מאמן הקבוצה כבר מסמן מטרות: "רוצים להוציא מהשחקנים את הפוטנציאל"

מכבי תל אביב תעלה מחר למשחק הבית הראשון שלה באצטדיון בלומפילד לעיני הקהל הצהוב. כפי שפורסם, בעלי המנויים ייהנו מכניסה חופשית למשחק, בעוד שכרטיסים לקהל הרחב יימכרו ב- 50 ש"ח בלבד. מאמן הקבוצה, פאקו אייסטאראן, שיעלה גם הוא להופעת בכורה לעיני הקהל הביתי, ניסה לסכם הבוקר שבועיים בחזית המועדון: "המסקנה העיקרית שלי אחרי פחות משבועיים בקבוצה היא שעדיין יש לנו סיכוי מצוין להשתפר. יש לנו את הפוטנציאל ואת המקום להתפתח, במיוחד ביחס להופעות של הקבוצה עד כה, כי בשנים האחרונות הם כבר הראו לנו שהם מסוגלים להציג יכולת גבוהה יותר. אם להיות כנה אז אפילו לא היו לנו שבועיים של אימונים, אלא אימון או שניים בסגל מלא. גם עכשיו נוסא, רייכרט ומיכה לא איתנו, אבל בהחלט זה עניין של אמונה וביטחון עד שנגיע למה שאנחנו מכוונים".

https://www.youtube.com/watch?v=jmYPRgthn-U&feature=youtu.be

המאמן נשאל על האפשרות שיערוך שינויים בסגל לקראת סגירת חלון ההעברות: "נכון להיום על השחקנים להראות לי שאין לנו צורך בשינויים בסגל. הם צריכים להוכיח לנו שהם מסוגלים להשיג את כל המטרות של המועדון העונה, אבל זה תלוי בשחקנים ובי עצמי כדי להוציא מהם את מירב הפוטנציאל. יש לנו עוד כמה ימים לבחון את הסגל ואז ננתח מי ברמה המתאימה לטובת הסגל ומה הכי נכון למועדון. המערכת היא מעל כל אינטרס אישי, השחקנים תמיד מאחורי המועדון. אני מתרכז רק בשחקנים שיש לי, מבחינתי ראויים להזדמנות להראות לי שהם מסוגלים להשיג את המטרות של הקבוצה. בסופו של דבר כולנו נמצאים במבחן מידי יום ואלה השחקנים שאני רוצה לראות כאן מתוך מחשבה על טובת המועדון".

אייסטאראן הוסיף באותו נושא: "אחת הסיבות שבגינן אני כאן היא שברגע שחלון ההעברות נסגר אתה צריך להוציא את המקסימום מכל שחקן וכפי שאמרתי להם כבר מההתחלה, אתה לא יודע מתי כל אחד מהם יהיה נחוץ. במקרה הזה, אני צריך להחליט בכל משחק ולגרום להם להרגיש שכל אחד מהם יכול להיות חלק מהקבוצה, הם חייבים לגרום לי להאמין בכל אחד מהם. לגבי ניקולה מיטרוביץ', הוא כרגע שחקן של מכבי, יש לו חוזה והוא חלק מהקבוצה".

המאמן נשאל גם בנוגע למוכנות הפיזית של הקבוצה והסביר: "הכדורגל הוא הכל. לעיתים אנחנו מוטרדים מהאספקט הפיזי אבל יותר חשוב מזה הוא האופן בו הם מאורגנים על המגרש. האספקט הפיזי הוא משהו שאמור לסייע לך להראות את הצד הטקטי והטכני אפילו טוב יותר, אבל אם הקבוצה לא מאורגנת היטב אז אולי המצב הגופני יהיה מצוין אבל הקילומטרים שהם יצטרכו לרוץ והאנרגיה שהם יבזבזו במגרש יכולים להראות כמו חוסר מוכנות. כשאימנתי בליברפול היינו אחת מהקבוצות היותר מוכנות מבחינה פיזיולוגית ולמרות זאת היתה קבוצה, שזכתה גם באליפות, ובכל פעם שהיינו משחקים מולה לא הצלחנו להדביק את השחקנים שלה. לכן הצד הטכני והטקטי הוא יותר חשוב במשחק. אם לא, היינו בוחרים שחקנים במסלולי אתלטיקה".

אייסטאראן ביקש להסביר את דבריו בסיום המשחק מול הפועל ת"א, לפיהם הוא מרוצה רק מהתוצאה: "כשדיברתי על האכזבה שלי מהמשחק נגד הפועל, דיברתי 'עלינו', כולל עליי. אני יכול להגיד לכם שטעיתי, כי הכדורגל מושפע מהציפיות שנבחנות בסופו של דבר בהתאם להופעה. טעיתי כי לא יכולתי לצפות ליותר מידי אחרי יומיים של אימונים, אבל כשאמרתי שלא הייתי מרוצה זה היה גם מעצמי, כי כשאני טועה, אני גם הראשון להודות בטעויות שלו. היתה לכולנו הופעה לא מספיק טובה".

לסיום התבקש המאמן להביע את דעתו גם בנוגע לעלויות הכרטיסים במשחקי הליגה ולמשחק מול מכבי פ"ת במחזור הפתיחה: "בכנות, יש לי מספיק דאגות חוץ ממחירי הכרטיסים, אבל כמובן שככל שהתנאים של האוהדים יהיו טובים יותר כך יהיה לנו יותר טוב. הליגה הזולה ביותר מבין הליגות הבכירות באירופה היא הגרמנית והאצטדיונים שם מלאים בכל משחק. לכן אני חשוב שאנחנו צריכים לנסות לתמוך ככל האפשר בהגעה של האוהדים".

למאמן הקבוצה הצטרף מושיקו לוגסי שחזר לקבוצה אחרי חצי עונת השאלה בבית"ר ירושלים. "לחזור למכבי זה דבר שרציתי עוד לפני שיצאתי להשאלה", סיפר הקשר. "אני חושב שבבית"ר היה לי חוסר מזל כי עד שנכנסתי לעניינים שברתי את היד וחזרתי אחורה. אני חושב שחזרתי יותר בוגר ואני מקווה להוכיח מה אני שווה. בהחלט יש מקום לשחקנים צעירים במכבי תל אביב וגם הבעלים מעביר את זה. אני חושב שבשנתיים האחרונות זה גם מה שהיה, גם אני חוויתי את זה. המאמנים מעלים שחקנים צעירים מהנוער להתאמן עם הקבוצה הבוגרת וזה מביא אותם יותר מנוסים לליגה".

לוגסי נשאל על התחושות בהתייחס לקריירה הקצרה שלו עד כה והסביר: "אני לא מאוכזב ממה שהספקתי עד עכשיו כי כבר לקחתי אליפות ושחקנים בגיל 21 חולמים לקחת אליפות במכבי. היתה לי קצת דעיכה, אבל בשביל זה יש את העונה החדשה ואת המקום להשתפר. אני אצטרך לעבוד קשה לא רק בשביל להגיע להרכב, אלא אפילו לסגל. אני אצטרך להיעזר במאמן לגבי האלמנטים אותם אני צריך לשפר כי יש לו המון ציפיות מאיתנו ואני מקווה להשתלב לאט לאט בהרכב. אני מתרכז בעצמי, אני יודע מה אני שווה ואני אוכיח למאמן ולכל מי שטעה לגביי".

לסיום הקשר נשאל גם הוא על המוכנות הפיזית שלו ושל שאר שחקני הסגל לקראת העונה והסביר: "אני לא מאמן כושר כדי להגיד איפה אנחנו עומדים מבחינה גופנית, אבל אני מרגיש מצוין. שיחקנו באירופה ועשו לנו כושר מטורף. אני מרגיש שהכושר שלנו בסדר גמור, מאמן הכושר שלנו לא השתנה עם הגעתו של המאמן החדש, אז שום דבר לא השתנה".