הפועל עכו כבשה בכל ארבעת משחקיה העונה אבל טרם רשמה ניצחון

בעונה האחרונה

עושה רושם שהקבוצה מגבעת נפוליאון מצאה לה מקום של קבע בחלק התחתון של מרכז הטבלה. מאז שובו של המועדון לליגה הבכירה לפני חמש שנים הפועל עכו שומרת בקנאות על איזור המקום העשירי בטבלה. למעט עונה אחת בה השתחלה לפלייאוף האמצעי ועונה נוספת בה סיימה רק במקום השניים עשר, אך במרחק ביטחון מהקו האדום, הפועל עכו לא רשמה דרמות מיותרות. בעונה שעברה, תחת יובל נעים, הקבוצה הבטיחה את מקומה בליגה עוד לפני מחזור הסיום ולא רשמה ניצחונות גדולים, אך גם לא הפסדים דרמטים.

דו"ח מצב

מלכת התיקו של עונת 13/14 פתחה את העונה במגמה דומה עם שלוש תוצאות תיקו רצופות בתוצאה זהה. במחזור הראשון היא נהנתה משער שוויון של ציון צמח מול הפועל חיפה, לפני שקשר הרכש נפצע וייעדר לפחות לחצי עונה. במחזור השני זה היה אקס עירוני רמה"ש, אמיר האדזיץ', שהעניק לה נקודה מול בני סכנין חמש דקות לתום המשחק. שבוע אחר כך, חלוץ נבחרת אלבניה חמדי סליחי הגיע לליגה עם שער שוויון מול בית"ר ירושלים, הפעם רק עשר דקות לסיום. במחזור האחרון זה כבר היה משחק של הכל או כלום מול הפועל פ"ת. זה נגמר עם כלום וארבעה כדורים ברשת של דודו גורש.

מאמן: אלון חרזי

למאמן הפועל עכו יש יותר הופעות כשחקן מאשר דקות כמאמן. חרזי מדורג שלישי בטבלת ההופעות בנבחרת ישראל ורביעי בכל הזמנים בטבלת ההופעות בליגת העל, אבל רק חמש שנים אחרי שפרש הוא מתיישב לראשונה על כיסא המאמן. אחרי ארבעה משחקים בגביע הטוטו ועוד ארבעה משחקים בליגה, מאמן הפועל עכו מחפש כמו הקבוצה שלו לסמן וי על ניצחון ראשון. בינתיים הוא יכול להתנחם בכך שהקבוצה שלו כבשה בכל ארבעת המשחקים שלה בליגה והפסידה רק פעם אחת.

עזבו:

עשרה שחקנים כבשו לזכות הפועל עכו בעונה שעברה ובקיץ האחרון, בין אם בכוונה ובין אם לאו, בקבוצה הלכו על קונספט מעניין. במועדון עשו הכל כדי לשמור על שני הכובשים המצטיינים, ג'וליאנו ספאדאסיו וחמדי סליחי, שכבשו 13 מתוך 30 השערים של הקבוצה. שישה מתוך שמונת הכובשים הנותרים, בינהם גיא דיין, איסמעיל ריאן, סטיבן כהן, מירקו אורמוש, ננאד מרינקוביץ' ויוסי אסייג, נפרדו מהמועדון. ננאד מרינקוביץ' מחכה לדקות ראשונות עם פרטיזן באירופה ליג, שגיב כהן הצטרף להפועל פ"ת, מהראן אבו ריא להפועל חיפה ועדן בטיט ירד עם רועי עטר לליגה הלאומית.

הצטרפו:

אם בסעיף הקודם התייחסנו לשני הכובשים המצטיינים מהעונה שעברה, אז העונה הם קיבלו חיזוק לחלק הקדמי עם יובל אבידור ואמיר האדז'יץ' שחולקים 11 שערים אשתקד. חוץ מציון צמח, שכבר הספיק להיפצע, עכו רכשה את יוסי דורה מהפועל חיפה וחיזקה את עמדות המגנים עם אורי כהן ובן תורג'מן. מאמן הקבוצה אלון חרזי השלים את הסגל עם צמד המושאלים ממכבי חיפה רז שטיין ועדי קונסטנטינוס.

שימו לב ל: חמדי סליחי

לא ברור אם בהפועל עכו ידעו להעריך את הסקורר שנחת אצלם בקבוצה רק בחודש פברואר האחרון. סליחי שותף ב- 13 משחקים בעונה שעברה וכבש 6 שערים מתוך ה- 14 שהיא כבשה בכל אותה תקופה. חלוץ נבחרת אלבניה רשום גם על אחד השערים הגדולים של העונה עם מספרת אדירה לחיבורים של מכבי חיפה ואלמלא המספרת של יצחקי הוא וודאי היה נבחר כשער העונה (אובייקטיבים ככל שנהיה). העונה הוא כבר אחראי לנקודה של עכו מול בית"ר ירושלים עם שער שוויון לקראת הסיום שמצטרף לשער נוסף שכבש מול מכבי חיפה בגביע הטוטו.