אירוע הגאלה הראשון של מכבי תל אביב התקיים הערב (ה') ובו נחשפה הצטרפותה של מכבי ת"א למשפחת יוניסף

מכבי תל אביב קיימה הערב (חמישי) את ערב הגאלה לעונת 2014/15 באירוע שנערך אולם האירועים "הטראסק". כ- 400 אורחים ואורחות הגיעו לאירוע בנמל תל אביב בו החל המועדון במסורת בה החזון, המשמעות וההווי של משפחת מכבי באה לידי ביטוי. המועדון, שזוכר את העבר, מטפח את ההווה ובונה את העתיד עם חזון ברור, הזמין לאירוע המכובד את שחקני העבר: אבי נימני, גדי ברומר, אלי דריקס, בוני גינצבורג, שייע גלזר, צביקה רוזן, ויקי פרץ ודרור בר נור.

https://www.youtube.com/watch?v=nSzoIzyfGhE

https://www.youtube.com/watch?v=dxeW2dzuK8g

כבר בפתיחת הארוע, חשף מנכ"ל מכבי ת"א, מרטין ביין, את הצטרפותו של המועדון לרשימה מכובדת של מועדוני פאר בעולם המהווים חלק מנברחת יוניסף. "מועדוני כדורגל נבדלים האחד מהשני בגודלם, אך מה שלדעתי הופך מועדון לייחודי וגדול באמת היא הדרך בה הוא מעריך את ההיסטוריה שלו, מכבד את השחקנים הגדולים שלו ואת אגדות העבר, חוגג את רגעי התהילה ומנצל את הפלטפורמה הזאת על מנת להנות מן ההווה".

את הדברים אמר המנכ"ל כחלק מהחזון של המועדון למנף את מכבי תל אביב, לא רק בצד המסחרי אלא גם כחלק משיתוף הפעולה והתרומה לקהילה שבאה לידי ביטוי החל ממחלקת הנוער והאקדמיה וכעת כמו מועדונים מובילים בעולם, גם עם ארגון יוניסף שפועל למען ילדים בישראל ובכל העולם.

https://www.youtube.com/watch?v=1mikhSEaWh8

בשורה נוספת של מרטין ביין במהלך הערב התייחסה למחנה האימונים לקראת העונה הבאה. הקבוצה תצטרף למועדוני פאר באירופה שיוצאים בקיץ למסע משחקי ראווה בארה"ב כשהצהובים צפויים לנחות בניו יורק ולקיים שלושה משחקי ראווה נגד ניו יורק רד בול, ניו יורק סיטי וניו יורק קוסמוס ושם גם תקיים את מחנה האימון שלה. 

מנכ"ל יוניסף ישראל, מר ג'וני קליין, הוסיף שקיבל את חולצת המשחק של מכבי ת"א עם הכיתוב יוניסף חתום ע"י שחקני הקבוצה, הוסיף ואמר: "ראשית, אנחנו ביוניסף ישראל גאים שהצלחנו להביא את "נבחרת יוניסף" ארצה. אני חושב שהשותפות בין מכבי ת"א ליוניסף היא שותפות מדהימה ביותר, מועילה ביותר, גם מבחינת הערכים של המועדון כולו ואנחנו שמחים לקדם את זה פה גם לטובת ילדי ישראל וגם לטובת ילדי העולם". שחקני מכבי ת"א שנכחו גם הם עם הצוות המקצועי בראשותו של המנהל הספורטיבי ג'ורדי קרויף והמאמן פאקו אייסטאראן ילבשו החל מהמשחק הקרוב מול מכבי חיפה את החולצות הרישמיות שעליהן הכיתוב של יוניסף.

כל ההכנסות מהאירוע, החל ממכירת הכרטיסים, דרך הגרלה נושאת פרסים ועד מכירה פומבית של פריטים ייחודים, נתרם לפרויקט למען ילדי ישראל של יוניסף. באירוע נאספו 355 אלף ש"ח, שכאמור נתרמו לפרוייקט למען ילדי ישראל של יוניסף. את המכירה הפומבית פתח הפריט ממהדורה מוגבלת: חולצת האליפות מעונת 2012/13 ממוסגרת וחתומה על ידי כל שחקני הסגל נמכרה ב-20 אלף שקלים. הפריט השני שהוצע למכירה הוא נעל המספרת של ערן זהבי מהמשחק מול בית"ר ירושלים, שנמכרה ב-24 אלף ש"ח. את הארוחה בחדר פרטי עם שניים משחקני הקבוצה במסעת 'מקום של בשר' רכשו בשמונת אלפים ש"ח אחרי ששרן ייני, ערן זהבי וברק יצחקי הציעו את הפריט למכירה שנייה אחרי שזכו בו ב-21 אלף ש"ח אותם תרמו.

פריט טיסה זוגית למשחק חוץ של מכבי באירופה ושהייה עם הקבבוצה נמכר ב-10,500 דולר. אירוח מאחורי הקלעים במשחק בית של הקבוצה נמכר ב-3,000 ש"ח. הפריט, שנמכר בסכום הגבוהה ביותר היה אירוח במשחק סופר קלאסיקו של ברצלונה וריאל מדריד בעונה הבאה כולל מפגש עם השחקנים שעבורו נפרד הזוכה מ-12 אלף יורו.

נבחרי העונה

כמו כן, התקיים טקס בחירת נבחרי העונה בקטגוריות שונות שאת הנבחרים מתוך המועמדים קבעה ועדה שמנתה את גדעון בריקמן, מנהל הקבוצה בני טבק, ושחקני העבר: בוני גינזבורג ואלי דריקס.

הקטגוריה הראשונה שנבחרה הייתה של "שער העונה" במשחקי קבוצת הנוער של מכבי ת"א "שחר" בחסות פרופיט שהזוכה הוא יונתן כהן בשער שכבש במשחק נגד הפועל תל אביב את מגן ההוקרה העניקו נותן החסות ושחקן העבר ויקי פרץ.

בקטגורית "תגלית העונה" בחסות 'איטלי גולד' זכה הבלם דור פרץ שקיבל את מגן ההוקרה מנותן החסות ושחקן העבר גדי ברומר.

בקטגורית "שחקן העונה" בחסות  חברת 'פריץ' זכה קפטן הקבוצה שרן ייני שקיבל את מגן ההוקרה מנותן החסות ושחקן העבר אלי דריקס.

בקטגורית "שער העונה" בחסות 'קופל גרופ' זכה ערן זהבי שקיבל את מגן ההוקרה מנותן החסות ושחקן העבר ומלך השערים בכל הזמנים, אבי נימני.

ערן זהבי זכה גם בקטגורית "שחקן העונה של השחקנים" בחסות חברת 'יורודרייב' וקיבל את מגן ההוקרה מנותן החסות ושחקן העבר צביקה רוזן.

מעבר לפרסים שחולקו למצטייני העונה, באחד הרגעים המרגשים של ארוע הגאלה, הוענק פרס "מפעל חיים" ליהודה לבני שאחראי על טיפוח וגידול אגדות הכדורגל ששיחקו בקבוצת מכבי ת"א לאורך עשורים רבים ועד היום ממשיך לאמן ולטפח את דור העתיד של המועדון.

לבני שהתרגש מבחירתו קיבל את מגן ההוקרה מנותן החסות הראשית חברת 'ים אגודייב' ואלמנתו של שחקן העבר אבי כהן ז"ל.