בעוד שישה ימים תחל עונת 14/15 באופן רשמי עם מפגש נגד אלופת אנדורה. הכירו את היריבה

אמש בתום הסיבוב הראשון של מוקדמות ליגת האלופות נקבע כי אלופת אנדורה סנטה קולומה היא זו שתעמוד בדרכה של מכבי תל אביב בסיבוב השני. האנדורים ניצחו את אלופת ארמניה פ.צ באננטס בזכות שערי חוץ לאחר 3-3 בסיכום שני המשחקים ועלו לצמד המשחקים נגד מכבי. את הכרטיס למוקדמות ליגת האלופות בעונה הזו השיגה פ.צ סנטה קולומה לאחר מאבק צמוד על תואר האליפות עם יריבתה העירונית, אוניו אספורטיבה סנטה קולומה. בסופו של דבר עם פער של שלוש נקודות סנטה קולומה השלימה זכייה שמינית באליפות אנדורה.

ביחד עם תשעה גביעים וארבעה גביעי סופר קאפ סנטה קולומה היא הקבוצה המעוטרת ביותר בנסיכות הקטנה מהפירנאים. מספר התארים הגדול של סנטה קולומה גם הבטיח לה את מעמד הקבוצה האנדורית הבכירה ביותר באירופה עם 11 הופעות במסגרות האירופיות. אלופת אנדורה תגיע לצמד המפגשים מול מכבי במצב רוח מרומם מאוד לאחר שנגד באננטס הצליחה לעבור שלב במסגרת אירופית בפעם הראשונה בתולדותיה. האנדורים ינסו לעשות היסטוריה נוספת נגד מכבי כאשר לרשותם עומד סגל שבעיקרו מורכב משחקנים ותיקים עם ניסיון גם מחוץ לאנדורה.

השוער אלוי קאסלס, כוכב הגומלין נגד באננטס שכבש שער דרמטי בתוספת הזמן הוא אחד מתוך חבורה של שחקנים מנוסים עליה נשענים בסנטה קולומה. הספרדי שנולד בעיר ליידה בילה במספר קבוצות בליגות הנמוכות בספרד ולסנטה קולומה הגיע בעונת 12/13 לאחר שפרש וחזר לשחק. קאסלס שהראה כישורים של חלוץ ברחבה של באננטס יחזור להתרכז בעבודתו בין הקורות במשחק הראשון נגד מכבי בו ירשום הופעה שביעית במסגרת אירופית.

מעט לפני קאסלס אפשר למצוא בחוליית ההגנה של סנטה קולומה שחקן מנוסה נוסף שעזר לשוער שלו במלאכת כיבוש השערים נגד באננטס. אילדפונס לימה שכבש את הראשון בהפסד המשמח 3-2 לארמנים במשחק הגומלין עבר בין השאר בקבוצות שונות בספרד כמו ראיו וייקאנו ששיחקה אז בליגה השלישית, אספניול ב' ולאס פלמאס. לימה שיחק גם בליגות שונות באיטליה, שוויץ, יוון ואפילו בליגה הבכירה במקסיקו לזמן קצר מאוד כאשר לזכותו גם מעל 80 הופעות בנבחרת אנדורה.

באותה נשימה עם לימה אפשר להזכיר שחקן ותיק נוסף שהצטרף העונה לקבוצה, ג'ובנאל ששיחק במספר קבוצות בליגה השנייה בספרד. גם מארק פויול, השחקן המצטיין של סנטה קולומה אשתקד בליגה עבר את גיל 30. הקשר האנדורי בלט עם 10 שערים בעונה של 20 מחזורים כולל הפלייאוף ולזכותו גם 63 הופעות ושני שערים במדי נבחרת אנדורה. פויול וגם אילדפונס לימה צפויים בקרוב להיתקל שוב בכמה משחקני מכבי ת"א כאשר נבחרות ישראל ואנדורה ייפגשו במוקדמות יורו 2016.

מלבד שחקני הקישור ההגנה והשוער שלקחו חלק בכיבוש השערים נגד באננטס ישנו איום שמגיע גם משחקן התקפה. איבאן פארה בן ה-36 שהצטרף לסנטה קולומה בקיץ כבש 133 שערים ב-11 השנים האחרונות בהן שיחק בליגות הנמוכות בספרד. פארה לא כבש נגד באננטס אך בישל את השער היחיד במשחק הראשון מול הארמנים. המאמן שיעמוד מאחורי הקווים הוא ריצ'רד אימברנון בן ה-38 שהוביל את קולומה לאליפות לאחר תקופה ארוכה בה שיחק במדי היריבה הגדולה, סנט ג'וליה.

אמנם עבור סנטה קולומה הגעה לסיבוב השני היא דבר חריג אך ניסיון העבר מלמד אותנו שלא כדאי להקל ראש באף יריבה. שחקנים שעברו בליגה השנייה בספרד בוודאי יודעים דבר או שניים על כדורגל ואחרי שעברו שלב במפעל אירופי לראשונה בהיסטוריה הרבה להפסיד כבר אין להם. אז למרות שהיחסים בין הקבוצות ברורים קשה להעריך מה צפוי לנו בשני המשחקים. כל מה שאנחנו יודעים זה שעם כל הכבוד למונדיאל התגעגענו לדבר האמיתי, משחק של קבוצתנו האהובה. המרוץ אחר כרטיס נכסף לשלב הבתים מתחיל ב-15 ביולי.

צילום: ניר קידר