הקשר פתח את הלב במסע"ת: "לאיש אין את האומץ לבטל את האדום"

מכבי תל אביב ערכה הערב את מסיבת העיתונאים לקראת המשחק מול מכבי נתניה בהשתתפות ערן זהבי שניצל את ההזדמנות לספר את אשר על ליבו: "את האמת שאני מרגיש בסדר גמור, אני מקבל כל כך הרבה תמיכה מהמועדון, מהחברים שלי לקבוצה ובמיוחד מהקהל. חשוב לי להגיד שזה לא רק הקהל של מכבי תל אביב, אני מקבל הודעות גם מהקהלים של קבוצות אחרות וגם של הפועל ת"א. אני רק מקווה שהסיפור הזה יסתיים במהרה ונחזור להתעסק בכדורגל".

https://www.youtube.com/watch?v=vZUOGxFhTp0&feature=youtu.be

"אני לא מרגיש מאוים, אני בסדר גמור ומה שהיה אתם ראיתם. זה היה הזוי ואני מקווה שמישהו באמת ייתן על זה את הדין כי אני לא מרגיש שמישהו בינתיים עשה עם זה משהו. אני רואה רק וועדות, רק דיבורים, אבל בלי עשייה אמיתית. לא ראיתי, למשל, שהכרטיס האדום שלי מבוטל, לאף אחד לא היה את האומץ לקום ולהגיד עשינו טעות והכרטיס האדום מבוטל, כי בסופו של דבר נתנו פה פרס לאוהד שעשה מעשה שלא יעשה ותקף שחקן. ברור שגינו אותו בתקשורת אבל לא ראיתי שמישהו עשה עם זה משהו, לא ראיתי שביטלו את האדום ואני משחק נגד נתניה. אם יש סיבה שבגינה אני לא צריך לשחק נגד נתניה, זה רק בגלל שהמאמן שלי לא חושב שאני צריך לשחק נגד נתניה".

"אני ציפיתי שכאשר דבר כזה קורה ופה היתה חציית קו אדום, אין ספק שזה היה מעשה הזוי, לא ראיתי שמישהו מההתאחדות קם ועמד מאחורי. שמישהו ירים את הכפפה ויוציא את החוק הזה שאני לא יודע מה רשום בו. אולי רשום שהייתי צריך לברוח, או לקבל בוקס ולשכב על הרצפה, מישהו עמד בסיטואציה שבה הוא הותקף במקום העבודה שלו? אז אף אחד לא יכול לשפוט אותי על התגובה שלי ואני חושב שהיא היתה מאד מתונה. אדם שתוקף אותי פעם אחר פעם ואני עדיין לא מתפתה להגיב לו בתוקפנות, אז על זה אתם צריכים להעריך אותי. מבחינתי, ברגע שאוהד נכנס למגרש ותוקף אותי, פה נגמר המשחק. אני זוכר מקרה באשדוד שזרקו על הקוון שלט שפגע לו קצת ברגל, אז ביטלו את המשחק ואשדוד קיבלו עונש קשה. בגלל שזה ערן זהבי לאנשים מותר? אתם מתעסקים בחגיגה שלי במקום בדבר החשוב באמת, שאוהד נכנס למגרש ותקף שחקן. בזה תתעסקו. לא בכל השטויות מסביב".

"לא צריך להיאחז באיך שאני חוגג כי אם אוהד מגיע שיכור למשחק, אז שימו לב שלפני התקרית הרמתי קרן ואנשים ירקו עליי. רק אחרי שכבשתי שער חגגתי ואני אמשיך לחגוג איך שאני רוצה. אנשים רוצים לראות אותי בנבחרת ואני לא אוותר על החלומות שלי. כשהייתי עם הנבחרת בקפריסין עם 40 מעלות חום לא הסכמתי לוותר על המשחק, אבל עכשיו אף אחד לא מוכן לגבות אותי. מבחינתי הייתי מצפה שישמיעו קול. דני עמוס נכנס אליי לחדר וביקש להתנצל והוא הראה ספורטיביות אמיתית. אף אחד משחקני הפועל לא דיבר איתי ואני גם לא מצפה לזה. אני לא אתן את הפרס לאף אוהד, אם אצא לחו"ל זה ר אם אקבל הצעה מצוינת. זה לא השפיע על ההחלטות שלי לרגע".

"לא יודע מה יעשו עם האוהד ולא אכפת לי מה הוא ייקבל, אני רוצה שיהיה שינוי בכדורגל וכשאוהד נכנס למשחק ותוקף שחקן יש להפסיק את המשחק. עדיין לא ביטלו את הכרטיס האדום, אם הוא היה נכנס עם סכין היו משנים? עכשיו צריך לעשות את השינוי כי אם לא זה ייתן לגיטימציה לתקוף שחקנים. אסור לו להופיע בתקשורת ולהיות גיבור. כשראיתי אותו הייתי מופתע, אחר כך זיהיתי אותו וכשבא מולך אדם שיכור אתה צריך להגן על עצמך. לא ייתכן שהחברים שלי לקבוצה מגיעים לפני המאבטחים. אני רוצה להגיד תוגה לחברים לקבוצה, אחרי שראיתי את הוידאו הייתי גאה לשחק בקבוצה וגם למועדון שעמד מאחורי ב- 100 אחוז ונתן לי את התנאים הכי טובים. אני מקבל תמיכה מכולם ולא חושב על שום דבר אחר".

מאמן הקבוצה, פאקו אייסטאראן, התייחס לדבריו של זהבי: "הנקודה החשובה היא שאם ערן ירצה את העונה בעבור הכרטיס האדום אנחנו נעניק פרס לתוקף, ניתן לו את מה שהוא רוצה. אני חושב שמה שיקרה מעתה והלאה לא בידיים שלנו ושנחזור מחוזקים מהמקרה. אני מאמין שזה ישפיע בטווח הקרוב, אבל נשתדל להשאיר את זה מאחור. ערן יודע שיש לו את התמיכה של הקבוצה, המאמן, הצוות המקצועי והמועדון וזה הדבר הכי חשוב עבורו. בעבר היה מקרה דומה בין אייאקס לאלקמאר ונקבע משחק חוזר, אז נחכה ונראה מה יהיה. כעת אני מבקש להפסיק להתייחס לאירוע ומבחינתי זה כבר עבר".

בהתייחס למשחק הקרוב נגד מכבי נתניה אמר המאמן: "אני מאמין שנגיע למשחק כמו שצריך, כי כפי שאמרתי כבר בעבר, לא משנה המקום בטבלה, האויב הכי גדול שלנו הוא עצמנו. אם אנחנו בריכוז מקסימאלי, ואני מאמין שנהיה, ואם נשחק כדורגל כפי שראיתם מאיתנו במחזורים האחרונים, אז אני מאמין שנביא את מה שצריך בשביל לנצח את המשחק. כרגע אני לא רואה שהמקרה בדרבי משפיע על הקבוצה, היה אתמול אימון מוצלח ועושה רושם שהקבוצה חזקה, מרוכזת במשחק ובטוחה ביכולת שלה לנצח כל יריב".