הדרך של מכבי חיפה לפרונט של הליגה המקומית עוברת באצטדיון בלומפילד

בעונה האחרונה

די להסתכל על טבלת ליגת העל במחזור הסיום של עונת 2013/14 בשביל להבין איך נראתה העונה האחרונה של מכבי חיפה. פער חסר תקדים של 31 נקודות הפריד בין הקבוצה המעוטרת של שנות האלפיים לאלופה המכהנת מכבי תל אביב. השחקנים של יענקל'ה שחר איבדו מוקדם מהצפוי את הכרטיס לאירופה, הודחו כבר בסיבוב הראשון של גביע המדינה וספגו לא פחות מ-13 הפסדי ליגה. הנחמה היחידה מהעונה האחרונה היתה הפרידה המרגשת מקרית אליעזר והמעבר למשכן החדש ע"ש סמי עופר.

דו"ח מצב

אחרי שלושה מחזורים מכבי חיפה נעה בין סקנדל לפסטיבל. אמנם מוקדם מידי להגדיר מגמות, אבל הסטטיסטיקה ברורה: שני ניצחונות בית מוחצים לצד הפסד חוץ שאינו הוטל בספק. במחזור הראשון זאת היתה חגיגה של ממש עם ניצחון 2-4 על בני סכנין, שלווה בפריחה מחודשת של רובן ראיוס. המחזור השני הסתיים בהפסד צורם 1-0 מול בית"ר ירושלים באצטדיון טדי, שגרר ביקורת על השחקנים של סטנויביץ'. שבוע אחר כך הירוקים הציגו לראווה את יוסי בניון שערך בכורה ב'סמי עופר' עם ניצחון 1-3 על הפועל פ"ת. העובדה שבמשחק הקרוב מכבי חיפה תשחק מחוץ לאצטדיונה הביתי לא תעניק לצהובים נקודות זכות, אבל יהיה מעניין לראות מה נקבל מבניון ושאר השחקנים בירוק.

מאמן: אלכסנדר סטנוייביץ'

אלכסנדר סטנוייביץ' הוא המאמן הזר השלישי של מכבי חיפה בחמישים השנים האחרונות אחרי ג'ק מנסל ודושאן אוהרין. הסרבי החל את קריירת האימון שלו במחלקת הנוער של OFK בלגרד, בשנת 2007 הפך לעוזר מאמן נבחרת סרביה ועונה לאחר מכן הגיע עם נבחרת סרביה עד גיל 19 למקום השלישי באליפות אירופה לנוער. בשנת 2008 חזר סטנוייביץ' למועדון נעוריו פרטיזן בלגרד שם זכה באליפות אחת בעונת 2009/10 ובדאבל של עונת 2010/11. עד שהגיע לכרמל סטנוייביץ' עוד הספיק לאמן את קבוצות דליאן ארבין בייג'ינג גוואן מהליגה הסינית.

עזבו:

המונח "עזבו" מתנגש עם מה שזכה במהלך הקיץ לשם גנאי בתקשורת הספורט – "קבוצת המנודים".  אביחי ידין, חן עזריאל ובויאן שראנוב טרם מצאו קבוצה שתקלוט אותם, איציק כהן, תמאש פרישקין ואנדריי פיליאבסקי שוחררו, אייל גולסה חתם בפאוק סלוניקי אחרי שסיים חוזה ושובל גוזלן הושאל בצוותא עם סארי פלאח להפועל ת"א בתמורה לאוראל דגני. מעבר לעוברים והשבים מכבי חיפה איבדה הקיץ את יניב קטן, אחד הסמלים הגדולים בתולדות המועדון, שהחליט לפרוש ממשחק פעיל.

הצטרפו:

בשונה מהשנים האחרונות, בקיץ הנוכחי החליטו ראשי מכבי חיפה לשנות קונספט ולצמצם ככל האפשר בהוצאות הרכש מבלי לפגוע באיכותו. הקבוצה של יעקב שחר התחמשה בין היתר בשוער נבחרת סרביה ולדימיר סטויקוביץ', חלוץ נבחרת קמרון מוהמדו אידריסו וקפטן נבחרת ישראל יוסי בניון כולם, כמו מיצ'ל הספרדי ששיחק בחטאפה, הגיעו בהעברה חופשית. גם קובי מויאל סיים חוזה בשריף טיראספול המולדבית והצטרף לסגל של סטנוייביץ' שנהנה בין היתר מחזרתם מהשאלה של וויאם עמאשה ומוחמד כליבאת. מתן אוחיון, אחרי עונה בקרית שמונה, חתם בקבוצה ואוהד לויטה ואוראל דגני הושאלו ממכבי נתניה והפועל ת"א בהתאמה.

שימו לב ל: רובן ראיוס

הקשר הספרדי יכול היה להיעלם תחת הצל הגדול של שחקני הרכש הבינלאומיים, אבל נדמה שזה דווקא עשה לו טוב. ראיוס הספיק לבלות עונה אחת תחת לואיס אנריקה בברצלונה ב', אבל הפריצה שלו הגיעה רק אחרי שעזב את ספרד לטובת אסטרס טריפוליס הידועה לשמצה. למכבי חיפה הוא הגיע בקיץ שעבר כהבטחה גדולה אבל התקרית הזכורה במשחק מול בני יהודה העיבה על 16 שערים שכבש בכל המסגרות. העונה הוא הספיק לכבוש 3 שערים בגביע הטוטו, לכבוש צמד ולבשל עוד שני שערים במחזור הראשון בליגה ולא להחמיץ דקה בשלושת המחזורים הראשונים.