עשור לאחר שנכחה במעמד של חצי גמר גביע המדינה, תפגוש מכבי תל אביב את מכבי אחי נצרת באיצטדיון טדי (רביעי, 20:30). לפניכם המדריך לקראת המפגש מול הקבוצה מהלאומית.

צילומים: נדאל זועבי

ביום רביעי תעלה מכבי תל אביב לכר הדשא בטדי (20:30) למשחק במסגרת חצי גמר גביע המדינה. הקבוצה שתעלה מולה אל הדשא בירושלים תהיה מכבי אחי נצרת שהוגרלה לשחק מול הצהובים. בדרכה אל חצי גמר הגביע, התמודדה מכבי מול הפועל אשקלון מהליגה הארצית, בית"ר תל אביב רמלה מהליגה הלאומית וקרית שמונה מליגת העל. ברביעי, תפגוש שוב ביריבה מהליגה הלאומית במפגש שיוביל לגמר באיצטדיון טדי מול אחת מהשתיים, הפועל באר שבע או הפועל עפולה. אז מי את אחי נצרת?

הקבוצה מהמגזר נוסדה ב-1973 וכיום משחקת הקבוצה באיצטדיון בעילוט. מכבי אחי נצרת בילתה שתי עונות בלבד בליגה הבכירה. בעונת 03/04 העפילה לראשונה בתולדותיה לליגה הבכירה, כאשר מי שאימן את הקבוצה באותה תקופה היה עזמי נאסר. במסגרת עונת 043 נפגשה אחי נצרת מול מכבי תל אביב בשלושה מפגשים, כאשר פעמיים ידה של מכבי הייתה העליונה ומפגש נוסף הסתיים בתוצאת תיקו. בעונת 109 עלתה שוב אחי נצרת לליגת העל, גם הפעם לעונה אחת בלבד שלאחריה, ירדה ליגה. באותה עונה נפגשו הקבוצות פעמיים והקבוצה בהובלת ג'ון גרגורי, עשתה חיים קשים מאוד למכבי. במשחק שנערך בסיבוב הראשון, סיפקו הקבוצות מפגש מרתק שנגמר בתוצאה 3:3 במשחק שכלל אירועים רבים. במשחק השני באותה עונה, הצליחה אחי נצרת לנצח בפעם הראשונה בתולדותיה את מכבי תל אביב משער בודד של יניב לוזון.

כיום, מכבי אחי נצרת ביססה עצמה בפלייאוף העליון של הלאומית, כאשר היא ממוקמת בירכתי הטבלה. הקבוצה של ניסן יחזקאל נמצאת כיום במקום השביעי לאחר 33 משחקים. הקבוצה כבשה 46 שערים, החמישית בטיבה בלאומית. נושא ספיגת השערים נמצא בעוכריהם של נצרת שספגו העונה 54 שערים, יותר מכל קבוצה למעט נועלת הטבלה הכח עמידר רמת גן. בסגל הקבוצה אפשר למצוא שמות מוכרים מאוד, כאשר גל ניר ואלן מסודי, שני שחקנים ששיחקו בעבר במכבי הם חלק אינטגרלי מהסגל של נצרת. גם שחקני ליגת על לשעבר דוגמאת עלי חטיב, שי מימון, נא'אל חוטבא, דיוויד גומז ועידו אקסברד, משחקים בקבוצה. אקסברד, ללא ספק נחשב לכוכב הקבוצה. החלוץ שגדל בבאר שבע הבקיע עד כה 18 שערים בליגה, אליהם מצטרפים עוד חמישה שערים בגביע המדינה. שחקן נוסף שמספק לנו קשר צהוב הוא אנס דאבור, אחיו של החלוץ מונאס דאבור שעזב אשתקד לשוויץ.

AKSEBRAD
DABUR

הדרך של אחי נצרת לחצי הגמר הייתה ארוכה וכללה לא מעט משוכות גבוהות שהקבוצה של ניסן יחזקאל הצליחה לצלוח. כבר בחודש דצמבר החלה אחי נצרת את דרכה בגביע בסיבוב ז', כאשר הפועל ירושלים הייתה הראשונה להיות מודחת על ידי הקבוצה מהמגזר. צמד של עידו אקסברד קבע את תוצאת המשחק 0:2 לטובת נצרת. בסיבוב ח' הצליחה אחי נצרת להדיח יריבה מליגת העל, כאשר עידו אקסברד, אלן מסודי ועלי חטיב הפכו שער יתרון של איעד אבו עביד מנתניה, בדרך לניצחון 1:3. סיפור הסינדרלה של נצרת נמשך גם בשמינית הגמר, כאשר על הנייר, שוב קיבלה הקבוצה של יחזקאל יריבה עדיפה ממנה בדמות מ.ס. אשדוד. אחי נצרת הוכיחה מהר מאוד שביתה הוא מבצרה, ובמשחק שנערך בעילוט הדיחה גם את קבוצתו של ניר קלינגר. עידו אקסברד הבקיע גם הפעם את השער הראשון, ולאחריו היה זה דויד גומז שמצא את הרשת של מרציאנו. דוד סולארי הצליח רק לצמק והתוצאה עמדה בסיום על 1:2 לטובת נצרת.

ברבע הגמר חיכתה לאחי נצרת הפועל כפר סבא שמשחקת עמה בליגה הלאומית ונחשבת למועמדת בכירה לעלייה לליגה הבכירה. דווקא לאחר ש"קטלה" שתי קבוצות מהלאומית, מול כפר סבא נתקלה אחי נצרת בחיים קשים יותר. בסיום המפגש הכפול, העפילה אחי נצרת לחצי הגמר לאחר שיוויון במשחק הראשון, וניצחון 0:1 משער של מי אם לא, עידו אקסברד.

NISAN

כעת, לאחר שהעפילה לחצי הגמר והוגרלה נגד מכבי תל אביב, תצטרך אחי נצרת, אשר ניצחה את כל משחקי הגביע שלה בביתה בעילוט, להתמודד מול מכבי תל אביב בטדי, הפעם הראשונה העונה לשתי הקבוצות באיצטדיון מהבירה.