עונת 1993/94 שסימלה את המאבק בין צהוב לירוק הגיעה לשיא דווקא עם ניצחון גדול על האדומים מהכרמל

האתר הרשמי מחזיר אתכם 21 שנים אחורה, לעונת 93/94, ולאחד המשחקים הזכורים של אותה עונה גדולה. באותם שנים המאבק בין מכבי ת"א למכבי חיפה הגיע לשיא שאחת מנקודות הציון שלו הייתה ההפסד שהוליד את השורה הזכורה מהשיר של משינה. באותו יום סגריר קרית אליעזר נראה כאצטדיון הכי "מנחוס" עבורנו אך דווקא באותה עונה, בדיוק היום לפני 21 שנים, ב-2.10.1993 נרשם שיא היסטורי שלא יישבר לעולם. מכבי תל אביב רשמה את הניצחון הגבוה ביותר שלה בכל הזמנים בקרית אליעזר, יותר משני עשורים לפני שהייתה חלק מהמשחק האחרון בהיסטוריה של האצטדיון המיתולוגי.

ניצחון השיא היה גם נקודת השיא של פתיחת עונה היסטורית של אחת מהקבוצות הדומיננטיות והדורסניות ביותר של מכבי. קצת קשה לעכל את השימוש במונחים הללו בעונה בה הקבוצה לא זכתה באליפות אך עונת 93/94 הייתה עונה מיוחדת במינה. עונה בה המאבק הספורטיבי עם מכבי חיפה הגיע לשיאים חדשים ועונה בה גם שתי הקבוצות לא הפסיקו לשבור שיאים. הצהובים הציגו עונה כמעט מושלמת שנפתחה עם קביעת שיא כל הזמנים בניצחונות בפתיחת העונה. מכבי ניצחה את כל 11 משחקיה הראשונים, שיא שמאז רק הושווה ע"י מכבי חיפה בעונת 2005/06.

דווקא מכבי חיפה הייתה זו ששמה סוף לרצף הניצחונות הצהוב בתיקו 1-1 בין הקבוצות באצטדיון רמת גן. למרות קטיעת הרצף כושרם של הצהובים לא דעך ואת העונה הם סיימו עם עשרים ושבעה ניצחונות, שבעה תוצאות תיקו וחמישה הפסדים. המאזן הזה הביא את מכבי לשיא מועדון נוסף עם 88 נקודות, מספר שלא הושג גם ב-21 עונות האליפות של הקבוצה. שתי הקבוצות חלקו ביניהן חמש אליפויות מתוך שש עונות בין 1991 ל-1996 והמאבק הישיר בין צהוב לירוק בעונת 1993/94 המחיש יותר מכל את המאבק הצמוד בין הקבוצות. בכל עונה אחרת מכבי ת"א הייתה כנראה זוכה בתואר האליפות אך לא בעונת 1993/94 של מכבי חיפה שלא הפסידה אף משחק ב-39 מחזורים.

את הניצחון הפרטי שלה על היריבה הצמודה מחיפה השיגה מכבי בגביע המדינה כאשר הדיחה את הירוקים בשמינית הגמר והמשיכה כל הדרך עד לנשיא. הניצחון בגביע במדינה היה בקרית אליעזר ולמעשה הצהובים סיימו את העונה עם מאזן חיובי של שני ניצחונות מול הפסד אחד באצטדיון החיפאי. למרות ההפסד הזכור למכבי חיפה בליגה מכבי סיימה את עונת 93/94 עם מאזן שערים חיובי בקרית אליעזר בזכות הניצחון 0-7 על הפועל חיפה. הדומיננטיות והאיכות של מכבי באותה עונה באה לידי ביטוי במלוא עוצמתה עם שערים טיפוסיים של איציק זוהר (עונת שיא עם 27 שערים בכל המסגרות), אבי נמני ואלי דריקס ומבצע קבוצתי מרהיב שהסתיים בשער של מליקה.

אוהדי הפועל חיפה לא הגיעו בהמוניהם למשחק וכנראה שידעו למה. רק כ-2,500 צופים נכחו ברגע ההיסטורי של מכבי ובתוכם כמה מאות אוהדים צהובים שעשו את הדרך מהמרכז. אותם מאות תמיד יוכלו להתגאות בעובדה שהם היו שם כאשר מכבי עשתה היסטוריה וקבעה את הניצחון הגבוה ביותר שלה אי פעם בקרית אליעזר. הוכחה נוספת לדורסנות של מכבי באותה עונה הגיעה כבר במשחק הליגה הבא כאשר מכבי הייתה קרובה להשוות את הניצחון על הפועל חיפה עם 0-6 על צפרירים חולון. מהצד השני של המתרס הפועל חיפה דווקא הצליחה לצערה לשחזר את התוצאה עם הפסד ביתי נוסף של 7-0 כעבור כחודש מול עירוני אשדוד.

 

*התמונה באדיבות דוד דואק