ב-18/6 החתימה מכבי תל אביב שניים מהכוכבים הגדולים בכדורגל הישראלי, אורי מלמיליאן ואבי כהן הירושלמי. זה הזמן להזכר בהגעה של השחקנים מהבירה שהחלו בתהליך שהביא לאליפות ההיסטורית

עוד באתר:

פריירה את אסקובר: הכירו את הצוות החדש של יוקאנוביץ'

אתגר חביב: הפרק הראשון

שנות ה-80 לא יזכרו בהיסטוריה של מכבי תל אביב כתור הזהב של המועדון. למעשה, ב-13 שנים מאז שנת 1979, מכבי כשלה שוב ושוב במאבקי באליפות, כאשר ההישגים הבודדים בהן זכה המועדון הן שתי זכיות בגביע המדינה. אז החל השינוי. דני לאופר שכיהן כיו"ר המועדון באותן שנים, החל בתהליך הבראה למועדון הצהוב. אחד הצעדים המשמעותיים באותו תהליך, הגיע בתחילת הקיץ של שנת 1989, בתאריך ה-18/6, ביצע לאופר שתי החתמות ענק בכדורגל הישראלי של אז.

Avi Cohen

אורי מלמיליאן ואבי כהן הירושלמי, שני הכוכבים של בית"ר בשנות ה-80 עברו למכבי תל אביב במהלך שהרעיד את עולם הספורט הישראלי. החתימה של כהן ושל מלמיליאן אשר מצורפת בתמונה, סימנה את תחילת התהליך שלימים יחזיר את הצבע הצהוב לאופנה. לאחר שנרגעו הרוחות מהמעבר של השניים, התאקלמו מלמיליאן וכהן בצורה יוצאת דופן למדים הצהובים. הכוכבים מהבירה הגיעו לא רק על תקן שחקנים מוכשרים, אלא על תקן של מבוגרים אחראים שפרסו את חסותם על צעירים מוכשרים ואנונימיים שלימים יהפכו לכוכבים הבלתי מוערערים של מכבי תל אביב כמו אבי נמני, איציק זוהר, ניר קלינגר ועוד.

כבר בעונתו הראשונה הספיק מלמיליאן להציג לראווה את הכשרון הראשי שלו, קריעת רשתות. הקשר הותיק הספיק לכבוש לא פחות מ-16 שערים בעונת הבכורה שלו, אשר זיכו את מלמיליאן בתואר מלך השערים לעונת 1989/90. גם אבי כהן הירושלמי פרע שטרות והצליח למצב את עצמו כאחד המגנים הגדולים בתולדות הצהובים, כשהשיא שלו היה בעונה ששברה את בצורת האליפויות.

תהליך הבנייה של אותה קבוצה הגיע לשיאו בעונת 1991/92. תחת הדרכתו של אברהם גרנט, המנהיגות של מלמיליאן, היכולת של כהן הירושלמי שכבש 17 שערי ליגה כמגן, אובארוב את פולוקארוב והצעירים המוכשרים, הצליחה מכבי לצבוע את תואר האליפות בצהוב לראשונה מזה 13 שנים.