מכבי תל אביב 'אלי פוקס' תפגוש ביום שבת הקרוב את גדנע תל אביב במסגרת המחזור ה-9 בליגה. המשחק הזה יהיה מיוחד מאוד למאמנה של הקבוצה אליעזר בן אהרון: "בשבת יש לנו דרבי משפחתי. אנחנו צוחקים על זה בבית אבל זה ספורט וכל אחד יעשה את המקסימום למרות שהמשפחה מנסה להרדים אותי" אמר בצחוק המאמן שיפגוש בשבת את בנו על הקווים כאשר מכבי תל אביב 'אלי פוקס' תפגוש את גדנע תל אביב אותה מאמן בנו, אלעד בן אהרון.

"הרצתי לי כמה תסריטים של המשחק בראש, אני לא יודע איך אני אתנהג. אני מתאר לעצמי שאהיה יותר מאופק, למשך 80 דקות נהיה כל אחד בצד שלו, ובשריקת הסיום נחזור להיות אב ובן ונתחבק. הארוחה לפני המשחק והארוחה אחרי המשחק יהיו מעניינות מאוד זה בטוח. זה קצת מוזר לשחק נגד הבן שלך, אבל גם כבוד".

בן אהרון יגיע למשחק יחד עם נערים ב' של מכבי, קבוצה אשר אותה החל להדריך בתחילת העונה בפרויקט AQ7A0025ראשון מסוגו בארץ: "זו קבוצה חדשה, קבוצה שהתאחדה משתי קבוצות של נערים ג' לקחת שתי קבוצות ולמזג אותה לאחת שתתפקד כמו שצריך. הקבוצה הזו היא פרויקט של אקדמיה. כל השחקנים בקבוצה בלי יוצא מן הכלל לומדים באקדמיה, יש להם שלושה אימוני בוקר, אוספים אותם יחד ללימודים שם הם מקבלים עזרה בשיעורים וגם יכולים לנוח בחדרי המנוחה. יש מורים שמכבי מתקצבים ועוזרים להם בצורה נוספת בפן הלימודי. מכבי שלחו אותי להשתלמויות בחו"ל באקדמיות וזה מודל מאוד דומה לזה. יש להם תכנית שנתית שהכדורגל מובנה במערכת שלהם. יש לנו יותר זמן כדי להכניס את כל התכנים שאנחנו רוצים, אנחנו שולטים על התזונה שלהם וההתפתחות שלהם וגם יש דברים שאתה לא רואה רק דרך אימוני ערב".

בן אהרון מבהיר עד כמה הפרויקט הזה נלקח ברצינות במועדון הצהוב: "הקבוצה הזו היא המודל הראשון שבו כל הקבוצה באקדמיה, סך הכל 22 שחקנים . זה היה התנאי. היה לנו שחקנים טובים שלא היו מוכנים לעשות את הצעד הזה ומכבי ויתרה עליהם. אין מועדונים שמשקיעים כאלו משאבים בשחקנים. זה לא תהליך של יום או יומיים אלא תהליך ארוך. מי שישאר פה ויסיים את הנוער, הוא מרוויח כמעט כפול זמן אימון, יש אנשי צוות וכל המעטפת היא תומכת הרבה יותר".

על הפירות שתניב התכנית בעתיד:

"זה לוקח זמן. אנשים מסתכלים על תוצאות אבל מבחינתי, תוצאות זה יפה ונחמד אבל מה שחשוב זה השינוי בשחקנים. יש לנו את השחקנים הטובים שיכולים לעשות את הפעולה הטובה ולנצח את המשחק. אנחנו רוצים לתת לשחקנים את הכלים שבשלבים יותר מאוחרים הם יתמודדו עם אתגרים גדולים יותר. אם שחקן נותן גולים אבל לא עושה הגנה, לא עומד עם הקבוצה, אז פה אני רוצה לשנות את השחקן כדי שלא יגיע לנוער או לבוגרים ולא ידע לתת פס. הרבה פעמים גם העומסים הפיזיים הם גדולים יותר בנוער ובבוגרים וגם בפן הזה הם משתפרים".

AQ7A9980