יריבה אחת תחכה לצהובים בדרך לשלב הבתים באירופה ליג. היום ההגרלה

אחרי קמפיין אירופי מוצלח בעונה האחרונה שהסתיים עם העפלה היסטורית לשלב 32 האחרונות מכבי חוזרת להרפתקה נוספת במפעל. הדרך לשלב הבתים של עונת 14/15 תחל היום במשרדי אופ"א עם הגרלת הפלייאוף כאשר מכבי תהיה מדורגת ותקבל יריבה עם ניקוד מצטבר נמוך משלה. תמונת 31 היריבות האפשרויות תתבהר הערב עם משחקי הגומלין בסיבוב המוקדמות השלישי וגם החלוקה בין המדורגות ללא מדורגות עוד עשויה לעבור שינויים קלים. עד שהתמונה תתבהר החלטנו לתת לכם מושג קטן למה מחכה לנו עם כמה יריבות פוטנציאליות, כאשר מחר בבוקר ייערך סינון נוסף שישאיר לצהובים חמש או שש יריבות אפשריות. אגב, הקבוצות שהבטיחו את מקומן בשלב הפלייאוף מסומנות בכוכבית.

הכי "פיקנטי": גראסהופרס*

האם מונס דאבור ישחק נגד חבריו לקבוצה אשתקד? מפגש של החלוץ מול המועדון בו עשה את צעדיו הראשונים בבוגרים יכול להיות מאוד מעניין מעבר לכך שיש לנו חשבון פתוח עם הקבוצות השוויצריות.

הכי "דז'ה וו": אר אן קיי ספליט, אסטנה ודינמו מוסקבה

עבור כל אחת מהקבוצות הללו מפגש עם מכבי לא יהיה הראשון מול קבוצה ישראלית בעונה הזו. הקרואטים מספליט הדיחו את הפועל באר שבע בסיבוב המוקדמות השני כמו הקזחים של אסטנה שסיימו את דרכה של הפועל ת"א במפעל. לשתיהן עדיין יש עבודה היום בסיבוב המוקדמות השלישי כמו לדינמו מוסקבה שצריכה עדיין להתגבר על המשוכה הקשה מקרית שמונה.

הכי "ישראלי": אומוניה ניקוסיה ואפולון לימסול*

אם ההגרלה אכן תוליד אחד מהמפגשים הללו אולי כדאי שכולנו נשקול להוציא דרכון נפרד לקפריסין. לאחר שאירחנו העונה פעמיים באי השכן נוכל לבקר שם דווקא למשחק חוץ. אפולון העפילה אוטומטית לשלב הפלייאוף בזכות דירוג הקבוצות הגבוה של קפריסין באופ"א. אומוניה, האקסית של יובל שפונגין, נמצאת עם רגל וחצי בפלייאוף לאחר 0-3 במשחק הראשון של הסיבוב השלישי נגד מטאלורג סקופיה.

הכי "מאיימות": טורינו, סנט אטיין*, פיינורד* ופרטיזן בלגרד*

לכל ארבע הקבוצות קיים סיכוי להגיע בסופו של דבר לטור המדורגות ולהימנע ממפגש עם מכבי, אך נכון לרגע זה כולן בגדר אפשרות. האיטלקים, הצרפתים, ההולנדים וגם הסרבים יחכו לתוצאות היום בתקווה למצוא עצמן מדורגות. אנחנו נחכה לראות האם יש לנו סיכוי למפגש מאוד מסקרן בשלב הפלייאוף.

הכי "אקזוטי": ריו אבה

אם אתם מחפשים יעד בו תוכלו להוסיף למשחק גם חופשה קיצית קסומה, העיירה ווילה דו קונדה בפורטוגל ממנה מגיעה קבוצת ריו אבה זה המקום. אגב תוכלו לפגוש בהרכב של ריו אבה את אנדרה וילאש בואש, השחקן לא המאמן.

הכי "ראדה פריצה": שש קבוצות סקנדינביות

מתוך שש הקבוצות רוזנבורג היא היחידה שהחלוץ השוודי של מכבי לבש את מדיה בעבר. פריצה ששיחק בליגות נוספות בסקנדינביה מכיר מקרוב גם את מולדה הנורבגית, אסביירג ומידטיילנד מדנמרק ואלפסבורג משוודיה. ה.י.ק הלסינקי מפינלנד מעניקה לנו זיכרון נעים מהדרך לשלב הבתים של ליגת האלופות ב-2004/05.

עדכון (8-8), הקבוצת אותן נוכל לקבל אחרי צמצום ההגרלה הן:

– ספרטק טרנבה מסלובקיה FC Spartak Trnava (SVK)
– אסטרס טריפוליס מיוון Asteras Tripolis FC (GRE)
– דינמו מינסק מביילרוס FC Dinamo Minsk (BLR)
– לימאסול מקפריסין AEL Limassol FC (CYP)
– היידוק ספליט קרואטיה HNK Hajduk Split (CRO)

לא יכולים לחכות? גם אנחנו. דיווח חי מהגרלת סיבוב הפלייאוף של האירופה ליג יעלה בעמוד הפייסבוק הרשמי של המועדון החל מהשעה 14:00.