כל מה שאוהד צהוב צריך לדעת לקראת פתיחתו של עוד קמפיין כחול לבן

–        בדיוק שנה מהיום, אוקטובר 2013 נבחרת ישראל התכנסה לקראת צמד משחקים רשמיים עם מספר מדהים של שמונה שחקני מכבי ת"א. אלברמן, ראדי, יצחקי, זהבי, ייני, בן הרוש, בן חיים וטיבי היו חלק מסגל הנבחרת למפגשים מול פורטוגל וצפון אירלנד.

–        היום פותחת נבחרת ישראל קמפיין חדש אך "רק" עם חמישה שחקני מכבי בסגל שלה. איתן טיבי, שרן ייני, עומרי בן הרוש, ערן זהבי וטל בן חיים יהיו חלק מהנבחרת של אלי גוטמן שתחל בערב (21:45) את מוקדמות יורו 2016 מול קפריסין בחוץ.

–        חמישה ושמונה שחקנים בסגל הנבחרת הם מספרים המסבים גאווה לכל אוהד מכבי באשר הוא אך לפני מוקדמות מונדיאל 2014 המצב היה שונה. במוקדמות יורו 2012 לא היו יותר משלושה שחקנים בסגל הסופי למשחקים ולא יותר משחקן אחד ממכבי שפתח בהרכב.

–        חמשת הצהובים בסגל הנבחרת למשחקים הקרובים הם יחסית חדשים למדים הלאומיים כאשר שניים ערכו הופעה רשמית ראשונה בקמפיין האחרון. איתן טיבי פתח במשחק הראשון של הנבחרת במוקדמות מונדיאל 2014 לאחר שלושה משחקי ידידות. שרן ייני עשה זאת בתיקו 3-3 מול פורטוגל במשחק שכריסטיאנו רונאלדו לא ירצה לזכור בעיקר בגלל קפטן מכבי.

–        לטיבי 16 הופעות בסך הכול, ידידות ומשחקים רשמיים כאשר בדרך כלל הוא חבר לטל בן חיים (הבלם אקס מכבי) במרכז ההגנה. ייני המשיך לאחר המפגש הצמוד עם רונאלדו לעוד תשע הופעות בנבחרת כאשר בדומה לטיבי גם הוא היה חלק ממסע המשחקים נגד מכסיקו והונדורס.

–        השחקן עם הכי הרבה הופעות מתוך החמישה שזומנו למשחקים הקרובים הוא ערן זהבי עם 20 משחקים בינלאומיים. מרחק רב מפריד בין נקודת ההתחלה שלו בנבחרת, אצטדיון ר"ג במפגש מול מלטה לנקודת הסיום עד כה, משחק הידידות מול הונדורס בניו ג'רזי. לזהבי חלוקה שווה של עשרה משחקי ידידות ועשרה משחקים רשמיים כאשר גם שני שעריו מתחלקים בין שתי הקטגוריות האלו.

–        מי שאת הופעת הבכורה של לא ישכח הוא טל בן חיים שבפעם הראשונה בה לבש את מדי הנבחרת זכה גם לכבוש שער ניצחון במשחק רשמי. הניצחון 0-1 על גאורגיה בבלומפילד במרץ 2011 רשום על הראש של החלוץ שנגח את השער היחיד שלו בנבחרת. בן חיים רשם עוד שש הופעות לאחר מכן כאשר שתי האחרונות הגיעו במסע המשחקים מול מכסיקו והונדורס.

–        גם עומרי בן הרוש, הצעיר משחקני מכבי בסגל הנבחרת שותף במשחקים מול מכסיקו והונדורס לאחר סיום העונה הקודמת. מי שהעניק לבן הרוש את הופעתו הראשונה בנבחרת היה לואיס פרננדס שבמוקדמות יורו 2012 נתן למגן מקום ב-11 במשחק החשוב נגד יוון בבלומפילד. בין יוון להונדורס בן הרוש גם הספיק להיות חלק חשוב בנבחרת הצעירה של ישראל שאירחה בקיץ שעבר את אליפות אירופה לנבחרות עד גיל 21.

–        במכבי יש שישה שחקנים נוספים ששיחקו בנבחרת בין השאר גם במוקדמות ברזיל 2014: יובל שפונגין, יואב זיו, גל אלברמן, מהראן ראדי, ברק יצחקי ועדן בן בסט. לאחרון היה קמפיין מצוין כאשר מלבד משחק הבכורה שלו בנבחרת מול רוסיה הוא כבש שער בכל אחד מששת המשחקים הנוספים בהם שותף.

–        בן בסט הוסיף שער גם במשחק ידידות מול פינלנד ועם מאזן של שבעה שערים בנבחרת יש לו סיכוי לעקוף את אבי נמני (17) ואת השיאנים (גיורא שפיגל ושייע גלזר עם 18) ולהפוך לכובש המצטיין של מכבי בנבחרת בכל הזמנים.

–        עם 36 הופעות גל אלברמן ככל הנראה לא יהיה שיאן ההופעות של מכבי בנבחרת בכל הזמנים אך הוא השחקן הפעיל הקרוב ביותר לתואר הזה בו מחזיק אמיר שלח (85 הופעות). על המקום השני והשלישי בקטגוריה זו ימשיכו לשמור בקנאות בשנים הקרובות ניר קלינגר (83) ואבי נמני (80).