הקשר מקווה כי הצהובים יצליחו למחוק את הפיגור בקפריסין. טיבי: "מודה לקהל שמגיע למשחק"

כמה שעות לפני יציאת הקבוצה לקפריסין התייצבו הקשר דן איינבינדר והבלם איתן טיבי מול שאלות העיתונאים לקראת המשחק החשוב נגד מאריבור. הצהובים מגיעים לגומלין הסיבוב השלישי של מוקדמות ליגת האלופות עם פיגור 1-0 ומארחים את המשחק מחוץ לגבולות ישראל אך איינבינדר מקווה כי זה לא ישפיע: "זה ברור לחלוטין שאם המשחק היה בבלומפילד היה לנו יותר קל. עם זאת ברגע שזה בקפריסין האתגר הופך להיות גדול יותר ובכל מקרה זה לא יהווה שום תירוץ מבחינתנו. אנחנו באים מוכנים למשחק יודעים מה אנחנו רוצים וצריכים לעשות בכדי להעפיל לשלב הבא וכמו שאמרתי האתגר גדול יותר ואנחנו רוצים לעמוד בו".

"במשחק הקודם לא כבשנו אבל עשינו רק מחצית מהדרך, זה רק משחק אחד ובסוף יבחנו אותנו לפי מבחן התוצאה". קשר הצהובים שנכנס כמחליף במשחק הראשון בסלובניה התייחס לאפשרות שמכבי לא תעפיל לפלייאוף ליגת האלופות. "זה לא ייחשב לכישלון. גם בעונה שעברה שאלו אותנו אחרי הזכייה באליפות האם המטרה לעונה הבאה היא ליגת האלופות. זה אתגר גדול וחלום באופן אישי וקבוצתי לשחק בליגת האלופות אך המטרה הייתה ונשארה האליפות ולהמשיך את מה שאנחנו עושים בארץ בצורה הכי טובה שיש. אנחנו רוצים לעמוד באתגר של ליגת האלופות ונעשה הכול בכדי לעמוד בו ולהשיג את התוצאה הדרושה מחר".

איינבינדר התבקש להתייחס גם לקללות שנשמעו אתמול באימון כלפי מהראן ראדי ובן רייכרט: "אנחנו כחברים לקבוצה גם של מהראן וגם של בן תומכים בהם, אנחנו איתם לאורך כל הדרך וחדר ההלבשה שלנו נורא חזק. אני חושב שאין לזה מקום, זה לא נעים ולא כיף ולצערי זה קורה אבל מצד שני זה קומץ קטן ולא צריך לעשות מזה סיפור גדול. אני באופן אישי לא דיברתי עם האוהדים על זה אבל אולי השחקנים המנוסים יותר עשו או יעשו את זה כי המטרה שלנו היא שהשחקנים ירגישו כמה שיותר טוב".

https://www.youtube.com/watch?v=XMM6SJWTKCo&feature=youtu.be

"ביחד עם זאת צריך לזכור שהקהל של מכבי הוא קהל עצום, מצוין ודוחף אותנו קדימה תמיד והדוגמה הטובה ביותר לכך היא עכשיו שלא מעט אוהדים באים ללוות אותנו בקפריסין למרות המצב הלא פשוט במדינה בכדי לעזור לנו לעמוד במשימה שלנו. זה רק מראה כמה הקהל הזה גדול ותומך ולכן אנחנו מגנים את הדברים הקטנים האלו ולכן גם לא צריך לתת במה לדברים הלא משמעותיים  האלה".

איתן טיבי המשיך את דבריו של איינבינדר באותו נושא: "אני חושב שהדברים אכן יצאו קצת מפרופורציות. אנחנו בתור קבוצה נגד הגזענות ואין לזה מקום בכדורגל ובעולם בכלל. אני שמח שאין הרבה אוהדים כאלה אך זה דבר לא נעים לנו ולשחקנים שמקללים אותם ואני מקווה שבעתיד הקרוב זה ישתנה. אנחנו קבוצה וכולנו ביחד אחד בשביל השני. זה מה שהביא אותנו להצלחות, זה גם שימשיך להביא אותנו להצלחות ובלי זה לא נגיע לשום דבר".

טיבי ניסה להעריך את הסיכויים של מכבי מחר אך תחילה ביקש לפנות לאוהדים שיגיעו מחר ללרנקה: "אני רוצה להודות לקהל שמגיע למשחק הזה. זה לא מובן מאליו לאור המצב במדינה וזה מראה כמה הקהל תומך ורוצה שהקבוצה תעלה שלב. המשחק הוא חוץ-בית אבל יש לנו קבוצה מאוד חזקה ויש לנו דרך ואנחנו הולכים לעבור את המשחק הזה. אנחנו לא יודעים איך המשחק יתפתח אנחנו נצטרך להתמודד עם מה שקורה ולנצח את המשחק. אני לא מתייחס ליחסי כוחות, אני יודע מה הקבוצה שלי שווה וזו קבוצה מצוינת שרוצה לנצח בכל משחק וזו המטרה שלנו גם מחר".