קבוצה שההתקפה שלה היא בעצם ההגנה הטובה בצ'כיה, מתבססת בעיקר על שחקנים מקומיים צעירים ושחקן אחד מנוסה וותיק שמנהל את העניינים על כר הדשא. הכירו: ויקטוריה פלזן על פי הפרשנים הצ'כים

מכבי תל אביב תפגוש ביום שלישי (20:30) את אלופת צ'כיה, ויקטוריה פלזן למשחק הראשון בקרב על הכרטיס לשלב הפלייאוף של ליגת האלופות. אז מה הופך את המועדון הצ'כי לאחד הטובים בשנים האחרונות בליגה המקומית? מי השחקן המוביל? מה צפוי  להיות במשחק הגומלין ב'אצטדיון דוסאן'? עבור שאלות אלה ועוד, כינסנו שלושה כתבים מקומיים שניתחו את האלופה הצ'כית.

עוד באתר:

7 צהוב חוגג יומולדת: צפו בקליפ

בעונה הקרובה כולנו צהוב כחול! לחצו כאן לרכישת החולצה

ז'אן ואסק, כתב 'דנליק ספורט', שילווה את הקבוצה למשחק הראשון ביום שלישי בבלומפילד, מאמין שלמרות כלל הקומפלימנטים לאלופה הצ'כית היא צפויה להיתקל ביריבה קשה מאוד: "פלזן היא הקבוצה הטובה ביותר בצ'כיה. מלבד זכייתה באליפות בעונה החולפת, היא גם זכתה ב-"סופר קאפ" לפני כשבועיים". על פי ואסק, לאלופה הצ'כית ישנם בסגל את השחקנים המקומיים הטובים ביותר במדינה: "זו הקבוצה הטובה ביותר שהייתה ליו"ר אדולף סאדק בכל הזמנים".

אחד היתרונות של הקבוצה הצעירה והמוכשרת של פלזן על פי ואסק, היא העובדה שמדובר בשחקנים  צעירים שמשחקים כבר הרבה שנים ביחד, כאשר החוט המקשר ביניהם הם השחקנים הותיקים והמנוסים כמו "דניאל קולר שנחשב  קשר מהטובים שיש בצ'כיה" מספר  ואסק, "יש לו יכולות יוצאות דופן וראיית משחק מעולה. מה שמייחד אותו יותר מהכל, זה שמדובר בשחקן שנותן את הנשמה והלב על המגרש".

plzen

ואסק מעריך שפלזן לא תשנה את סגנון ומערך ההמשחק שלה במפגש הראשון מול מכבי בבלומפילד: "הם ישחקו במערך של 4-2-3-1 עם חמישה קשרים וחלוץ בודד שצפוי להיות הבוסני איידין מחמוטוביץ' כשעל הספסל יחכה  להזדמנות ז'אן הולנדה".

יתרון נוסף, אותו מסמן הכתבה האנגלי שחי בצ'כיה, איאן האנט, היא העובדה שהמנג'ר, מירוסלב קובק, דואג להחזיק עונה אחר עונה סגל חזק: "הוא לא מפחד לזרוק מהסגל שחקנים שלא עומדים בסטנדרטים שלו. לכן יש לו סגל עמוק, ומי שלא מתפקד לא ישחק עד שיחזור לכושר המצופה ממנו. מדובר במאמן מנוסה ומאוד מכובד  בצ'כיה".

plzen

בצ'כיה טוענים, שהשינוי הגדול שנעשה בקבוצה בשנים האחרונות החל דווקא בשנים בהם אימן את המועדון פאבל ורבה. על פי כתב CZEFOOTBALL.COM, כריס בות'רוייד,  ורבה הביא את השינוי בין השנים 2008-13 והוביל את המועדון לשנים היפות ביותר שלו גם מבחינת משחק טקטי שמזכיר את זה של באיירן מינכן, וגם מבחינה כלכלית, כשהמועדון החל לרשום הכנסות מכובדות מהשתתפות במפעלים אירופית.

למרות שפלזן לא מתהדרת בכוכבים נוצצים,ישנם מספר שחקנים שכדאי מאוד לשים לב אליהם לפי האנט: "ההגנה של ויקטוריה מתחילה מההתקפה שלה. שני המגינים שלה, דייויד לימברסקי משמאל  ורומן ראז'טורל מימין מהווים סכנה בשני צידי המגרש". בות'רוייד הסכים וציין כי גם יאן קופיץ', מספר 10 החדש שהגיע מקבוצת יבלונאק יהווה סכנה.

plzen

עם זאת, יש מספר עמדות שבהן התקפת מכבי תוכל לנצל את החולשות של הצ'כים, כך על פי האנט: "צמד הבלמים של הקבוצה, פרוצ'אזקה והובריק הם טובים, אך לעיתים מגלים הססנות ואפשר לגבור עליהם. בנוסף, אם לחלוצים לא תהיה אספקת כדורים משני המגינים, הם יתקשו מאוד בכל נושא הבקעת השערים. פלזן יכולה לספוג שערים, אבל היא גם תבקיע במשחק".

פקטור נוסף שהאנט מציין, אשר עשוי להטות את הכף, הוא המגרש הביתי של פלזן, ה"דוסאן ארנה": "האיצטדיון מכיל כ-12 אלף אוהדים שירעידו את האיצטדיון ויהפכו אותו מאיים לשחקני היריבה, אך רק על המגרש ולא מחוצה לו. קבוצת האוהדים ה-פלזן בויס יהוו את רוב העידוד וצפויים להיות השחקן ה-12 של הקבוצה".

האנט צופה למשחק שקול ביום שלישי ואומר: "לדעתי יש כאן שיוויון מרתק. המשחקים יהיה צמודים ואין פייבוריטית ברורה. לפלזן יש ביטחון, אך הם לא יבואו זחוחים. יש להם ניסיון ושיתוף פעולה טוב מהשנים הקודמות, אך קל, זה לא יהיה לאף אחת מהקבוצות".