ברק יצחקי ועדן בן בסט חגגו יום הולדת לניצול השואה המבוגר בעולם ישראל קרישטל. גולדהאר: "מקבלים השראה מאומץ הלב שלך".

בשנים האחרונות מכבי תל אביב פועלת רבות לציון שואת יהודי אירופה והיום המועדון ביקש להתחבר לסיפור אישי יוצא דופן. ישראל קרישטל, תושב העיר חיפה ויליד העיירה ז'רנוב בפולין, יציין היום את יום הולדתו ה-111, נתון המקנה לו את התואר" ניצול השואה המבוגר בעולם. ישראל נולד לעולם מתוק במיוחד, כבן למשפחה בעלת מפעל לייצור ממתקים, אך עם פרוץ מלחמת מלחמת העולם הראשונה עוד בטרם מלאו לו 11 שנים הוא התייתם מהוריו ובהמשך נשלח עם רעייתו הראשונה לגטו לודז'. בשנת 1944 נשלח לאושוויץ שם ניצל ואישתו נרצחה. חרף הקשיים הרבים, ישראל המשיך את פועלה של משפחתו בייצור ממתקים וייבא את ניסיונו לישראל כשעלה לארץ בשנת 1950.

קרישטל, המבוגר אפילו ממועדון הכדורגל מכבי תל אביב בשלוש שנים, זכה היום למחווה מרגשת עם ביקור של שניים מכוכבי הקבוצה, ברק יצחקי ועדן בן בסט, שאירגנו לישראל מסיבת יום הולדת. שחקני הקבוצה התרגשו מאד לשמוע את סיפור חייו של ישראל, חיבקו אותו בשם המועדון והעניקו לו חולצה עם המספר 111. השניים הגיעו גם עם עוגת יום הולדת ובלונים כיאה לאירוע שיש רק פעם ב 111 שנים.

קרישטל בירך את השחקנים בבריאות טובה והצלחה במשחקים הבאים ובעונה הקרובה. במהלך הביקור בעלי הקבוצה מר מיטש גולדהאר צילצל מקנדה ודיבר עם קרישטל ובתו שולה שנכחה אף היא. גולדהאר אמר: "איננו יכולים להבין את הסבל שעברת, אך אנו יכולים לקבל השראה  מאומץ הלב ומהרוח שלך".

בתו שולה הודתה לבעלי הקבוצה ולשחקנים על המחווה המרגשת ועל כך שהגיעו לחיפה לחגוג עם אביה. השחקנים עידכנו את ישראל על מצב הקבוצה כיום וסיפרו לו ארוכות על היסטוריית המועדון הצהוב. במהלך הביקור התלוצצו הנוכחים על כך שעדן בן בסט משחק עם המספר 99, אך כעת לישראל יש את המספר הגדול ביותר במועדון, 111 המציין את יום הולדתו.

עדן בן בסט התייחס לביקור ואמר: "התרגשנו מאוד מהביקור. אין כבוד גדול מזה, לשמח ולחגוג עם אדם כל כך מיוחד שחווה ועבר כל כך הרבה דברים קשים בחייו ועדיין נותר עם חיוך גדול ולב רחב. ישראל מקור להשראה בכל התחומים, מודל לחיקוי שהעניק לנו אופטימיות לחיים"

ברק יצחקי הוסיף: "כשנתתי לישראל את הכובע וצעיף האליפות אמרתי לו שהוא האלוף האמיתי. יצאתי מהביקור עם תקווה וגאווה גדולה, גאווה שנולדה לפני מלחמת העולם הראשונה וצלחה את השואה ועד לביסוס משפחה הכוללת 24 נינים. אין ספק שלחגוג עם ישראל יום הולדת 111 זה אחד הדברים המרגשים שחוויתי בחיי. מודה לישראל ולמשפחה על האירוח, החיוך והלב הרחב שקיבל אותנו".

משפחת מכבי תל אביב, כמו גם כלל אזרחי מדינת ישראל, מאחלים לישראל מזל טוב, בריאות טובה ואריכות ימים.