המאמן נערך למאבק על גביע הטוטו: "רוצים להתרגל לזכות בתארים"

שש שנים אחרי שזכתה בגביע הטוטו האחרון שלה, מכבי תל אביב תעלה ביום רביעי הקרוב למשחק על התואר הראשון של העונה. היום הגיעו המאמנים והקפטנים של שתי הקבוצות למסיבת העיתונאים הרשמית לקראת ההתמודדות."אני מאד מרוצה שהגענו לגמר", אמר פאקו בפתח דבריו, "כפי שכולנו יודעים, בגמר הכל פתוח ונעשה את המיטב בשביל לזכות. מבחינתי חשוב שנציג את היכולת שאנחנו מצפים לה וזה מה שננסה לעשות מחר, כי בסופו של דבר כשאתה זוכה בתארים באופן עקבי זה הופך עם הזמן להרגל. כמובן שנתכונן למשחק הגביע אחרת מהאופן בו אנחנו מתכוננים למשחק ליגה, כי בגביע אתה משלם על טעויות בגדול".

https://www.youtube.com/watch?v=fCbB_nvEV5Q&feature=youtu.be

פאקו התייחס לביקורת על היכולת של הקבוצה במשחק האחרון והסביר: "אני מוכן להראות קצת פחות טוב בחלקים מסוימים מהמשחק ולהמשיך לקחת את הנקודות. כנראה שלא נצליח לספק את כולם בסוף העונה, יש כאלה שאוהבים את הסגנון שלנו ויש כאלה שפחות, אז ננסה לשפר בעיקר את הסגנון שיהפוך אותנו לדומיננטיים יותר. אנחנו יותר עקביים כקבוצה מאז המשחק הקודם מול מכבי חיפה, אבל היא קבוצה שנבנתה היטב ויכולה להתעורר בכל שלב. לא נשחק כדי להגיב ליריבה, אנחנו מנסים להיות דומיננטים ולגרום ליריב להגיב. נכון שלפעמים אנחנו צריכים לעשות התאמות במהלך המשחק, אבל ברוב המשחק היריב רודף אחרינו ולא אנחנו אחריו".

קפטן הקבוצה שרן ייני נמנה על סגל הקבוצה בזכייה האחרונה בגביע ואפילו שותף כמחליף בתוך תוספת הזמן של המשחק. שש שנים אחר כך ייני מגיע כקפטן הצהובים ורעב לגביע נוסף: "זה התואר הראשון העונה ואנחנו מאד רוצים לזכות בו, גביע הטוטו הוא תמיד חשוב מהסיבה הפשוטה שזה עוד תואר עבור המועדון. המוטיבציה של שחקני מכבי חיפה להוכיח את עצמם היא גדולה בדיוק כפי שלנו היה חשוב להוכיח למאמן שלנו כשהוא הגיע, אז בטוח שיהיה משחק טוב. אני מרגיש שאנחנו מביאים סטטיסטיקה טובה יותר מבשנה שעברה, אנחנו מאד התקפיים ומובילים את טבלת הכיבושים בליגה. גם מבחינת הספיגה אנחנו מתייצבים ואני מרגיש שהקהל שלנו מרוצה".

מנגד, מכבי חיפה שממתינה לגביע הטוטו מאז עונת 07/08, מגיעה למשחק עם מאמן חדש על הקווים. מרקו בלבול, שרק הבוקר ערך את אימון הבכורה, התייחס למשחק הצפוי: "עברתי מסלול ארוך כדי להגיע לרגע הזה וכבר למשחק הקרוב נגיע מוכנים בשביל לחזור עם התואר. נצטרך לחזור לבסיס, להנעת הכדור ולאט לאט אני מאמין שאצליח להטמיע את השיטה שלי". הקפטן יוסי בניון סיכם: "מגיע לקהל שלנו לפחות את הגביע הזה וכמובן שנעשה הכל כדי לשמח אותם. אנחנו משחקים נגד הקבוצה הכי טובה בליגה ונצטרך להתעלות על עצמינו, זה משחק אחד ויש לנו מחויבות להחזיר לאוהדים".