המאמן התייחס הבוקר ליריבה הקרובה: "זו קבוצה מאוד דינמית, לא יהיה קל"

מכבי תל אביב ערכה הבוקר את מסיבת העיתונאים לקראת המשחק מול מ.ס. אשדוד בשבת הקרובה. כאמור, הצהובים לא ניצחו במגרש הי"א באשדוד כבר ארבעה משחקי ליגה ועושה רושם שזה אחד המגרשים שיותר מקשים על הקבוצה. "לא רק אנחנו לא ניצחנו שם מזמן, מאד קשה לנצח במגרש הזה", הסביר המאמן פאקו אייסטאראן. "אני חושב שהם הפסידו פעמיים או שלוש בלבד בשמונה משחקי בית אז אנחנו יודעים שצפוי משחק קשה. זאת קבוצה מאד דינאמית, שמשחקת במערך של ארבע שלוש שלוש ומנסה ללחוץ את היריבה מההתחלה. אשדוד קבוצה מאורגנת שאוהבת להתחיל את ההתקפות שלה מאחור וכפי שאמרתי, צפוי משחק קשה".

פאקו המשיך: "גם בבלומפילד לא היה משחק קל, למרות שאנחנו היינו מצוינים באותו משחק. מבחינתי המשחקים מול עכו ואשדוד בסיבוב הקודם היו המשחקים הכי טובים שלנו. אם נצליח לשמור על הרמה מאותם משחקים יהיה לנו סיכוי טוב לזכות בתארים, אבל אם נשחק כפי ששיחקנו בסיום המשחק האחרון כנראה שלא. אחרי כל משחק אנחנו מנסים לנתח את הדברים הטובים והרעים מהמשחק ובמקרה של המחצית השנייה מול עכו, זה לא עומד בסטנדרט של קבוצה שרוצה לזכות באליפות וגם השחקנים יודעים את זה. אם אנחנו רוצים להפוך לקבוצה גדולה יותר, לא נוכל להרשות לעצמינו לרדת מסטנדרט מסויים".

https://www.youtube.com/watch?v=z0YSiYiYtLQ&feature=youtu.be

המאמן התייחס גם לשינויים בחלון ההעברות הנוכחי: "השוק לא קל, במיוחד לא השוק הישראלי ולא יהיה קל לחזק את הקבוצה, אבל המועדון ממשיך לחפש הזדמנויות שיעזרו לקבוצה לשפר את המשחק שלה למרות שאם גם קרית שמונה ובאר שבע לא הצליחו לחזק עד עתה את הסגל זה אומר משהו על חלון ההעברות. אם השחקנים הנוכחים שלי מסוגלים לשמור על הרמה מהמשחק הקודם נגד אשדוד אנחנו נהיה קבוצה מצוינת גם עם הסגל הנוכחי, אבל כמובן שאם הם ישחקו כמו חצי השעה האחרונה מול הפועל עכו, כנראה שזה לא יספיק".

"כמובן שעיקר העבודה היא של מיץ', מרטין וג'ורדי כי זה המקום שלהם במועדון, כרגע אני רק המאמן בעונה הנוכחית ויש לי דאגות אחרות לדאוג להן. אני צריך לדאוג שנשיג את המטרות שלנו ואמנם יש לי את תפיסת העולם שלי בנוגע לרכש, אבל שלושתם אנשים מנוסים ויש להם את הידע והכלים להשיג מידע. מכבי צריכה להיות מסופקת ממה שהשלושה עושים בשבילה".

המגן עומרי בן הרוש התייחס גם הוא למשחק הצפוי בשבת: "אנחנו עדיין לא מספיק שבעי רצון ואנחנו לא במקום שאנחנו רוצים להיות, לגבי אשדוד המאמן מכין אותנו הכי טוב שאפשר ואנחנו נגיע כדי לנצח. אשדוד קבוצה מאד ביתית, כבר הרבה שנים שזה ככה, אנחנו רואים שלאף קבוצה לא קל להתמודד איתם. אולי זה הגודל של המגרש ואולי זה האווירה, אבל בטוח שזה לא יהיה קל".

בנוגע לחלון ההעברות הקרוב וההתחזקות של חלק מהקבוצות בליגה אמר המגן: "אנחנו לא מתעסקים ביריבות שלנו או ברכש שלהן, יש לנו סגל רחב וכל שחקן יכול להחליף את השני בכל זמן נתון. כמובן שבינינו אנחנו מדברים תמיד ומי שיגיע מוזמן ומי שלא גם בסדר, אין לנו בקשות מיוחדות. תחרות תמיד טובה לקבוצות וכל שחקן שיגיע יצטרך להוכיח את עצמו, מי שלא מספיק טוב יישאר בחוץ".

בנוגע למשחק ההגנה של הקבוצה, הצהובים לא ספגו בחמשת המשחקים האחרונים ועושה רושם שחל שינוי מתחילת הסיבוב השני: "קודם כל נתנו יותר דגש על הטעויות שעשינו וניסינו לשפר אותן, שנית אנחנו תמיד מדברים בינינו לבין עצמינו אם זה שחקני ההגנה או כל הקבוצה. החיבור שלי עם חואן פאבלו תמיד היה מצוין, יכול להיות שהמנוחה הקצרה עשתה לו טוב ואני שמח שהוא נראה כפי שהוא נראה. אני יכול להעיד על עצמי שאני רוצה רוצה רק לנצח כל משחק ואני אתאים את עצמי לפילוסופיית המשחק של המאמן. יש לי קצת יותר חופש לעזור להתקפה ואני שמח שלרוב זה עוזר, אבל שוב אנחנו נתאים את עצמינו לדרך של המאמן".