המנהל הספורטיבי של הקבוצה לא מרים ידיים: "אנחנו מקצוענים, רעבים ושאפתנים"

עשרים וארבע שעות לפני שהמשחק נגד אסטרס יוצא לדרך ערכה הערב מכבי ת"א מסיבת עיתונאים ואימון מסכם באצטדיון פאפאדופולוס בלרנקה. הצהובים מגיעים לגומלין פלייאוף האירופה ליג עם פיגור של שני שערים והמנהל הספורטיבי ג'ורדי קרויף ניסה להעריך את הסיכויים: "כמובן שהעובדה שאנחנו משחקים במגרש נייטרלי תמיד מקשה. אנחנו קבוצה שכאשר יש לנו תמיכה גדולה מהקהל אנחנו נותנים אקסטרה אך זה נורמלי בכדורגל. אנחנו גם מקצוענים, רעבים ושאפתנים ולמרות שהתוצאה לא לטובתנו ננסה להילחם עד הדקה האחרונה ואחרי המשחק נראה מה יצא מזה".

"הנסיבות הקיימות במיוחד כאלה שאנחנו לא יכולים לשלוט בהן לא עוזרות לאף קבוצה ישראלית. אפשר לראות שכל הקבוצות הישראליות סבלו מכך שאירחו במגרש נייטרלי והתוצאות לא היו טובות. העבודה שלנו היא להישאר מרוכזים למרות כל הנסיבות ולתת הכול". אתמול עברה מכבי יום של שינויים בצוות המקצועי וקרויף ניסה להעריך את ההשפעה של השינויים לקראת המשחק מחר: "המאמן החליט לעזוב ואנחנו חייבים לקבל את זה. יש לנו מאמן חדש שיהיה באצטדיון ונקווה שזה ייתן מוטיבציה ותמריץ לשחקנים להראות שהם ברמה שהמאמן דורש".

"אנחנו במצב של מעבר בין שני צוותי אימון אז ברור שכולנו צריכים לתת קצת אקסטרה אך יהיה מאמן על הקווים ומחר נעדכן מי זה יהיה. העבודה כמובן שאני יושב היא שאני אקח אחריות יותר גדולה מאשר בדרך כלל, אני אהיה אחראי בעיקר על קביעת ההרכב אך בסופו של דבר נעשה זאת כצוות. מעבר לכך בכל הקשור לצוות המקצועי חואן טוריחו יישאר במכבי תל אביב אז לפחות יש פנים שהשחקנים מכירים מלפני שנתיים וגם מתחילת העונה הזו. יתרון נוסף בכך הוא שלא יהיה שינוי בתוכנית האימונים לעונה הזו".

קרויף מקווה שהקבוצה תוכל להתעלות דווקא מחר: "אני לא חושב שזה קשור למוטיבציה מיוחדת, תמיד יש לי מוטיבציה אך אני מרגיש שזהו רגע שהרבה מאיתנו צריכים לקחת אחריות. אני אעשה את החלק שלי, השחקנים יצטרכו לעשות את שלהם ואני מקווה שכולנו ביחד נראה את הרוח של מכבי וניתן תחושה טובה לקראת המשך העונה. אם נוכל להוציא תוצאה שתהיה טובה עבורנו זה יהיה נהדר".

https://www.youtube.com/watch?v=ms-EZTRSZp0&feature=youtu.be

קרויף התייחס גם למאמן שעזב: "עם אוסקר אנחנו הולכים הרבה אחורה כמו שכבר אמרתי בהמון הזדמנויות. אף פעם לא היה לנו עימות וכנראה אף פעם לא יהיה. אנחנו מכירים אחד את השני יותר מדי טוב, תמיד עובדים באותו קו ואם יום אחד נעבוד שוב זה יהיה אותו דבר. אנחנו לא נתייחס לתיאוריות אחרות אלא נתרכז בעבודתנו. לא רצינו שזה יקרה אך זה קרה ואוסקר עזב, אנחנו מקווים שאוהדי מכבי לא יתייחסו לשמועות הקשורות אליו ויתרכזו בלעזור לקבוצה. ננסה בהמשך לגרום להם לגאווה ונתחיל בזה מחר".

קפטן מכבי שרן ייני ניסה להסביר מדוע דווקא השינויים שחלו יכולים לשרת את הקבוצה מחר: "יכול להיות שכל מה שקרה יגרום לנו להיות טובים יותר כי אנחנו צריכים להוכיח את עצמנו למאמן החדש. כל אחד רוצה להראות יכולת, השקעה ושהמאמן יהיה מרוצה ממנו ויתחיל איתו את העונה ברגל ימין, ראינו את זה כבר אתמול באימון שהיו הרבה אנרגיות. על תחילת העונה של הצהובים עד כה אמר ייני: "אנחנו שואפים כולנו להגיע כמה שיותר רחוק אך לכל דבר יש את הזמן שלו. היו הרבה גורמים אך לא נשתמש בהם כתירוץ על כך שפתחנו את העונה בצורה בה פתחנו. מבחינתנו מחר זו תחילת העונה וזה המשחק הכי חשוב שלנו כרגע". על הרושם הראשוני ממאמנם החדש של הצהובים, פאקו אייסטאראן אמר ייני: "אפשר לראות שהוא נותן המון אנרגיות".