שלושה חודשים אחרי גביע הטוטו, הצהובים יפגשו את הפועל פ"ת החדשה

בעונה האחרונה

הקהל הגדול והמסורת העשירה מצליחים לטשטש את העובדה שרק בעונה האחרונה היא עוד שיחקה בליגת המשנה. בניגוד למכבי נתניה שטיילה כל הדרך בחזרה לליגת העל, הפועל פ"ת הבטיחה את העלייה מחזור אחד בלבד מסיום העונה אחרי שהקדימה במירוץ את בני לוד. למעשה, מאז שהעפילה למקום השני עם תום הסיבוב הראשון, הפועל פ"ת לא עזבה אותו לרגע, אך התקשתה להתרחק מהיריבות שרדפו אחריה בקנאות. בגביע המדינה זה הלך קצת פחות טוב אחרי שהקבוצה הודחה כבר בשמינית הגמר אצל מעלות תרשיחא מליגה ב'.

דו"ח מצב

עושה רושם שהפועל פ"ת היתה זקוקה לזמן התאקלמות אחרי שנתיים בליגת המשנה. כבר במחזור הראשון היא הובסה 0-4 אצל הפועל רעננה ואז נאלצה להתמודד עם הפועל ב"ש ומכבי חיפה שכבשו בממוצע לרשתה שער כל חצי שעה. מאמן הקבוצה עבר לשחק עם קו הגנה של חמישה שחקנים והקבוצה השיגה 6 נקודות בשני המחזורים הבאים. למרות שלושה הפסדים רצופים נוספים, הפועל פ"ת התנחמה ביכולת לא רעה והשיגה 4 נקודות נוספות מול הפועל חיפה ובני סכנין. עם מעידה קלה מול בית"ר ירושלים במחזור אמצע השבוע, הפועל פ"ת הגיעה במחזור האחרון לדרבי שחיכתה לו שלוש שנים, ניצחה ושלחה את האוהדים לחגוג.

מאמן: עידן בראון

עם שק של קור רוח ומחסנית מלאה בקלישאות, בראון פתח את עונתו הראשונה כמאמן ראשי של קבוצה בוגרת. מי שגדל ביציעי ה'אורווה' והתגלגל עד למחלקת הנוער של המועדון זכה להזדמנות שלו בליגת העל אחרי עונה מוצלחת עם קבוצת הנוער. אחרי הדחה צורמת בשלב רבע גמר גביע הטוטו ושלושה הפסדים במחזורים הראשונים של העונה, בראון שינה קונספציה וזכה להרבה אוויר במחזורים הבאים. עושה רושם שהמקום הנוכחי של הקבוצה בטבלה יספק את האוהדים גם בסיום העונה, אבל עד אז לבראון יש 'וי' אחד גדול עם ניצחון בדרבי על מכבי.

עזבו:

אחד עשר שחקנים שונים כבשו לזכות הפועל פ"ת בעונה שעברה ולמעט אורי פסו, שפתח את עונתו השניה במועדון, כולם עזבו את הקבוצה. בראש הרשימה ניצב ליאור אסולין שפתח את העונה הנוכחית ואפילו כבש, אבל נאלץ לעזוב בגלל בעיות משמעת. גם אדריאן פרננדז ודויד גומז, שכבשו בעונה האחרונה תשעה שערים כ"א, נפרדו מהמושבה והשאירו יתום את החוד של הכחולים. בצד השני, הקבוצה נפרדה בין היתר מאבי איבגי בין הקורות ואימורו לוקמן שכבר הפך לשחקן ותיק בליגה שלנו.

הצטרפו:

כיאה לקבוצה צעירה בתקציב נמוך, בהפועל פ"ת הלכו על קונספט של מושאלים שמחפשים דקות בליגה הבכירה. דור חוגי, דור כוכב ושחר הירש, שכבר כבש חמישה שערים העונה, הושאלו ממכבי חיפה, ריף פרץ, חסן אבו זייד ועומרי אלטמן ממכבי ת"א. חוץ מהשישה הגיעו, בין היתר, הזרים מירקו אורמוש ומבה צ'ימאזי, קאלה דרשלר, קובי מוסא ושגיב כהן, לפני שבחודש שעבר הצטרף גם לירוי צעירי. אבל זה כבר לנושא הבא.

שימו לב ל: לירוי צעירי

לא ברור איך הפועל פ"ת שמה את ידה על הקשר שעד לא מזמן נמכר למכלן הבלגית תמורת מיליון וחצי שקלים. אחרי עונה מאכזבת בבני יהודה, לירוי צעירי חיכה להזדמנות שלו בקיץ האחרון ומשלא הגיעה החליט לחתום בהפועל פ"ת. בקצת יותר מחודש צעירי כבר רשם חמש הופעות, כבש צמד שערים ששווים למלאבסים ארבע נקודות ובישל עוד שער אחד. המאזן שלו מאז שהצטרף לקבוצה עומד על שני ניצחונות, שני הפסדים ותיקו, שזה נקודה יותר ממה שהקבוצה צברה לאורך כל התקופה שקדמה להגעתו.