שיתוף הפעולה בין קבוצת הבוגרים של מכבי תל אביב ובין מחלקת הנוער שלה הוא רב מימדי וחולש על תחומים רבים. מלבד עבודה צמודה על תוכניות עבודה בנושאים שונים, גם הרצאות העשרה מועברות לילדי המחלקה, כאשר הערב (ד') הגיע למתחם גל אלברמן כדי להרצות בפני קבוצות נערים א' ו-ב' על ווינריות ומקצוענות.

השחקן הוותיק הגיע בשעת הערב לקרית שלום, שם פתח את דבריו והציג את ההיסטוריה שלו ככדורגלן. ההרצאה נמשכה כשעה, ומלבד אלברמן עצמו, נכחו בהרצאה גם מנהלה המקצועי של מחלקת הנוער ניר לוין, וכמו כן אורי אוזן מאמנה של קבוצת נערים א' וגם אליעזר בן אהרון וגדי ברומר אשר אחראים על קבוצת נערים ב'. AQ7A5662

לפניכם טעימה מהנושאים עליהם דיבר מספר שש בצהוב:

על החשיבות של למידה תוך כדי תהליך הבנייה של שחקן הכדורגל

"חשיבות הלמידה באימונים היא עצומה. הרצון ללמוד ולהתקדם הוא חשוב מאוד, במיוחד בגיל שלכם. ההשקעה באימונים, הביצוע הנוסף בדברים שאתם חלשים בהם הוא קריטי. על פניו יכול להיות שאתם מרגישים שאתם טובים מספיק בפרמטרים שונים, אך כשתתקרבו לבוגרים אתם תרגישו את דרגת הקושי עולה. אלו רגעים קריטיים שבהם אתם חייבים למקסם את היכולת שכאשר ההזדמנות שלכם תגיע, לא תתחרטו על כך שלא פיתחתם את עצמכם. הדרך למעלה היא מאוד קשה ובנויה מהמון צעדים קטנים, אך הדרך למטה היא הרבה יותר קצרה"

לגבי האופן בו השתנה הכדורגל המודרניAQ7A5683

"הכדורגל היום מלווה בהרבה מאוד אינטילגנציה ומודעות עצמית. היתרונות של הזריזות והמהירות הם של שברירי שנייה. ככל שתהיו מודעים יותר למיקום שלכם ותעמידו את עצמכם במקומות לקבל את הכדור ותדעו איפה היריבים זה יעזור לכם, זוויות של קבלת כדור, בתמצאות במרחב. הכדורגל נכנס להילוך מאוד גבוה. הכדורגל של פעם היה יותר עם מרחבים והיה יותר מקום לכישרון להתבטא. היום כמעט אין מקום לשחקנים שלא עובדים על המגרש וממקסמים את היכולות שלהם. החשיבה לפני קבלת הכדור".

על הייחוד של כשחקן

"אני את הקריירה שלי בונה על לעשות את החברים שלי יותר טובים. השנה הבקעתי שער אחד, שנה שעברה אני לא חושב שהבקעתי. אבל העזרה שאני נתתי לחברים שלי היא הביאה אותי למקום שבו אני נמצא היום. אני מעריכים את מה שאני עושה גם בלי שערים".