בתוך עונת שיא של היריבה העירונית הגיע המשחק שנתן לנו אוויר לנשימה. המקום ה- 2

סיפור העונה: 1999/00

לא יכולנו לחשוב על דרך גרועה יותר לפתוח עונה, אחרי שלאורך כל הקיץ הוטל צל גדול על המועדון בעקבות "פרשת האפדרין" המפורסמת. מינוס 4 נקודות בפועל, קנס של 100 אלף שקלים, הקשר כפיר אדרי שעמד במרכז הפרשה הורחק לשישה משחקים ומאמן הכושר של הקבוצה הורחק לשנתיים. אם לא די בנקודת הפתיחה הרעה, במהלך העונה גברו הפגנות האוהדים נגד מאמן הקבוצה אברם גרנט שפוטר בסיומה לטובת מאמן הנבחרת דאז שלמה שרף. בתוך כל הכאוס הקבוצה נאבקה להדביק את הפער מהליגה אחרי שנקבע כי שלוש קבוצות יירדו לליגת המשנה ובזמן שהיריבה העירונית טיילה כל הדרך לעבר הדאבל הראשון שלה מאז קום המדינה. לאן עוד אפשר היה לרדת?

https://www.youtube.com/watch?v=Dv1_MCJEzmc&feature=youtu.be

סיפור המשחק: מכבי ת"א – הפועל ת"א 0-2

אחרי שליטה אבסולוטית בחצי הראשון של שנות התשעים, הקבוצה נקלעה לרצף של שמונה משחקי ליגה ללא ניצחון על הפועל ת"א. תחושת העליונות שעליה גדלנו התחלפה בתחושת פחד שהצליחה לשתק את השחקנים ולהשתיק את כולנו. אמנם המשחק הראשון בין הקבוצות באותה עונה הסתיים בשוויון 1-1, אבל העונה התגלגלה רע מאד והקו האדום היה קרוב מידי. הפועל ת"א הוליכה את הטבלה ואף יכולה היתה לנצל תיקו של מכבי חיפה באשדוד כדי להגדיל את הפער לשלוש נקודות, עד שהגיעו אנדז'י קוביקה ואלכסיי קוסולאפוב ועשו את הבלתי צפוי.

איש המשחק: אלכסיי קוסולאפוב

הקשר הרוסי שהגיע מספורטינג חיחון הספרדית נאלץ להתמודד עם חולית הקישור הטובה באותה עונה שכללה את אישטוון פישונט ההונגרי ודיאן רצ'וניצה הקרואטי. הצהובים בהנהגת קוסולאפוב לחצו מהדקה הראשונה על מובילי הכדור של הפועל ת"א ובדקה ה- 17 אפילו תפסו את ההגנה האדומה לא מוכנה בשביל לעלות ליתרון. רבע שעה אחר כך קוסולאפוב, שאפילו ענד באותו משחק את סרט הקפטן, עלה לכדור קרן של דוד רביבו ונגח לרשת את שער הניצחון. הקשר שכבר כבש בדרבי בעונה שלפני, העניק לכולנו זריקת אדרנלין בתוך עונה של דיכאון קליני ממושך ורק בפרספקטיבה של שלוש שנים שחונות קדימה הבנו עד כמה שהניצחון הזה נתן לנו אויר.