היום לפני: אחת עשרה שנה לעלייה ההיסטורית של מכבי תל אביב לליגת האלופות בפעם הראשונה

בתמונה: עיתון מעריב מהתאריך ה-25/08/2015 

הערב זה יקרה. מכבי תל אביב תעלה לכר הדשא בבלומפילד עם מטרה אחת, להגשים חלום. גומלין ליגת האלופות שייערך הערב בבלומפילד יקבע סופית מי תעלה לשלב הבתים, מכבי או באזל.

בפעם האחרונה שמכבי עמדה בפני העפלה לליגת האלופות, השנה הייתה 2004, ב-25/08 כאשר ניר קלינגר חילק הוראות על הקווים ומכבי אירחה את פאוק סלוניקי לאחר ניצחון חוץ יקר, שהפך לניצחון טכני גדול עוד יותר 0:3 בעקבות שיתופו של שחקן מושעה בשורות היוונים.

עוד באתר:

מעדשת המצלמה: הדרך של מכבי בצ'מפיונס

ריקן: רוצים לשמח את כולם הערב

ביום שבו תשומת הלב הופנתה לעבר האולימפיאדה באתונה ולגל פרידמן שיזכה באותה היום במדלית הזהב הראשונה, הצהובים הגיעו למשחק בבלומפילד עם יתרון גדול שלא השאיר הרבה סיכוי ליוונים, אך מכבי לא רצו להתבטל מול הקהל הביתי בבלומפילד באחד המשחקים הגדולים של מכבי בהיסטוריה הצהובה. כבר לאחר שמונה דקות, עשרת אלפים צופים צהובים קפצו מהמושב.

1

ארז מסיקה שכבש שער נהדר במשחק החוץ מול פאוק, ניצל חטיפת כדור במרכז המגרש על ידי ההגהה הצהובה, התקדם בקו שמאל והרים כדור אלכסוני ומדויק היישר ללירן כהן. כהן הצעיר לא התבלבל, עצר את הכדור היטב וירה את הכדור פנימה. מכבי ביתרון 0:1 במשחק, 0:4 בכללי ומשם נותר זמן רק לאוהדים לחגוג את ההעפלה ההיסטורית לליגת האלופות. התוצאה נשארה על כנה מהדקה ה-8, האוהדים המשיכו את החגיגות במגרש ומחוצה לו כל הלילה, ומכבי נכנסה לראשונה למועדון החברות בליגת האלופות.  

הערב, אחת עשרה שנים בדיוק לאחר אותו תאריך היסטורי, מכבי עומדת שוב על סף עשיית היסטוריה. את הפרק החדש בספר של מכבי תל אביב באירופה, נכתוב הערב בבלומפילד. 

2