מחלקת הנוער ערכה פעילות מיוחדת במינה עם ילדי 'וראייטי' ירושלים: "יש פה ערך עליון"

מכבי תל אביב ממשיכה עם הפעילויות למען הקהילה ואתמול לקחו במחלקת הנוער את האחריות לשמח ילדים בחג החנוכה. הילדים הללו הם כמאה ילדים בגילאי 2-5 מארגון 'וראייטי' שזכו לביקור מיוחד מקבוצת ילדים א' דרום של מכבי תל אביב. 'וראייטי ישראל' הוא מוסד ללא כוונות רווח שנוסד בשנת 1967, במטרה לסייע במגוון דרכים לילדים עם צרכים מיוחדים: טיפולים רפואיים, פארא-רפואיים, תמיכה מקצועית, רכישת עזרים טיפוליים ושיקומים. הארגון מסייע ותומך בעשרות אלפי ילדים עם צרכים מיוחדים, ללא הבדל דת, גזע ומין.

הביקור של קבוצת ילדים א' דרום נערך בבית 'וראייטי' בירושלים המספק בית חם לילדים עם צרכים מיוחדים ובני משפחותיהם. הקשר בין מרכז 'וראייטי' ירושלים למחלקת הנוער נוצר בעקבות סיפור אישי הקשור למשפחתו של אחד מילדי המחלקה. שחקני הקבוצה ביחד עם המאמן אורי דוד ועוזרו אביב ריין עלו לירושלים והעניקו לילדי 'וראייטי' ירושלים הזדמנות לחייך ולשמוח וגם להרגיש כמו שחקני כדורגל. ילדי מכבי תל אביב עברו בכל אחד מהגנים במרכז ושיחקו עם כל הילדים שהיו נרגשים ונלהבים מאוד מהחוויה.

העובדה שהביקור נערך בחג החנוכה הוסיפה מימד חיובי נוסף למפגש כאשר כל הילדים ביחד התקבצו לשיר את שירי החג. כמובן שגם אי אפשר בלי סופגניות אז גם אותן לא שכחו ילדי מכבי תל אביב להביא למפגש ולחלק לילדים. בנוסף לסופגניות קבוצת ילדים א' העניקה לילדי 'וראייטי' ירושלים שי נוסף מתנת המועדון: כוסות מיוחדות ודגלונים של מכבי תל אביב. בסיום הפעילות הוענקה לכל אחד מילדי מכבי תל אביב תעודת הוקרה על הביקור.

מנכ"לית מרכז 'וראייטי' ירושלים, עדית קופרמן דיברה בסיום הביקור על התרומה שלו לילדי המרכז: "הם חוו משהו אחר שביום יום לא יוצא להם לחוות. באו נערים שהילדים שלנו רואים אותם במדים של כדורגל ורואים אותם משחקים וזה נותן להם מבט קדימה של מה שהם יכולים. יש פה ילדים וגם ילדות שאוהבים כדורגל ומשחקים ביניהם בהפסקות אז זה הראה מודל של מה שאפשר לעשות. יש לנו כאן גנים של חינוך מיוחד וגם של חינוך רגיל וכולם עשו אותו דבר עם ילדי מכבי וזה נתן להם הרגשה שווה. היה לכולם חיבור מאוד טוב, יש להם חיבור טוב לנוער למרות שהם לא מכירים אותם יש משהו שמיד מחבר. גם הנערים הצליחו מיד להוציא מעצמם דברים משוחררים מאוד וממש בקלילות יצרו איתם קשר".

היועץ החינוכי של מחלקת הנוער, חן עבדו סיכם את הביקור מהזווית של מכבי תל אביב: "הפעילות הזו תרמה לא פחות למכבי תל אביב מאשר לוראייטי. יש פה ערך עליון של חשיפת הילדים שלנו לוראייטי. אני מניח שכולם יודעים מה זה אבל עד שאתה לא מתנסה בזה בשטח אתה לא מבין מה המשמעות. אני חושב שזה יעזור לילדים שלנו להיות אזרחים טובים יותר, קצת לצאת מהבועה היומיומית ולראות מה יש מעבר, דברים עם משקל גבוה וערך עליון. הילדים של וראייטי מקסימים, הם התחברו מהר מאוד לילדים שלנו. זה מצב שכולם מרוויחים ממנו, מבחינתי זה משול לזכייה בגביע, כאילו הנפנו את הגביע כאן".

"הילדים שלנו יקחו את החוויה הזו עד סוף חייהם, לא משנה אם הם באמת יתפתחו להיות כדורגלנים או לא. ראיתי דברים מדהימים, דרך הפעילות הזו הכרנו את הילדים שלנו יותר טוב. הם הפגינו סבלנות, סובלנות, אמפתיה וזה היה כיף לראות. חובתנו לא רק להתעסק בכדורגל אלא דרך הכדורגל להוציא דברים יפים. יש לנו כוח לעזור, כוח לעשות ולא רק לקבוצת הבוגרים אלא גם לילדים שלנו ופעילויות כאלה מבורכות".