שנת היווסדות: 1923

איצטדיון: 'בלומפילד' 15,000 מקומות

מאמן: וואליד באדיר

בתחילת עונת 2015/16 מינתה הפועל את המאמן הזר סזאר מנדיונדו הספרדי, כאשר לצידו מונה בתפקיד עוזר המאמן וואליד באדיר. הרומן עם הספרדי לא נמשך זמן רב, ולאחר המחזור השני, פוטר המאמן שלא הצליח לעמוד בציפיות המועדון. מיד לאחר מכן לקח באדיר את המושכות של הקבוצה.

עזבו: יורגן קולין, ישראל זגורי, לוקאס סאשה, מתן אוחיון, ליאור לוי, אפולה אדל, שי אבוטבול, אמידו באלדה, אברהם צ'קול, תום אלמדון, שון מלכה

הצטרפו: אריאל הרוש, צליל חתוכה, רם שטראוס, , קלאודיו בומבה, אדי גוטליב, עמרי אלטמן, מיחאי פינטילי, שמואל שיימן, איסומעאילה לינגנה, עמרי שקל, איאד אבו עביד, גיא גומברג, עופר ודטה, בן אלגרבלי, ליביו אנטאל, סיראז' נאסר, בן רייכרט

שחקן מפתח: קלאודיו בומבהMTA__1438453844_NIR_1155_(Large)

בומבה, שחקן רומני צעיר בן 21 הגיע הקיץ להפועל תל אביב כחלק מהמושבה הרומנית שהוקמה בחודרוב יחד עם פינטילי ואנטאל. הקשר הצעיר נחשב לכשרון מבטיח במיוחד במולדתו, כשהוא רשם הופעה בודדת במדי הנבחרת הלאומית. בניצחונה האחרון של הפועל העונה מול בני יהודה, כבש הקשר צמד שערים לרשתה של הכתומים.

איך הם מגיעים לדרבי?

חודש אוקטובר לא ממש האיר פנים לצד האדום. הקבוצה של וואליד באדיר שיחקה שלוש פעמים במסגרת ליגת Winner והצליחה להוציא נקודה אחת מתוך תשע אפשריות. הפועל סיימה בשיוויון עם הפועל כפר סבא בתחילת החודש, אך בהמשכו נוצחה פעמיים על ידי סכנין בתוצאה 4:0 ובמחזור האחרון 3:1 על ידי הפועל ב"ש. שתי הקבוצות כבר נפגשו העונה, במסגרת גביע הטוטו. זה נגמר בניצחון צהוב 1:3 עם שער מדהים של טל בן חיים.