מאמן הקבוצה כבר מתכונן למשחק מול הפועל פ"ת: "נהניתי לצפות בהם"

מכבי תל אביב קיימה הבוקר את מסיבת העיתונאים לקראת המשחק שינעל את הסיבוב הראשון מול הפועל פ"ת באצטדיון 'המושבה'. מאמן הקבוצה, פאקו אייסטאראן, ניתח את היריבה בשבת הקרובה: "הפועל פתח תקווה שינתה את שיטת המשחק לאחרונה והם נראים בהחלט טוב, כי מולנו הם שיחקו עם ארבעה שחקנים בקו האחורי ועכשיו הם עם חמישה. ראיתי מספר משחקים שלהם, גם הגעתי לצפות בהם באצטדיון והם מניעים יפה את הכדור, משתמשים במגנים שלהם כדי לתמוך בהתקפה ובשני המשחקים האחרונים גם הכתיבו את הקצב. זאת קבוצה טובה, אני נהנה לצפות בהם לאחרונה".

המאמן התייחס גם לתיקו הדרמטי במחזור האחרון: "הייתי נסער בסיום המשחק כי הבנתי שהפסדנו את השליטה במשחק ולאחרונה אנחנו סופגים בכל פעם שאנחנו לא מכתיבים את המשחק. לא סגרנו את המשחק נכון והענקנו להם את ההזדמנות להגיע לשער שלנו. אנחנו ננסה לשפר את האופן שבו נראנו בשליש האחרון של המשחק, בו מיעטנו לעשות תנועה ולבקש את הכדור וברור שאנחנו לא בשיאנו כרגע. אני מקווה שכולנו נלמד מהמשחק האחרון ולא רק אני, אלא גם השחקנים. זה משחק שהיה לנו בכיס ומכל מקרה כזה אתה צריך ללמוד לעתיד".

https://www.youtube.com/watch?v=5fgCJHRwTLY&feature=youtu.be

פאקו הגיב גם על התקרית של נוסא איגיבור עם מספר אוהדים בסיום המשחק: "אף אחד לא אוהב שהקהל מקלל אותו, אף אחד לא אוהב לא לקבל את תמיכת האוהדים, כל שחקן שלובש את החולצה של מכבי חייב לקבל את תמיכת הקהל. אם המועדון החליט ששחקן כזה או אחר מתאים למועדון הקהל צריך לתמוך בו. צריך לזכור שהשחקנים הם גם בני אדם ודווקא במדינה כמו ישראל, שסבלה מבחינה היסטורית, אני לא יכול להבין את חוסר הסבלנות כלפי בני אדם בסיטואציה הזאת. כמובן שמה שהוא עשה לא מתאים, אבל לעיתים זה מובן. כשמתייחסים אלייך בדרך הלא ראויה זה עלול לקרות, כי אף אחד לא ראוי לקבל יחס כזה מהקהל".

בהמשך לנושא, גם דור מיכה התייחס לשאלה האם הקהל נעשה קיצוני יותר בתגובות שלו כלפי השחקנים כתוצאה ממספר מקרים שהתרחשו לאחרונה: "אני לא רוצה לערבב בין המקרים, אבל ברור שאנחנו מנסים למנוע את התופעות האלה ולקחת את הצדדים היותר חיוביים של הקהל, כי יש הרבה כאלה. אפשר להבין את ההרגשה של נוסא, כמובן שנעמוד מאחוריו ואני מקווה שהעניין הזה ייפתר".

הקשר, שפתח בשלושת המחזורים האחרונים, סיפר על ההכנות לקראת המשחק הקרוב: "האמת שזה שבוע קצר, אבל יש לנו שיטה ומערך שאנחנו עובדים וחוזרים עליו כל הזמן. זה גם מה שננסה לעשות בשבת. ברור שכל משחק הוא שונה ולא רק משחק האגפים דורש שיפור אז נצטרך לעבוד על כל העמדות במגרש. במשחקים האחרונים אנחנו משחקים קצת פחות טוב, לפני חודש היתה לנו תקופה ששיחקנו מעולה ועדיין התוצאות שלנו הן טובות, אבל ברור שחשוב שנשפר את היכולת".

לסיום מיכה התייחס גם להשפעה של ערן זהבי על היכולת שלו באופן אישי: "המעורבות של זהבי עוזרת לנו מאד, הוא תמיד נמצא שם ואני חושב שזה מאד לגיטימי ששחקן שמשפיע בצורה מאד חיובית על הקבוצה יקבל את רוב הכדורים ויבעט יותר לשער. אני מאמין שכך זה צריך להיות וזה לא שערן מונע משחקנים אחרים לבעוט יותר. כרגע הוא המוציא לפועל העיקרי שלנו וחשוב שיותר שחקנים יקחו אחריות ויתנו לערן עזרה כי ערן לבד לא יספיק לנו".