החל מה-29/09/2015 אז נחתה דינמו קייב למשחק הבית הראשון ועד המשחק אמש שנערך ב-24/11/2015, סה"כ תקופה של כ-57 ימים, נחתו בישראל אלופת אוקראינה דינמו קייב, סגנית אלופת פורטוגל פורטו, ואלופת אנגליה צ'לסי. את המשחקים אירחה מכבי באיצטדיון 'סמי עופר', המכיל 30,870 מקומות ישיבה. בשלושת המשחקים הגיעו 80,999 צופים. המשחק שמשך הכי הרבה הקהל היה המשחק מול דינמו קייב, אליו הגיעו 27,117 צופים, כשאוהדי קייב היו המסורים ביותר מבין הקבוצות האורחות כש-1,486 צופים הגיעו לחזות באלופת אוקראינה. במשחק מול צ'לסי נרשם המספר השני הכי גבוה של אוהדים (27,114), 976 של הבלוז. מול סגנית אלופת פורטוגל הגיעו 26,768 צופים, רק 96 מהם היו של הדרקונים.IMG_9955

האב, הבן והשחקן המעטור ביותר

מכבי לא הצליחה לשים את ידה על נקודות במשחקי הבית, אך הנה כמה נתונים מעניינים שנוגעים ליריבות של הצהובים. נתחיל מהשחקנים. לא מעט סופרסטארים נחתו על כר הדשא בסמי עופר. השחקן הותיק ביותר שהתמודד מול מכבי, היה שוערה של דינמו קייב אלכסנדר שוקובסקי. בכל הקריירה המקצוענית שלו לא עזב שוקובסקי את העיר קייב, ומשנת 1993 משחק ברציפות בדינמו קייב, נחשב מהסמלים הגדולים שלה והעתיד שלו עוד כולו לפניו.

מן העבר השני של המתרס, יש לא מעט שחקנים שכששוקובסקי ערך את הבכורה שלו בשנת 1992, עוד לא היו כוכבים גדולים, למעשה אפילו לא ממש היו בתכנון. השחקן הצעיר ביותר שפגשה מכבי על כר הדשא בסמי עופר הוא רובן נבס, הקשר הפורטוגלי בן ה-18 שנולד ב-13/03/1997! גילו הצעיר לא ממש הפריע לחולן לופטגי, מאמנה הספרדי של פורטו לתת לו את סרט הקפטן של הקבוצה. נו טוב, ללופטגי הולך לא רע בכל מה שקשור לצעירים ולארץ ישראל, הרי רק לפני שנתיים זכה שוער העבר יחד עם נבחרת ספרד U-21 באליפות אירופה בטדי.רובן נבס

במרחק לא רב אחריו, נמצא נציג נוסף צעיר, הפעם בכחול לבן. ניחשתם נכון, דור פרץ הוא השחקן השני הכי צעיר ששיחק במשחקי הבית של מכבי, כאשר הוא רק בן 20. שחקנים "זקנים" יותר ברשימה ניתן למצוא בדמותם של קורט זומה הצרפתי שכבש גם בסמי עופר מול הצהובים, ואת המגן השמאלי אבדול באבא רחמן, שניהם בני 21.

אם כבר בכוכבים עסקינן, אז לא מעט אגדות נחתו בחיפה. אבל מי השחקן הכי מעוטר 4Z6A4589ששיחק מול השחקנים של יוקאנוביץ'?

התחרות לא הייתה קלה, אך עם ניחוח ספרדי מובהק. המדד שלנו היה תארים קבוצתיים גדולים דוגמת אליפות, זכייה בליגת האלופות וכמובן שני הטורנירים בינלאומיים, יורו ומונדיאל. כבר אמש עלו למגרש שני גורפי תארים ענקיים בדמותם של ססק פאברגס ופדרו. נתחיל עם הקשר. בתקופתו כתותחן, לא הצליח ססק לשים את ידו על האליפות האנגלית, אך בזירה הבינלאומית הספיק הקאטלוני לזכות באליפות אירופה פעמיים בשנים 2008 ו-2012. גם במונדיאל ססק רשם היסטוריה כאשר זכה יחד עם הלה רוחה באליפות העולם ב-2010. לעומת המצב בארסנל, בברצלונה וגם בבלוז רשם ססק אליפות עם כל קבוצה.

אם כבר ברצלונה, אז פדרו שעלה אמש במחצית השנייה יכול להתרברב בחמישה תארי אליפות יחד עם הבלאוגראנה, ושלושה גביעי ליגת אלופות, דבר שססק עוד לא הספיק. תוסיפו את זה לאליפות עולם יחד עם ספרד ואליפות אירופה אחת, ויש לנו כאן קרב לא פשוט בין השניים. וכששניים רבים, איקר לוקח.
4Z6A4755

השוער הספרדי שנחשב לאגדה חיה זכה גם הוא בחמש אליפויות ה'לה ליגה', כשהוא מוביל את הבלאנקוס לזכייה גם בשלושה גביעי ליגת האלופות ומכהן גם כקפטן של נבחרת ספרד כשהוא מניף שני גביעי אירופה וגביע עולם אחד. ללא ספק הוא הזוכה המאושר בתחרות בין השלושה על תואר השחקן המעוטר.זהבי

לרוע המזל, מכבי ספגה לא מעט שערים בשלושת המשחקים הביתיים. מבין הכובשים לזכות היריבות, לא היה שחקן אחד שכבש יותר משער אחד, אך יש עוד זווית לעניין. מסתבר שסמי עופר הוא מקום שהשחקנים מארץ הסמבה אוהבים לשחק, כאשר שלושה ברזילאים (ג'וניור מוראס, וויליאן ואוסקר) כבשו שערים מול מכבי. בקטגוריית מובילי הבעיטות לשער, ניצבים אבובאקאר מפורטו ודייגו קוסטה עם 6 בעיטת לשער כל אחד.

לא מעט קילמוטראז' נשרף על הדשא, אז מי לדעתכם הייתה הקבוצה שרצה הכי הרבה? אולי תופתעו לשמוע כי סך הקילומטרים של שחקני דינמו קייב היה הרב ביותר, כאשר הם רושמים כ-110,189 ק"מ. מיד אחריהם בפער די גדול הם פורטו, שרצו סה"כ 102,357 ק"מ. מבין השלוש הבלוז רצו הכי מעט, עם 100,465 קילומטרים.