אצטדיון קטן, עיר קטנה, קבוצה בתנופה. הכירו את עירוני ק"ש של הכדורגל היווני

פירוש המילה אסטרס ביוונית היא "כוכב" ובשנים האחרונות אין ספק שכוכבה של אסטרס טריפוליס עלה. הקבוצה הכחולה צהובה של הליגה היוונית עלתה על מפת הכוכבים של הכדורגל המקומי ונראה כי היא מתכוונת להישאר שם. את סיפור ההיסטוריה של יריבת מכבי בפלייאוף האירופה אפשר להתחיל מ-2001 למרות שהמועדון הוקם לראשונה שבעים שנה קודם לכן. התפנית בדרך למעלה הגיעה כאשר אסטרס האיצה את תהליך ההתקדמות עם עלייה של ארבע ליגות בשש עונות.

הדמיון עם עירוני קרית שמונה של תחילת שנות האלפיים מתחדד עוד יותר כאשר מגלים ששתי הקבוצות חגגו ביחד עלייה היסטורית לליגה הבכירה. שבוע בלבד הפריד בין חגיגות ההעפלה של קרית שמונה ואסטרס שבעונת 2007/08 החלו לכתוב פרק חדש בהיסטוריה שלהן. אסטרס לא בזבזה יותר מדי זמן ומהר מאוד החלה לפזר את אבק הכוכבים שלה בליגה של הגדולות ביוון. בין הקורבנות של אסטרס בעונתה הראשונה בסופר ליג היוונית היו פנאתינייקוס, אולימפיאקוס, פאוק ו.א.א.ק אתונה שכנראה לא היו מוכנים לקבוצה החדשה בשכונה. למעשה אסטרס היא הקבוצה היחידה בהיסטוריה שניצחה את כל הקבוצות הללו (פעמיים נגד פאוק) בעונת בכורה בסופר ליג.

את אותה עונה סיימה הקבוצה מהעיר טריפולי במקום השביעי כאשר הופעה היסטורית באירופה חמקה מהם ממש בישורת האחרונה. למרות ההתחלה המבטיחה הזו אסטרס דשדשה בתחתית מספר עונות ואף ניצלה מירידה רק בזכות פרשת הטיית משחקים שהביאה להורדת ליגה ופירוק של מספר קבוצות אחרות. בעונת 2011/12, שוב במקביל לתהליך שעבר על האחות התאומה מקרית שמונה, הכוכבים של אסטרס חזרו לנוע בכיוון הנכון ועד כה הם עדיין לא עצרו.

אצל עירוני ק"ש הזינוק המחודש לגדולה הסתיים בתואר אליפות היסטורי, הישג שבאסטרס עדיין יכולים רק לפנטז עליו, אך אפשר להניח שגם היוונים היו מרוצים מההתקדמות שלהם. הופעה ראשונה במסגרת אירופית בעונת 2012/13 סימנה ציון דרך נוסף בתנופה של אסטרס שהוגרלה לסיבוב המוקדמות השני באירופה ליג. היוונים צלחו את הניסיון האירופי הראשון כאשר עברו את אינטר באקו האזרית לאחר 1-1 בשני המשחקים ודו קרב מהנקודה. לאחר מכן מאריטימו הפורטוגלית חיכתה לאסטרס אך הדחה אכזרית בשערי חוץ סיימה את המסע בסיבוב השלישי של מוקדמות האירופה ליג. בעונה שלאחר מכן אסטרס הוגרלה ישירות לסיבוב השלישי אך ראפיד וינה הייתה יריבה קשה מדי עבורה עם 4-2 לאוסטרים בסיכום שני המשחקים.

אסטרס המשיכה לצבור ניסיון אירופי גם העונה כאשר עברה את רופס הפינית בסיבוב המוקדמות השני והרוויחה מפגש כפול מול מיינץ מהבונדסליגה הגרמנית. דווקא מול המשוכה האירופית הקשה ביותר בה נתקלו חוללו היוונים הפתעה גדולה. הפסד 0-1 בגרמניה לא הרתיע את אסטרס שהשלימה מהפך והיסטוריה באצטדיונה הביתי, "תאודורוס קולוקוטרוניס". האצטדיון הקטן הממוקם בחלק המזרחי של העיר טריפולי מכיל רק 7616 מושבים אך את הדחיפה הרצויה נגד מיינץ הוא כנראה נתן. כ-5000 צופים הגיעו למשחק ההיסטורי, כמות השמורה למשחקים מיוחדים כאשר במשחקי הליגה המספרים נעים סביב אלפיים צופים למשחק.

כשהם מובילים 1-2 במשחק וזקוקים לשער נוסף בכדי להעפיל נעזרו היוונים בתמיכת האוהדים וכבשו שער דרמטי שהשלים ניצחון 2-3 בסיכום שני המשחקים. עכשיו אל מול עיניהם של שחקני אסטרס עומדת היסטוריה נוספת כאשר הם ינסו להגיע לראשונה בתולדות המועדון לשלב בתים של מפעל אירופי. אם המאזן המוצלח שלנו מול עירוני ק"ש האמיתית (10 ניצחונות לעומת 7 הפסדים) יבוא לידי ביטוי גם מול עירוני ק"ש היוונית, הפרק הבא בהיסטוריה של אסטרס ייאלץ לחכות לפחות עד לעונה הבאה.