המנהל הספורטיבי התייחס לעזיבתו של אוסקר: "מכבדים את ההחלטה"

מכבי תל אביב נפרדה באימון הבוקר ממאמן הקבוצה בחודשים האחרונים אוסקר גארסיה והעוזרים רובן מרטינז ופראן סאנצ'ז. המנהל הספרטיבי ג'ורדי קרוייף כינס מיד לאחר האימון מסיבת עיתונאים כדי לענות על שאלות התקשורת. "אני ידעתי על ההחלטה של אוסקר עוד קודם, זה משהו שהתבשל אצלו תקופה, אבל הוא עדכן אותי ומאותה נקודה הבנתי שאני צריך להיערך לתוכנית משנה ולמצוא לנו מאמן חדש. אני לא רוצה להיכנס לפרטים אישיים כי יש לנו משחק מאד חשוב ביום חמישי וחשוב שכל המועדון יתחיל להיערך למשחק הזה".

קרוייף המשיך: "אני לא מאוכזב מאוסקר, כי כשמישהו מקבל החלטה אישית ואנושית אני לא יכול לשפוט את זה. אני יכול לקבל החלטות רק עבור עצמי ולכבד החלטות שאנשים אחרים עושים. הנסיבות הובילו לזה, אבל העבודה שלי פה והמחויבות שלי פה וכפי שאתם רואים מהר מאד מצאנו מחליף ואנחנו ממשיכים הלאה. עד כה, זה המצב בישראל, אי אפשר לעשות את מכבי יותר חשובה מהמצב עצמו, אבל מה שלא הורג אותך מחשל אותך והשחקנים צריכים להתרומם ולהמשיך לעבוד כפי שעבדנו. אנחנו לא המועדון הראשון ובטח לא האחרון שדברים כאלה קורים בו".

המנג'ר הספורטיבי התבקש להתייחס להחלטה שהובילה לעזיבתו של אוסקר והסביר: "ההסברים שקיבלתי מאוסקר היו יותר אישיים מאשר כל דבר אחר, אז אני באמת חושב שאולי עדיף שנחכה להודעה ממנו שתסביר את הסיבות שלו. בכל מקרה, כרגע אנחנו חושבים רק על מכבי ועל יום חמישי. הוא אמר לי שמדובר בהחלטה אישית ואני מכבד את זה. אני לא רוצה להתעסק בדברים אישיים. כפי שאמרתי, אנחנו צריכים להמשיך קדימה, יש לנו משחק חשוב ורק בזה נתרכז".

קרוייף הסביר על תהליך הבחירה של המאמן החדש פאקו אייסטאראן: "כמובן שצריך להתמקד באישיות של המאמן, שיהיה אדם חיובי, שיוכל להתמודד מהר עם המצב וכמובן מישהו עם אומץ. זה מה שמצאנו ועם זה אנחנו נמשיך. במצב הנוכחי בישראל אתה צריך לקחת את כל הנסיבות בחשבון ואז לנסות לאתר שניים שלושה מועמדים שיוכלו להשפיע באופן מיידי על השחקנים. אנחנו מאמינים שהמאמן החדש יכול להשפיע על השחקנים באופן מיידי ואני בטוח שכבר מהיום הראשון הנוכחות שלו במועדון תורגש. כמובן שזה לא רגע קל, אבל אם תבחנו מה זה אומר 'עוזר מאמן' באנגליה תגלו שמאמן אנגלי לרוב לא נמצא על הדשא ולכן הגדרת התפקידים טיפה שונה. אפשר להגיד שיצא לו לעבוד עם שמות גדולים בכדורגל האנגלי".

"המאמן החדש יהיה נוכח בקפריסין, הוא יהיה באצטדיון. אל תדאגו מי יעמוד על הקווים, מה שבטוח הוא שזה יהיה עם עזרה של כולם כולל את שלי אם יצטרכו. לגבי ההחלטה מי בדיוק יהיה על הקווים, אתם תשמעו בקרוב. יש הרבה זרים וכל אחד מקבל את ההחלטות שלו, אנחנו לא צריכים לשפוט את זה. לצערנו זה קרה לנו במקרה הנוכחי, אבל אנחנו ממשיכים הלאה. לא נשכח את מה שאוסקר העניק למועדון, שזה הרבה, יישאר לנו זיכרונות טובים ממנו ואנו מאחלים לו את כל הטוב".

קרוייף נשאל כיצד המצב משפיע עליו באופן אישי ונראה שליו למדי: "באופן אישי אני רגוע ואני שם לב שכל השחקנים הזרים שלנו גם רגועים. אני רואה את כולם ממוקדים במשחק, יש להם אדרנלין חיובי ויש להם את הנחישות להביא את המועדון לאן שהוא שייך, שזה לשחק באירופה השנה. כל הקבוצות הישראליות ששיחקו באירופה העונה נפגעו מהמצב וזה מצב לא שכיח שלא היתה אף נציגה ישראלית באירופה. אני בטוח שיש לזה השפעה ישירה גם עלינו, אבל ננסה לעשות את העובדה שלנו ולהביא את התוצאה".

"אנחנו לא נשתמש במצב כתירוץ למה שקורה במועדון, או לזה שהמאמן עזב, כמו שגם לא לדחיית הליגה, אלא תמיד נחשוב על מה שטוב לכדורגל הישראלי. הדעה שלנו כמועדון לא תשפיע על מועד פתיחת העונה, אני רק יכול להגיד שהשחקנים רוצים כבר לשחק כדורגל. יש דברים שלא בשליטתנו, משחקים מתבטלים, הנבחרת צריכה לשחק בחו"ל, כל הקבוצות הישראליות נאלצו לשחק מחוץ למדינה, אז אל תתעלמו מהעובדות שיש מצב מסויים בישראל שאנשים מגיבים אליו אחרת. זה לעולם לא טעות להביא מאמן כמו אוסקר למכבי תל אביב, וגם הוא היה קצת חסר מזל כי בשנה שהוא לא היה פה היא שקט למדי ובדיוק כשהוא חזר המצב הבעייתי גם חזר".

"האמת הכנה היא שאני לא יכול להביע את דעתי על המצב, אלא רק להגיד שאדם שלא מרגיש בנוח במקום עבודתו או לא מרגיש שהוא יכול למצות את הפוטנציאל שטמון בו, אז אני רק יכול לכבד את זה ולהעריך את הכנות שלו. בואו לא נתחיל לשפוט אותו, כי התפקיד שלנו הוא להמשיך הלאה ולהתמקד במשחק הבא. אני מאמין שאנחנו צריכים לכבד את הכנות של אוסקר שהחליט להיות ישיר ולעזוב בלי קשר למשחק הקרוב, ואני מקווה שזה יעניק מוטיבציה מסוג חדש לשחקנים. לגבי מה שיהיה נצטרך פשוט להמתין ולראות. כמובן שברמה הפיזית כל מה שעשינו מאד חשוב, אבל כמובן כולם יצטרכו להוכיח את עצמם כבר ביום חמישי לעיני המאמן החדש".

קרוייף סיכם: "למכבי תל אביב יש את המטרות שלה והם להילחם על כל תואר אפשרי. אנחנו נמשיך לעשות את זה במאת האחוזים, אין ספק לגבי זה. אנחנו נתחרה, אנחנו נילחם והדבר העיקרי אותו אני יכול לבקש מהשחקנים כמנהל ספורטיבי הוא שבכל יום, בכל אימון ובכל משחק, השחקנים יתנו את המקסימום כדי להשתפר מידי יום. זה עדיין המטרה שלנו וכן, הדברים לא תמיד הולכים חלק, אבל כפי שאמרתי מקודם, מה שלא הורג אותך מחשל אותך".