בדיוק 33 שנים אחרי תחילתה של קריירה מופלאה, האתר הרשמי לוקח אתכם לרגעים הגדולים של אלי דריקס

מקום רביעי

מכבי ת"א – מכבי נתניה

הליגה הלאומית, עונת 1983/84

"דריקס עשה איקס", זעקה כותרת העיתון למחרת המשחק. החלוץ האגדי החל את הרומן שלו עם הרשת והתקשורת מצידה החלה את הרומן עם השם שעתיד היה לעשות עוד הרבה כותרות. החלוץ הצעיר לא הרבה לקבל הזדמנויות בשתי העונות הראשונות שלו כשחקן בוגרים, אך במחזור הפתיחה של 1983/84 לקח את ההזדמנות הראשונה שלו ולא הסתכל אחורה מאז. מכבי ת"א התארחה אצל האלופה מכבי נתניה ונקלעה לפיגור מוקדם. מה עושים? פונים ל"אלי דריקס החסון" כפי שתואר בעיתון. החלוץ אולי התרגש מעט מהמעמד ובעט בדקה ה-53 כדור לא חזק במיוחד, אך כזה שקבע שוויון ופתח את הדרך לניצחון יוקרתי על האלופה היוצאת.

מקום שלישי

פנרבחצ'ה – מכבי ת"א

מוקדמות ליגת האלופות, עונת 1996/97

לאלי דריקס לא היו יותר מדי רגעי תהילה בזירה האירופית, אך זה היה אולי הזכור מכולם. החלוץ הגיע לשיא הפריחה בדיוק כאשר הקבוצות הישראליות החלו לשחק במפעלים אירופיים ב-1992/93 וחיכה בסבלנות להזדמנות שלו. מכבי ת"א חיפשה להגשים את החלום של השתתפות במפעל היוקרתי ביבשת, אך נתקלה ביריבה חזקה מאוד בדמות אלופת טורקיה פנרבחצ'ה. לאחר הפסד 1-0 ברמת גן נקלעה מכבי לפיגור 1-0 גם באיסטנבול מול כ-50 אלף טורקים נלהבים. דריקס לא וויתר ורבע שעה לסיום עט על כדור אבוד והקפיץ אותו באלגנטיות מעל שוער פנרבחצ'ה רושטו. דריקס שידע כי קבוצתו צריכה רק עוד שער אחד מיהר לסמן לספסל ולשאול כמה זמן נשאר. לצערו הזמן שנשאר לא הספיק והטורקים העפילו לליגת האלופות, אך החלוץ בכל זאת הצליח להאיר את עצמו גם בזרקורים שמחוץ לגבולות ישראל.

מקום שני

מכבי ת"א – מכבי חיפה

גמר גביע המדינה, עונת 1986/87

מעטים המקרים בהם אנו זוכים לקבל גמר גביע קלאסי שבאמת עונה על כל הציפיות ומספק מחזה מרהיב. מכבי חיפה החלה לבסס את עצמה בצמרת הכדורגל הישראלי ולזכות בתארים כאשר מנגד מכבי ת"א מצאה עצמה משוועת לתואר בעיצומן של שנים יבשות. המשחק הזה סיפק ניצנים ראשונים של היריבות האטרקטיבית שהתפתחה בין הקבוצות ולאלי דריקס היה תפקיד מפתח בהצגה. הצהובים כבשו ראשונים מראשו של גריאני, חיפה השוותה ובדקה ה-73 דריקס עצר על החזה, השחיל את הכדור לפינה ורץ לחגוג עם הקהל. אחרי שוויון נוסף ויתרון של חיפה בהארכה מכבי ת"א שוב נזקקה לדריקס שגם אחרי 113 דקות היה מספיק חד כדי לשלוח מספרת בלתי נשכחת לרשת ולהשוות ל 3-3. דריקס שהיה נחוש לזכות בתואר ראשון בקריירה תרם את שלו גם בדו קרב הפנדלים ואכן סיים את המשחק עם תואר ראשון, אך ממש לא אחרון במדים הצהובים.

מקום ראשון

מכבי ת"א – הפועל ת"א

הליגה הלאומית, עונת 1992/93

זה היה היום שלו. אלי דריקס הפך באופן רשמי וסופי לאליל האוהדים עם תצוגה בלתי נשכחת במשחק הכי חשוב. חודשיים בתוך העונה ודריקס שפתח בהרכב רק פעם אחת, עדיין לא מצא את הרשת. החלוץ שכנראה היה רעב מאוד לשערים קיבל את חולצת ההרכב והימם את כולם עם תצוגה מוחצת. כמעט לבדו פירק דריקס את הגנת האורחים וכבש מכל מצב. נגיחה אופיינית העלתה את הצהובים ליתרון מוקדם והוציאה את הרוח מהמפרשים של היריבה העירונית. שער נוסף דקה למחצית נתן מכה קשה לכנף של הפועל וכאשר דריקס השלים שלושער במחצית השנייה כל מי שצפה במשחק הבין מי צבע את העיר בצהוב. אבי כהן (הירושלמי) חתם את התוצאה הסופית, 0-4, אך המשחק הזה היה של איש אחד, מספר 7 בצהוב שהחזיר לעצמו את הצבע ללחיים וגם את המקום בהרכב.