יש יגידו שבהיסטורית המפגשים של מכבי תל אביב ומכבי חיפה, המשחק הזה ראוי לקבל את תואר המשחק הגדול בכל הזמנים, ואפשר להבין בדיוק למה. 45 אלף הצופים באיצטדיון רמת גן ושאר המדינה שצפתה בבית זכו לקבל את מותחן ספורטיבי מאין כמוהו, אשר נגמר בהעפלתה של מכבי לגמר הגביע.

זה התחיל בדקה השנייה עם שער אדיר של משה שוויצר שהרים את האוהדים הצהובים ברמת גן לעננים. הרמה מדויקת של דוד אמיגה מצאה את שוויצר לא מכוסה וזה נתן את האות לפתיחת אחד המשחקים הגדולים בתולדות הגביע. עוד במחצית הראשונה, העלה מוטי איווניר בשער גדול את הצהובים ל-0:2 למה שהחל להראות כשיוט אל עבר משחק הגמר.

בדקה ה-50, חיפה נכנסה למשחק דווקא מטעות של הצהובים. שוער מכבי משה מרכוס השמיט הרמה מאגף שמאל, ועל הטרף עט מיד משה סלקטר שגלגל בקלות את הכדור אל הרשת. 1:2 למכבי. לא חלפו חמש דקות וחיפה הצליחה להשוות את המשחק, לאחר שער בנגיחה של ירון פרסלני. בנקודה הזו החליט מאמן הצהובים דאז דוביד שוויצר להכניס את בוני גינצבורג במקומו של מרכוס. דקות ספורות מביצוע החילוף, הצהובים שבו ליתרון משער של מנשה שמעונוב מקרן מדויקת שבסופה נפל הכדור סמוך לרגליו ומשם לרשת. בדקה ה-72 הגיע עוד רגע מפנה כאשר הירוקים זכו בכדור עונשין מ-11 מטרים לאחר שהילל קפלן הוכשל מאחור ברחבה. סלקטר הכניע גם את גינצבורג והמשחק בשיוויון 3:3. הסטטוס קוו נמשך עד לדקה ה-90 והקבוצות הלכו להארכה.

בדקה ה-108, נדמה היה שהירוקים גומרים את הסיפור. כדור ארוך של סלקטר הגיע לרגליו של רוני רוזנטל שזיהה יציאה פזיזה של גינצבורג ובכדור קשתי מדויק העלה את חיפה על הסוס המנצח. אבל לא לאורך זמן. הפינלה של הזמן החוקי של המשחק היה שייך לבני טבק שבדקה ה-118 קיבל את כדור הקרן של אמיגה ישירות לרגליו, לא התבלבל ובעט את השיוויון פנימה. 4:4 והפנים אל בעיטות ההכרעה.

הירוקים בעטו ראשון וסלקטר רשם את השער השלישי שלו מהנקודה הלבנה. אברהם לוי התייצב מהצד הצהוב וגם הוא דייק מהנקודה הלבנה. קפלן שהוכשל במחצית השנייה הצליח להכניע את גינצבורג ויחד עם ההחמצה של יהודה קצב מהצהובים חיפה הייתה בדרך הנכונה. אלא שאז הגיע ההחמצה של אלי כהן, ועוד החמצה של יעקב נומדר בתוספת לכדור מדויק של מגן הירוקים יוסי קרמר הציבה את הירוקים ביתרון 1:3. משחק משוגע כבר אמרנו? מוטי איווניר דייק מהנקודה הלבנה וצמצמם ל-3:2. כדור רשלני של ראובן הלד מהצד הירוק גרם להצלה ראשונה של גינצבורג, כשמיד אחריו יפתח הלוי דייק לזכות מכבי. רוני רוזנטל ניגש לבעוט ונעצר גם הוא אצל השוער הצעיר בצהוב שזינק נהדר ועצר כדור קשה במיוחד. מכבי יכלה לגמור את הסיפור, אבל דוד אמיגה נעצר גם הוא. השוער של הירוקים צדוק אברהמי הכניע את גינצבורג, וגם גינצבורג הראה שהוא יודע לדייק מהנקודה הלבנה. 4:4 בין הצדדים. גבי אמסלם בעט לצד ימין כמו רוזנטל, וגם הפעם גינצבורג זינק נהדר ועצר. בני טבק ניגש בקור רוח שכה אפיין אותו כשחקן, בעט מדויק לפינה השמאלית וסתם את הגולל על אחד המפגשים המרתקים בתולדות הכדורגל הישראלי