רגע לפני שמכבי עולה חזרה למעמד גמר גביע המדינה, אתם מוזמנים להיזכר בנמני, דגו, דריקס, רייס ואחרים ששיחקו בחמשת הגמרים האחרונים, וצבעו את הגביע צהוב

בדיוק עשור חלף מאז הפעם האחרונה בה זכו אוהדי מכבי תל אביב להגיע למעמד גמר גביע המדינה, וגם לזכות בו. רגע לפני שהצהובים מגיעים למפגש עם הנשיא, החלטנו לחזור אחורה לחמישה גמרים, שבסוף 90 הדקות, 120 או לאחר דו קרב פנדלים, הגביע שהונף בכל אחד מהמשחקים היה בצבע צהוב – כחול.

https://www.youtube.com/watch?v=e1HE_xQcK9c

עונת 93/94: מכבי ת"א – הפועל ת"א 0:2

אומרים שלזכות בגביע המדינה זהו הרגשה מתוקה יותר מכל דבר אחר, אז על אחת כמה וכמה כשהניצחון מגיע מול היריבה העירונית. איציק זוהר בבעיטה חופשית אדירה הכניע את באקו והרים את האוהדים הצהובים באצטדיון רמת גן. גם בשער השני היה מעורב זוהר כאשר בעט כדור אדיר מתוך הרחבה שנהדף על ידי השוער של הפועל, אך ניר קלינגר הכניס את הרגל עם הרבה לב ודחק את הכדור לרשת. מכבי מנצחת את הדרבי היוקרתי וזוכה בגביע המדינה.

Cup 93/94

עונת 95/96: מכבי ת"א – הפועל ראשל"צ 1:4

אל הגמר הזה הגיעה מכבי כפייבוריטית ברורה, ולא לקח הרבה זמן עד שהפערים בין הקבוצות באו לידי ביטוי. כבר הדקה ה-30 האוהדים נהנו משערים של אבי נמני אחרי סלאלום גדול, אלי דריקס שנהנה מבישול גדול של חיים חג'ג' ושער בכורה לעונה של אלון ברומר. בדקה ה-60 העלה מאיר מליקה בצ'יפ גדול את הצהובים ל-0:4, ורק לקראת סוף המשחק הצליחו הכתומים מעיר היין לכבוש שער ניחומים. בסיום הקבוצה של דרור קשטן מספקת הופעה גדולה בגמר וזוכה בגביע בדרך לדאבל האחרון בו זכה המועדון.

Cup Final 1996

עונת 2000/01: מכבי ת"א – מכבי פ"ת 0:3

את המילניום החדש קיבלה מכבי תל אביב עם גביע נוסף לאוסף, ובאופן סמלי היה זה גם הגביע ה-20 בו זכתה הקבוצה. רודריגו גולדברג היה הראשון לפרוץ את הסכר המלאבסי כאשר ניצל כדור עומק גדול וכבש את השער הראשון. אלי ביטון הצעיר היה אמון על השער השני כאשר בעיטה חכמה שלו עברה מעל השוער של פתח תקווה והעלתה את הצהובים ליתרון 0:2. את השער הסופי סיפק אבי נמני שעבר שחקן בתוך הרחבה ומטווח אפס הרים את הרשת, ואיתה את האוהדים הצהובים ביציע. 0:3 בסיום המשחק שמניב גביע חדש לאוסף.

cup final 2001

עונת 2001/02:  מכבי ת"א – מכבי חיפה 0:0 בתום 120 דקות, 4:5 בפנדלים

המשחק מול הירוקים לא יזכר בגלל הזמן החוקי או שתי ההארכות שסיפקו בעיקר החמצות של שתי הקבוצות. ג'ובאני רוסו, אז במדי הירוקים, ניגש לבעוט  את הפנדל החמישי של חיפה לאחר ששני הצדדים דייקו בכל ארבעת הבעיטות. לירן שטראובר אמנם זינק לכיוון הלא נכון, אך הבעיטה של הקרואטי הייתה רחוקה מהמסגרת. אבי נמני ניגש לבעוט את הפנדל המכריע וללא היסוס נעץ את הכדור ברשת והעניק למכבי את הגביע.

2002 cup final

עונת 2004/05: מכבי ת"א – מכבי הרצליה 2:2 בתום 120 דקות, 3:5 בפנדלים

הגביע האחרון שבו זכה המועדון הגיע במשחק הזה בו פגשה הקבוצה את מכבי הרצליה, שעשתה חיים קשים מאוד לצהובים של ניר קלינגר. הקבוצה של פרדי דוד עלתה ליתרון ראשון ומפתיע, אך שיוויון של ברונו רייס לקח את הצדדים להארכה. ארז מסיקה כבר שש דקות לאחר תחילת ההארכה, אך היריבה לא הסכימה לוותר והשוותה חמש דקות לפני הסיום, ושלחה את המשחק לפנדלים. בדו קרב הצליחה מכבי להתעלות מכל ההרצליינים וזכו בגביע לאחר שדייקו בחמשת הפנדלים שבעטו, והביאו את הגביע האחרון בו זכה המועדון.
 

cup final 2005