בית"ר, רדיוסים ועזמי בשארה. בסכנין מחפשים קצת נחת

בעונה האחרונה

בני סכנין של העונה האחרונה רשומה על אחת העונות הטובות שלה בליגה הבכירה. הקבוצה בהדרכתו של מרקו בלבול פתחה את העונה עם שישה משחקים ברציפות ללא הפסד, עד שהיא הגיעה לביקור בבלומפילד אצל מכבי תל אביב. נציגת המגזר סיימה את העונה הסדירה עמוק בתוך הפלייאוף העליון, כשהיא מקדימה את הפועל תל אביב בנקודה ורחוקה ארבע נקודות בלבד מהכרטיס לאירופה. בפלייאוף הסיפור היה מעט שונה והקבוצה סיימה את העונה במקום השישי, למרות שעל הדרך היא רשמה ניצחונות מול מכבי חיפה ומכבי תל אביב.

דו"ח מצב

מאז שובה לליגת העל לפני שבע עונות, בני סכנין מתקשה לשמור על יציבות בחלק העליון של הטבלה. ניתוח של העונות האחרונות מגלה שאחרי כל עונה מוצלחת באופן יחסי מגיעה עונת משבר וכך גם העונה. בעשרת המחזורים הראשונים בני סכנין ניצחה רק בשניים, למרות שהניצחון על בית"ר ירושלים שווה מבחינתם לפחות כמו שלושה ניצחונות אחרים. במחזור האחרון היא הפסידה בתוצאה 1-2 להפועל פ"ת שנדבקה אליה עם עשר נקודות מפתיחת העונה ורק שתיים מהקו האדום.

מאמן: גיא לוי

אחד המאמנים הוותיקים בליגת העל הצטרף בקיץ האחרון לבני סכנין בתקווה לשחזר את ההישג מהעונה שעברה. נציגת המגזר היא הקבוצה העשירית של גיא לוי בעשרים שנות אימון, לא כולל גיחה קצרה לקפריסין כדי לאמן את אפולון לימסול. הישג השיא של גיא לוי כמאמן הגיע דווקא עם הנבחרת הצעירה של ישראל, עימה הוא הגיע לראשונה בתולדותיה לאליפות אירופה עד גיל 21 שנערכה בהולנד.

עזבו:

בני סכנין איבדה בקיץ האחרון את הכובש המצטיין שלה מוחמד כליבאת שחזר לקבוצת האם שלו מכבי חיפה. חוץ מהחלוץ, סכנין שחררה שלושה מארבעת השחקנים הזרים שלה בעונה שעברה כמו את השוער המחליף אחמד שבל. דדי בן דיין חתם במכבי פתח תקווה ומור שושן ורביד גזל שוחררו מהקבוצה.

הצטרפו:

למעט אברהם פאס שנשאר בקבוצה, בני סכנין שינתה את פניה בגזרת הזרים והחתימה את יאניס פאפדולופוס היווני, מיחה מבליה הסלובני, מילאן בויוביץ' הסרבי ואפילו שחקן גרמני העונה לשם איגור יובאנוביץ'. חוץ מהארבעה הקבוצה החתימה את רן קדוש שיחכה להזדמנות שלו בין הקורות והשאילה את איסמעיל ריאן ממכבי חיפה.

שימו לב ל: עלי עוסמן

המגן הימני של נציגת המגזר פתח את עונתו העשירית בליגת העל וכבר שבר את שיא השערים שלו בכל הזמנים. עוסמן שלח שתי בעיטות חופשיות פנטסטיות לרשת של הפועל חיפה והפועל פ"ת וכבר הספיק להכפיל את המאזן האישי שלו מאז שעלה לבוגרים. בפן ההגנתי עוסמן הפך לבורג מרכזי בחולית ההגנה של סכנין, אבל ידוע בעיקר בזכות הפריצות שלו באגף הימני והמעורבות במשחק ההתקפה של הקבוצה.