הקפטן שנכנס לרבע שעה בשער התבדח בסיום: "היו לי שתי השמטות נוראיות"

שלוש וחצי שנים חלפו מאז לבש קפטן הקבוצה שרן ייני את אפודת השוער הראשון במכבי תל אביב. אז זאת היתה הפועל ב"ש שהכניעה את ייני בזכות פנדל של דוד רביבו ששפשף את קצות אצבעותיו של "הכלבויניק" שעשה כבר הכל בקבוצה. אמש נאלץ ייני לשוב אל בין הקורות בעקבות הרחקה של חואן פאבלו והציג רבע שעה משכנעת למדי שהסתיימה עם שער נקי. "האמת היא שלא ידעתי שיש לו איכויות כאלה בשער ושורה היה זה שאמר לנו 'שרן, שרן', וצדק", אמר מאמן הקבוצה פאקו אייסטאראן בסיום המשחק. "בדקות המעטות שהוא שיחק הוא היה מצוין".

https://www.youtube.com/watch?v=AiYyPJ6Flt8&feature=youtu.be

בנימה רצינית יותר, פאקו התייחס לביקורת על משחק ההגנה של הקבוצה: "כשמדברים על הגנה אנחנו מדברים על משחק ההגנה של כל הקבוצה, זה לא הבלמים או השוער וכשאתה לא מגן בצורה טובה זאת בעיה של כל הקבוצה. לא לחצנו במרכז המגרש ואיפשרנו ליריבה להגיע בקלות למצבים מאחורי קו ההגנה שלנו ויש להם שחקנים מהירים בהתקפה. קו ההגנה שלנו, שרגיל לשחק רחוק מהשער, נפגע כתוצאה מכך שלא לחצנו במרכז המגרש. אנחנו לא חושבים הגנה רק במונחים של הגנה, אנחנו מגינים טוב יותר כשאנחנו מניעים את הכדור טוב יותר, ככל שאנחנו תוקפים טוב יותר. במחצית הראשונה שאיבדנו המון כדורים במרכז המגרש וכשאתה מאבד כדורים בקלה רבה מידי קשה מאד להגן".

המאמן התייחס לצמד שכבש פריצה אחרי שלא זכה ליותר מיד דקות העונה: "יש לנו סגל שיכול להתמודד עם חיסרון של כל שחקן, במקרה הנוכחי זה היה ערן זהבי ועדיין ראינו שהקבוצה יכולה לכבוש. פריצה הוא חלוץ נוסף בסגל שלנו, יש לו יכולות ששונות נניח מאלה של בדש, הוא שיחק שניים וחצי משחקים העונה מהטובים ששיחקנו. יש לנו גם את עדן בן בסט, עם אופי שונה וסגנון שונה, והבחירה שלי משתנה בהתאם למשחק ולסגנון שלנו. פריצה הוא חלק נוסף בקבוצה, הרי אם הכדור לא היה מגיע אליו הוא לא יכול היה לכבוש. חלק מהשחקנים יותר רגשניים לאור אירועי השבוע האחרון וחלקם פחות. כנראה שזה השפיע בצורה מסויימת אבל עם העזרה של שאר החברים בקבוצה כולם יכלו להתמודד עם הסיטואציה".

במחזור הבא ייצאו הצהובים למפגש עם המוליכה קרית שמונה, אבל המאמן מעדיף לצנן את ההתרגשות: "אנחנו עדיין בנובמבר, כל כך הרבה דברים יכולים להשתנות מעכשיו ועד מאי. אני לא חושב על המשחק הזה כעל משחק שעשוי לקבוע את העתיד עבור שתי הקבוצות. לקרית שמונה יש הגנה מצוינת, אבל לנו יש התקפה מצוינת. כבשנו 22 שערים בשבעה משחקים וזה ממוצע של יותר משלושה שערים למשחק ואני בטוח שנוכל להגן טוב יותר מכפי שהגנו היום".

ראדה פריצה, שכבש אתמול את הצמד השלישי שלו מאז שהגיע למועדון, שיתף בתחושות: "אני מרגיש טוב מאד ועייף מאד. עבר זמן רב מאז ששיחקתי תשעים דקות וזה נחמד לכבוש שוב. אחרי ההרחקה של חואן פאבלו היינו צריכים לתת מעצמינו אקסטרה, שרן עשה עבודה נפלאה בשער וניסינו לעזור לנו ככל שאפשר, אבל הוא הציל אותנו פעם אחת. אני חושב שהקבוצה שיחקה היטב גם בלעדיי, אז אני מבין את הסיבות של המאמן שלא לשתף אותי עד המשחקים האחרונים, אבל אני עובד מאד קשה ואני מקווה שהצלחתי להראות לו שאני צריך לשחק. בשני המשחקים האחרונים, נגד הפועל והיום, שיחקתי טוב, אבל יש לנו סגל טוב וזאת החלטה של המאמן".

מי שגנב את ההצגה הוא שרן ייני שזינק על ההזדמנות לעטות את כפפות השוער וסיפר בסיום: "אולי כדאי שאני אתחיל לעבוד עם שורה פעם בחודש על אימוני שוערות. היום היו לי שתי השמטות וזה נורא. חואן פאבלו נתן לי את החולצה אז אני אחתים אותה ויהיה לי ממש כיף. גם את הכפפות הוא רצה להעניק לי והוא ממש שכנע אותי אז אני אקח אותם, למרות שרשום עליהם את השם של הבת שלו – נועה. שאלו אותי מקודם אם אני צריך לעשות כפפות משלי, אז אם אני אעשה אני ארשום עליהם את שמה של אשתי – שלי".

הקפטן התייחס גם לדיון היום בבית הדין בנוגע לאירועי הדרבי: "אנחנו מנסים להוריד את המתיחות שנוצרה בעקבות הדרבי. ערן דיבר איתנו על נושא הפיו פיו, למרות שאף אחד מאיתנו לא התכוון לעשות את זה אם נכבוש היום, וביקש שנמנע מזה הפעם. אנחנו כמועדון מייצגים משהו הרבה יותר קלאסי, הרבה יותר רגוע, עם שקט נפשי וביטחון, ואנחנו לא רוצים את האש הזאת. אני לא חושב שמישהו יודע למה לצפות בבית הדין, המעשים כבר נעשו ואנחנו צריכים לשאת בתוצאות. אנחנו מקווים שיהיה עונש הכי קל שאפשר, כי בכל זאת מכבי תל אביב מייצגת משהו טוב לכדורגל, אנחנו מתפתחים ומתקדמים ומנסים להקטין התפרצויות על השופט למרות שהיום ניגשתי אליו דיי בעדינות וקיבלתי צהוב. יש מתיחות גבוהה מאד, אז אנחנו צריכים להוריד את זה בשביל שהקהל והחברה הישראלית יקבלו דוגמא טובה".

איתן טיבי שחגג שער בכורה העונה ושער שני בצהוב, סיפר בסיום: "אני אחד שמאד רוצה להבקיע כפי אני רוצה לא לקבל גולים. יצא ממני משהו שחיכיתי לו הרבה זמן ואני שמח שזה קרה היום. מכבי תל אביב זה מועדון מאד חזק, יש כאן שחקנים טובים מאד וערן שחקן מצוין, אבל היום היינו ממש טובים על המגרש. היה לנו רעש תקשורתי מאד גדול לפני המשחק, אבל השחקנים שלנו מספיק בוגרים בשביל לשים את הדברים האלה בצד".

הבלם המשיך: "אנחנו רוצים לנצח את המשחקים בתוצאה כמה שיותר גבוהה, אבל אנחנו שחקני ההגנה לא רוצים לספוג. בתקופה האחרונה הז קורה לנו ואני מאמין שעם הזמן גם זה יפסיק לקרות ויהיה בסדר. אנחנו נלמד מהדברים האלה, נסיק את המסקנות, יש לנו מאמן שיידע להגיד לנו מה לשפר למשחק הבא, אבל כרגע יש לנו נבחרת ואני לא רוצה להיכנס ליריבה הבאה. אני יכול להגיד שקרית שמונה היא קבוצה מצוינת, יש שם מרקם חברתי מצוין והיו לי שנה וחצי מדהימות שם, אבל היו אני במכבי תל אביב וכיף גדול להיות במועדון הגדול הזה".