מכבי נתניה חזרה הקיץ לליגת העל והיא כאן בשביל להישאר. זמן להכיר.

בעונה האחרונה

אחרי פחות משנה בליגה הלאומית ושישה מחזורים לסיום העונה, מכבי נתניה חזרה לליגת העל. החבורה של יוסי מזרחי שלטה בליגה ביד רמה לאורך כל העונה ולמעשה לא ירדה מהמקום הראשון החל מהמחזור השני. מכבי נתניה הציגה חוד קטלני עם שריקי, קאיודה ואקסברד שכבשו ביחד 31 שערים, אבל על המקהלה ניצח ערן לוי עם 14 שערים ו- 11 בישולים. הקבוצה מעיר היהלומים חיזקה את זכאותה למקום בליגת העל עם מסע מרשים בגביע המדינה שנעצר רק בגמר מול עירוני ק"ש.

דו"ח מצב

מכבי נתניה פתחה את העונה עם ציפיות גבוהות כיאה למועדון עם היסטוריה עשירה, קהל גדול ואצטדיון מרשים. המסע המרשים בליגה הלאומית הוסיף לתחושת הנינוחות סביב המועדון, אבל נקודה אחת בארבעה מחזורים ועשרה שערי חובה הכניסו את המערכת לפרופורציות. דווקא מהמקום של ה"אנדרדוג" מכבי נתניה התעוררה ובשלושת המחזרים האחרונים ליקטה 7 מתוך 9 נקודות. שריקי חזר לכבוש ועשה את זה בתזמון מושלם עם שער ניצחון מול בני סכנין עמוק בתוך תוספת הזמן. קאיודה חילץ נקודה מהקבוצה הלוהטת של קורצקי והוסיף עוד צמד במחזור האחרון, לצד שער ובישול של ערן לוי, מול הפועל פ"ת.

מאמן: יוסי מזרחי

אמנם זה מרגיש כמו שידוך של שנים, אבל יוסי מזרחי מתחיל בסך הכל את עונתו השנייה במכבי נתניה. זקן המאמנים בליגת העל הספיק להעביר שתי קדנציות בבית"ר ירושלים ומכבי פ"ת ועוד שלוש קדנציות במ.ס. אשדוד. בין היתר עבר תקופה קצרה על הספסל של הפועל ירושלים ומכבי תל אביב ואף יצא לגיחה של שתי עונות באפולון לימאסול הקפריסאית. בתחילת שנות האלפיים מזרחי הצטרף לאברם גרנט בנבחרת ישראל, אך לא הצליח להצעיד את השחקנים שלו לאליפות אירופה שנערכה בפורטוגל. בקיץ שעבר חתם מזרחי במכבי נתניה אחרי שירדה לליגה הלאומית ובתוך 31 משחקים סחף אותה בחזרה למקומה הטבעי בליגת העל.

עזבו:

הסיפור הגדול של הקיץ הוא הברזילאי דודו סיארנסה, שהחל את דרכו באגף המצטרפים, הגיע למחלקת העוזבים, חזר למצטרפים וכרגע הוא בקטגוריה נפרדת משלו. סיארנסה אמור היה להיות מי שישדרג את הקבוצה מקבוצת ליגה לאומית מצוינת לקבוצת ליגת על טובה, אבל פציעה טורדנית לצד חילוקי דעות סביב החוזה שלו השאירו את השחקן מחוץ לקבוצה. חוץ מסיארנסה, מכבי נתניה ויתרה על שירותיהם של סבטי ליפנייה ועידו אקסברד שחתמו באחי נצרת, אדיר טובול וליאור ז'אן שעברו למכבי יבנה, קובי חסן שסיכם במרמורק ועדי סופר שעבר להפועל ירושלים. פינאס טוברנו השתדרג למוליכה עירוני ק"ש ולגבי אוהד לויטה אתם מוזמנים להמשיך לסעיף הבא.

הצטרפו:

הסיפור הגדול בגזרת המצטרפים היה סביב עמדת השוער. מכבי נתניה זינקה על שירותיו של אריאל הרוש שהשתחחר מבית"ר ירושלים וחיפש קבוצה. אוהד לויטה לא אהב את המהלך והסיפור הפך לסאגה תקשורתית שבסיומה לויטה הושאל למכבי חיפה והרוש הפך לשוער הראשון של הצהובים. למעשה, השינוי בעמדת השוער בא בהמשך למהפך שעברה הקבוצה בחולית ההגנה. כריסטיאן סארגי הרומני תפס מקום במרכז ההגנה, המגנים עומרי קנדה ושמעון הרוש סיכמו במועדון והצטרפו לאנס דאבור מאחי נצרת ואיאד אבו עביד מבית"ר טוברוק. בשבועיים האחרונים נתניה קיבלה חיזוק נוסף בדמותו של עודד גביש ששוחרר מורוצלב הפולנית. למרכז המגרש נתניה הביאה את גבריאל גיורגיו הרומני ורומאריו פירס הברזילאי, שכבר הספיק לבשל שער במחזור האחרון. בהתקפה הקבוצה התחזקה בעמית בן שושן, אור ברוך ודיא סבע שהצטרפו לשריקי, קאיודה וערן לוי.

שימו לב ל: לארי קאיודה

מטבע הדברים עיקר תשומת הלב במשחקה של מכבי נתניה מופנה לערן לוי, אבל ההצלחה של הקשר נובעת רבות מהתנועה הבלתי פוסקת של לארי קאיודה בחלק הקדמי. החלוץ הניגרי הגיע לעיר היהלומים באוקטובר שעבר ובמהרה הפך לאחד השחקנים האהובים בקבוצה. המהירות שלו הניבה ליוסי מזרחי עשרה שערי ליגה בעונה שעברה ועוד שער נוסף שהעלה את הקבוצה לגמר גביע המדינה. העונה קאיודה לא שותף במחזור הראשון בגלל הרחקה, אבל מאז הוא הפסיד חמש דקות בלבד ובשישה משחקים כבש ארבעה שערים ובישל שער נוסף.

לרכישת כרטיסים למשחק לחצו כאן