ערן זהבי שבר את שיאו של יוסל'ה מירימוביץ' משנות ה-50. פאקו: "הוא בונוס למכבי"

מה לא נאמר או נכתב על המספרים המדהימים של ערן זהבי העונה. אמש הקשר קבע שיא שהחזיק מעמד יותר משישים שנה כאשר כבש במשחק ה-14 ברציפות בו הוא משחק. לגבי השיא הקודם שגם כן שייך לשחקן מכבי ת"א (יוסל'ה מירימוביץ' בעונות 1949/50-1951/52) ישנה מחלוקת האם הוא עומד על 12 או 13 משחקים. זהבי לא השאיר מקום לספק והעמיד את השיא החדש על 14 משחקים, מאמנו פאקו אייסטאראן הביע את שביעות רצונו מהיכולת שלו: "ערן זהבי הוא בונוס למכבי, הוא מנצח משחקים, יש לו איכויות מצוינות וכרגע הוא מראה אותם כאן. אני לא יודע איך לדרג אותו מול שחקנים בליגות אחרות כי לשם כך צריך לראות אותו משחק בליגות הללו".

לאחר הניצחון פירט פאקו את הדברים הטובים יותר והטובים פחות של קבוצתו במשחק: "אני לא יודע אם השחקנים נראו עייפים, הם רצו הרבה והניעו את הכדור בקצב טוב במחצית הראשונה. המשחק היה תחת שליטה שלנו מההתחלה והיינו חסרי מזל בגול כי בדרך כלל שני שחקנים לא מחליקים כאשר הם מנסים להגן. אני חושב שהמחצית הראשונה הייתה די טובה, לשחק נגד קבוצה ששמה 11 שחקנים מאחורי הכדור זה לא קל. הנענו את הכדור די טוב הגענו לאגפים בצורה טובה במיוחד עם מיכה, עברנו שחקנים באגפים ואולי חסרנו שחקנים בתוך הרחבה. אני מרוצה יותר מהמחצית הראשונה מאשר המחצית השנייה בה התקשינו יותר להניע את הכדור".

https://www.youtube.com/watch?v=i5CD7gHf6DE&feature=youtu.be

המאמן הבאסקי ניסה להסביר את האמונה שלו במשחק התקפי: "זה חשוב לשחק הכי רחוק שאפשר מהשער שלנו כי ככה זה יותר אפקטיבי. אני חושב שהבקענו ממוצע של שלושה שערים במשחק ובדרך זה קשה להפסיד כך אפילו אם אתה סופג שער. אנחנו לא חושבים הגנה לפני שאנחנו חושבים איך אנחנו תוקפים. ככל שנתקיף יותר טוב כך נעשה הגנה יותר טובה ולא ההיפך. לפעמים אתה יכול להגן מצוין אך לא יהיו לך הזדמנויות ליד השער היריב. ברגע שנפסיד כמה משחקים 4-3 אצטרך לחשוב על כך אך בינתיים אני מעדיף לקחת את הסיכון, ללכת קדימה ולא להישאר בהגנה".

אייסטאראן היה מרוצה גם מדור מיכה שפתח בהרכב משחק שני ברציפות והיה מהטובים במגרש: "דור היה השחקן המסוכן ביותר בשליש האחרון של המגרש. במחצית הראשונה הכול עבר דרך הצד שלו. אני מאוד מרוצה ממנו כי הוא לא שיחק ובשני המשחקים האחרונים הוא הראה שהוא מוכן וזה חשוב לקבוצה. מה שלא נשיג בסוף העונה זה יהיה בזכות הסגל שלנו. ראינו שכאשר שחקנים עובדים בצורה הנכונה ואתה נותן להם את ההזדמנות, הם מנסים לתפוס אותה בשתי ידיים".