הקבוצה המשיכה בהכנות למפגש מול מכבי חיפה. סוזה: "זה משחק מסוכן"

במסיבת העיתונאים לקראת המשחק נגד מכבי חיפה במסגרת המחזור ה- 30 בליגת Winner התבקש המאמן פאולו סוזה להתייחס לשמועות לפיהן הוא מנהל מו"מ עם מועדונים אחרים לקראת העונה הבאה והבהיר: "בישראל כולם אומרים הרבה דברים. זה משהו שציפיתי לו כי אין להם משהו טוב יותר לכתוב. לפני שבועיים שאלו אותי את אותה השאלה ואני לא מתכוון להתייחס לשמועות מידי שבוע. אני מרוכז רק במשחק הקרוב נגד מכבי חיפה ביום ראשון".

סוזה, שהוביל את מכבי לשני ניצחונות על החיפאים העונה, התייחס למפגש השלישי עם הירוקים כשאמר: "זה משחק מסוכן כי הם עוברים רגעים קשים העונה בכלל ובתקופה האחרונה בפרט. מכבי חיפה התרגלה בעשור האחרון לזכות בתארים ויש להם שחקנים טובים – לכן אנחנו צריכים לשחק כפי שאנחנו משחקים בתקופה האחרונה, לשמור על מתח גבוה ולהביא את מה שאנחנו עובדים עליו מידי יום. זה משחק מסוכן כי יש להם רק מה להרוויח ולנו רק מה להפסיד. אנחנו משחקים בבית, מגרש בו לרוב אנחנו מרגישים טוב מאד ואנחנו צריכים לנסות להשיג את שלוש הנקודות באמצעות הרבה ריכוז ויישום הדברים שאנחנו עובדים עליהם במהלך השבוע".

https://www.youtube.com/watch?v=2I58Fl-tVGM

בתשובה לשאלה האם המשחק הקרוב יסמן סוג של "העברת השרביט" ממכבי חיפה ששלטה בכדורגל המקומי בשנים האחרונות למכבי ת"א ענה סוזה: "זה משהו שנראה אולי בעתיד. אנחנו רוצים להיות בקדמת הבמה בשנים הבאות ולהיאבק באופן קבוע על תואר האליפות. אני בטוח שהאנשים שאחראים על מכבי חיפה מתנהלים היטב, גם אם התוצאות לא הכי טובות. זה מועדון עם אצטדיון חדש, עם תנאים ושחקנים טובים ולכן הם יהיו בצמרת בשנים הבאות. אנחנו מצידנו, זכינו באליפות ראשונה אחרי עשור, נצטרך להמשיך להיות מעורבים במאבקי האליפות גם בשנים הבאות, בתקווה שבעוד 10 או 20 שנים נזכה באותם תארים כמו שמכבי חיפה זכתה בעשור האחרון".

דור מיכה הוסיף: "אין ספק שבשנה וחצי האחרונות אנחנו הקבוצה הדומיננטית ביותר בארץ. לפני כמה שנים הגיע לכאן בעלים וזאת היתה המטרה שלו – להפוך את המועדון למספר אחד בארץ עם משהו לעוד הרבה שנים. אנחנו עוברים תהליך טוב כשהמטרה שלנו היא להמשיך להתקדם ולגדול כמועדון עם השנים. אני לא חושב שמענייננו להסתכל על מצבה של מכבי חיפה. אנחנו עושים מה שצריך כקבוצה ואם לא חיפה יש עוד קבוצות טובות בליגה שעשו עונה טובה. התפקיד שלנו הוא רק להסתכל על עצמנו".

מיכה התייחס גם להפקת הלקחים מהמשחק בקרית שמונה במחזור האחרון: "השער שספגנו נגד קרית שמונה לא היה קשור למהלך המשחק, אבל באמת שהיה לנו משחק טוב –  יצרנו מצבים ושלטנו במשחק. אלו דברים שקורים בכדורגל. אני בטוח שאם נמשיך ביכולת הזאת אנחנו נצא עם שלוש נקודות בפעם הבאה. אתה תמיד מפיק לקחים ומנסה לשפר למשחק הבא ואני מקווה שבפעם הבאה זה אכן לא יקרה".

סוזה סיכם והוסיף באותו נושא: "יש שתי דרכים לראות את הדברים – האחת היא לשמור על עקרונות המשחק שלנו ממשחק למשחק והדרך השנייה היא לתקן טעויות כיחידים וכקבוצה. אנחנו צריכים להמשיך לעבוד בדרך שלנו כדי לצמצם את הסיכונים או את ההחלטות הלא טובות וכדי להשיג את התוצאה ולמנוע את הטעויות בשביל להמשיך לצמוח כקבוצה".