מכבי המריאה הבוקר (ג') לבאזל. אתם מוזמנים להעביר הילוך להתחיל להתכונן ליריבה הקשה ביותר עד כה העונה, פ.צ. באזל: דרך עיניי הכתבים המקומיים

מכבי תל אביב המריאה הבוקר (ג') לקראת משחק החוץ מול פ.צ. באזל. הקבוצה של סלאבישה יוקאנוביץ' תמשיך את ההכנות בשוויץ בתקווה לחזור עם תוצאה טובה ממשחק החוץ הקשה בבאזל. בינתיים, כדי ללמוד עוד על היריבה המוכרת מפעם, עיתונאים מקומיים שפכו מעט אור על הקבוצה של אורס פישר. באזל – מודל 2015/16

עוד באתר:

אמונה רבותי, אמונה /דידי הררי בטור אישי

על שולחן הניתוחים: באזל מזווית מקומית

"ברגע שראינו שמכבי היא אחת מהמועמדות לשחק מול באזל, מיד ידענו שזו תהיה תוצאת ההגרלה ושהמועדונים יפגשו בפעם השלישית". אמר  טילמן פאוולס, כתב ה-"באזלר זייטונג". עם זאת, למרות המפגשים הרבים בזמן הקצר בין שתי הקבוצות, באזל שתתייצב ביום רביעי בסט. ג'ייקוב סטאדיום היא לא אותה קבוצה.

"באזל ביצעה לא מעט שינויים מאז המפגש עם מכבי" אומר דומיניק וויליאמין, כתב ה-'ברנר זייטונג'. "רשימת העוזבים של באזל ארוכה וכוללת את השוער יאן סומר, פביאן שא'אר, ולנטין שטוקר, פביאן פריי והקפטן האגדי מרקו שטרל. למרות הרשימה הארוכה, באזל הצליחה להתחזק בשחקנים דוגמאת מארק יאנקו שממלא את מקומו של שטרלר באופן מצוין יחד עם זדראבקו קוזמאנוביץ' (ייעדר מהמפגשים) שמחליף את פריי. בנוסף שני שחקני רכש טובים של השוויצרים הם דניאל היוג ובירקיר בייארנסון מפאסקרה האיטלקית".

BASEL

באזל עברה שינוי גם במחזיק סרט הקפטן. שטרלר הפורש הוריש את הסרט למספר שחקנים אשר משמשים כקפטנים משותפים, כשהשחקנים שאמורים לקחת מנהיגות בבאזל הם תומאס ואצ'ליק, מארק סוצ'י, מטיאס דלגדו, וקוזמנוביץ'.

האוהדים הצהובים וודאי זוכרים את שטרלר מארבעת המפגשים, אך השחקן שפרש בתום העונה החולפת מוחלף על ידי שחקן שלא נופל ממנו, לפחות לא בפן המקצועי על פי ווילמין: "יאנקו הוא מחליף טוב לשטרל, אך אני לא יכול להגיד שהוא משדרג את הקבוצה לעומת הקפטן שפרש, בטח כשמדברים במונחים של חדר ההלבשה". גם פאולס מדבר על השינויים הרבים שהתרחשו בצד השוויצרי: "אף אחד מהשחקנים שהבקיעו נגד מכבי בארבעת המשחקים הקודמים לא נמצא בקבוצה. שטרלר היה כח רציני בחדר ההלבשה אך מבחינה מקצועית, השחקנים שהגיעו שידרגו את הקבוצה ורואים את זה מפתיחת הליגה".

BASEL

אם בשינויים עסקינן, אז עמדת המאמן היא עמדה שבה עברה הקבוצה לא מעט שינויים. מוראט יאקין שהיה המאמן בתקופה בה נפגשו הקבוצות הוחלף בסיום אותה עונה על ידי אקס מכבי פאולו סוזה. הפורטוגלי סיים עונה אחת בבאזל והמשיך הלאה לפיורנטינה, כאשר מי שירש את מקומו הוא אורס פישר.

"האוהדים היו מאוד מרוצים כששמעו על המינוי של אורס פישר. הוא בן אדם יותר אישי מסוזה". אמר ווילאמין. "האוהדים חשבו שפישר יתקשה להתאקלם לאחר שעבד במועדון קטן יותר כמו ת'ון, אך בינתיים הוא התאקלם היטב ועכשיו, הוא כבר פייבוריט של האוהדים".

"כולם שמחו כשפאולו הגיע לבאזל, וכולם גם שמחו כשהוא עזב. ההנהלה רצתה לחזור למקורות ולהביא מאמן שוויצרי שמכיר יותר טוב את הליגה, הקבוצות והשחקנים. אספקט נוסף לשינוי הוא הרצון להציג כדורגל אטרקטיבי ולא רק להשיג הצלחות" אמר פאולס.

BASEL

על פי העיתונאים המקומיים, באזל היא לא קבוצה של כוכב אחד. אורס פישר שילב כבר מעל 18 שחקנים עד כה העונה. בריל אמובלו הוא הכוכב העולה שפתח נהדר את העונה, וגם ג'אן פול בואטיוס הגיע ועשוי לפתוח במשחק הבכורה שלו מול מכבי.

"מעל 30,000 אוהדים הולכים להיות בסט. ג'ייקוב והם יודעים שמכבי היא יריבה קשה מאוד. הם מכירים את סוגי המשחקים האלו וודאי יצפו למשחק לא קל מול הצהובים" אמר וולאמין". פאולס הוסיף ואמר "פרט שחשוב לזכור הוא שבאזל החלה את הליגה של לפני למעלה מחודש, והם לא הפסידו עדיין אף משחק. הם אמנם לא שיחקו היטב נגד לך פוזנן בסיבוב השני של מוקדמות ליגת האלופות, אך הם עדיין העפילו. זו התמודדות קשה לשתי הקבוצות".