היום לפני 52 שנים, פתחה מכבי תל אביב את עונת 1963/64עם ניצחון ביתי על בני יהודה. כמה ימים לפני כן, בסיבוב השני של גביע המדינה, הצהובים של ג'רי בית הלוי פגשו את בית"ר מחנה יהודה. השמות שעיטרו את ההרכב של מכבי באותה תקופה היו אגדות חיים לוין, דוד קרקו, ניסים בכר, משה עסיס, שלום שקווה ועוד. באותה עונה, העלה המאמן האגדי ג'רי בית הלוי שלושה שחקנים צעירים לקבוצה הבוגרת, כשאחד מהם הטביע את חותמו כבר במשחק הבכורה שלו בגביע עם חמישיה אדירה לרשת של מחנה יהודה. אותו שחקן היה גיורא שפיגל.MTA__1369559567_IMG_9689

בחגיגת השערים הגדולה השתתפו מלבד שפיגל גם קרקו(צמד), עסיס(צמד) ובכר. מפעל הגביע נגדע באותה עונה ונמשך בשנה שלאחר מכן, כאשר מכבי זכתה בגביע, ושפיגל חגג תואר ראשון עם הצהובים.

השחקן עם הספרה 8 על הגב ערך את הבכורה שלו היום לפני 52 שנים, בכורה שסללה את הדרך של שפיגל להיות אחד מהשחקנים הגדולים בעברה של המועדון. באותן שנים, שפיגל היה חלק מחבורה שנקראה התינוקות של ג'רי', חבורה של שחקנים צעירים שעלו לשחק במכבי שכללה את שפיגל, צביקה רוזן, אורי קדמי ומיקי בלו. שפיגל שיחק במכבי ברציפות תשע שנים, שלאחריהן עבר לשחק בשטרסבורג ואולימפיק ליון. בשנת 1979 חזר שפיגל לשחק בצהוב, ואף זכה באליפות נוספת לארון התארים שלו הכולל ארבעה תארי אליפות, שלושה גביעי מדינה ושני גביעי אסיה.

MTA__1340898822_גיורא_שפיגל_מקבל