נבחרת ישראל תפגוש הערב את הנבחרת הבלגית על שלל כוכביה. רגע לפני, נזכרנו בפעם האחרונה שקפטן ההצהובים, ברק יצחקי ויובל שפונגין פגשו את פלאיני, מרטנס, ו-ורמאלן באופן רשמי

צילום: דני מרון (מעריב)

כמעט 8 שנים עברו מאז הפעם האחרונה ששחקן מסגל מכבי תל אביב פגש במשחק רשמי את נבחרת בבלגיה. זה היה ב-13 ביוני 2007, בהולנד. כמה חודשים לפני כן נבחרתו של גיא  לוי רשמה הישג מרשים במיוחד עם העפלתה לאליפות אירופה לנבחרות צעירות והוגרלה בבית אחד עם המארחת הכתומה, נבחרת פורטוגל ונבחרת בבלגיה.

בסגל של אותו משחק נכחו שני שחקני בית צהובים: הקפטן שרן ייני והמגן, יובל שפונגין. אליהם הצטרף גם מספר 9 בצהוב, אז עוד שחקן בית"ר ירושלים, ברק יצחקי. אחרי שהפסידו את המשחק הראשון מול ההולנדים, התייצבו שפונגין , יצחקי וייני למשחק השני בבית מול הנבחרת הבלגית. שחקניו של לוי ידעו – כל תוצאה פרט לניצחון סותמת על הגולל את הסיכויים לעשות היסטוריה נוספת.

ITZHAKI

ברשימת ה-11 של הכחולים פתחו  גם יובל שפונגין וברק יצחקי. ייני נכלל בסגל. הקפטן הצהוב פגש כבר אז לא מעט מהשחקנים שהיום כבר הפכו לכוכבים של הנבחרת הבלגית וחלקם הגדול גם לשחקנים מובילים בקבוצות הבכירות באירופה. בין השמות של "דור הזהב השני" לדברי הבלגים, ניתן למצוא את מרוואן פלאיני (מנצ'סטר יונייטד), יאן ורטונחן (טוטנהאם), קווין מיראלס (אברטון), מרטן מרטנס (אלקמאר), ניקולאס לומברטס (זניט), תומאס ורמאלן (ברצלונה) וגם אקסל ויטסל (טוטנהאם) הצעיר שהיה בסגל המורחב.

17 דקות משריקת הפתיחה נותרו הבלגים בעשרה שחקנים אחרי הרחקה של פלאיני שספג בפרק זמן קצר שני כרטיסים צהובים. שחקניו של לוי לחצו והגיעו ללא ממעט הזדמנויות טובות אך שתי הקבצות ידו למחצית ללא יתרון. גם במחצית השנייה הנבחרת המשיכה להציג יכולת טובה, אבל כמו שאומרת הקלישאה – 'מי שלא כובש סופג'. בדקה ה-82 ניצל קווין מיראלס טעות בהגנה הישראלית, דהר אל השער והבקיע לרשתו של אלמדון. המשחק הסתיים בתוצאה 0:1 לטובת הבלגים. שפונגין  כמו יצחקי, ייני ושאר שחקניו הצעירים של לוי, התקשו להסתיר את האכזבה מהתוצאה בסיום.

Yeini

בהמשך יצחקי עוד הספיק לשחק עם חלק מהשחקנים הבלגים בימים בהם שיחק בגנק לצידם של כריסטיאן בנטקה, שכבש במשחק האחרון מול הבלגים ויחד עם שני שחקנים צעירים בדמותם של טיבו קורטואה וקווין ברואנה. השלושה, אגב צפויים לפתוח הערב בטדי מול הנבחרת הישראלית ומי שצפוי לפגוש אותם, שוב, הוא שרן ייני. יצחקי, שפונגין וכולנו נחזיק אצבעות שאולי נראה שוב שער בודד בדקה ה-82, אבל כזה שיובקע לרשת הנכונה ויסגור מעגל הפעם לזכות הכחולים-לבנים.