שחקן העבר הלך לעולמו היום באוקראינה. חברו הקרוב שורה אובארוב: "יום עצוב"

אנדריי באל האוקראיני, שחקן מכבי ת"א בעונת 1990/91 הלך היום לעולמו בגיל 56. באל שיחק 32 משחקים בקבוצה וכבש שלושה שערים. מכבי תל אביב הייתה קבוצתו הראשונה של באל מחוץ למולדתו שהחלה תקופה של עשור בו שהה בישראל. באל המשיך לתקופה כשחקן בבני יהודה ולאחר מכן פרש ממשחק ושימש כעוזר מאמן במכבי חיפה ומכבי הרצליה וכמאמן בהכח ר"ג.

בעקבות מותו הפתאומי של אנדריי באל, חברו הקרוב שורה אובארוב שמשמש כמאמן השוערים של מכבי, אמר לאתר הרשמי: "את אנדריי הכרתי כבר מבריה"מ כששיחקנו האחד נגד השני במדי דינמו מוסקבה ודינמו קייב אבל באופן אישי – רק בארץ כשהחלפתי אותו בתור שחקן זר במכבי ת"א בשנת 91 ואפילו קיבלתי את הדירה שלו ברחוב לסין הצמוד לכיכר המדינה. באותו היום, אנדריי הגיע הביתה אלי ואל אלכסנדר פולוקארוב על מנת לקחת את מסכות האב"כ שלו ושל המשפחה כשעבר לבני יהודה. מאותו היום, אנדריי עזר לנו להשתלב בארץ כשניים שלא הבינו עברית ולא ידעו כלום. על מותו של אנדריי שמעתי היום בצהריים מבוריס נורמן שהיה הסוכן שלו ומרגע זה אני מסתובב בתחושה של הלם ואבדן".

"אני מרגיש כאילו איבדתי אצבע ביד. אנדריי ואני היינו קרובים מאוד ברמה של משפחה והוא הסנדק של הבן שלי ז'נייה (שהיום כבר בן 18 ומשרת בצבא). הפעם האחרונה שראיתי את אנדריי היה בחתונה של ביתי בחודש ינואר השנה כשהגיע יחד עם כמה חברים קרובים כמו אלכסיי מיכאליצ'נקו, אולג בלוחין וויקטור מורוז. אנדריי גם הגיע לפגוש אותנו בקייב כשמכבי שיחקה נגד דינמו בשלב הבתים של האירופה ליג לפני 3 שנים. בתפקיד האחרון שלו, היה אנדריי עוזר המאמן של בלוחין בדינמו קייב, כשלפני כן היה העוזר שלו בנבחרת אוקראינה. בנוסף להיותו שחקן מצוין ואדם אהוב, אנדריי היה ספורטאי, גבר אמיתי והכי חשוב בנאדם. יום עצוב".