כחלק מהפעילות השוטפת של מחלקת הנוער של מכבי תל אביב, שחקני הקבוצות השונות עורכות אירועים על בסיס דו שבועי בשיתוף עם עמותת 'חינוך לפסגות'. העמותה מתעסקת עם ילדים אשר חיים בפריפריה החברתית והגיאוגרפית, ואינם זוכים לתמיכה המאפשרת את מיצוי יכולותיהם ורבים מהם מתקשים לסיים את לימודי בית הספר ולהשתלב בחברה.

במסגרת שיתוף הפעולה עם מכבי, מגיעים קבוצות בגילאים שונים ועורכות פעילות יחד עם ילדי הקבוצות בהדרכתם של מאמנים מהמחלקה. כפיר אלפונטה ואלירן מזרחי אשר מאמנים במשותף את קבוצת ילדים ג' וטרום א' סיפרו על שיתוף הפעולה עם העמותה והרווח של הילדים ממכבי מהחוויה: "זו פעילות אשר בכל פעם מגיעה קבוצה של 10 ילדים מקבוצות גיל שונות" סיפר אלפונטה. "אנחנו מביאים את הקבוצות של הילדים שלנו לרוב מילדים ג' וטרום א'. אנחנו עורכים להם טורניר משולב בין השחקנים שלנו לילדי העמותה. כולם מאוד נהנים, גם השחקנים שלנו מבינים את התרומה שלהם בזה".

המאמן מספר גם על החוויה מהבחינה של ילדי פסגות ואמר: "אני מאמין שהילדים של פסגות עושים משהו שהם אולי מרגישים שהם לא יכולים לעשות וזה מקרב אותם לחלום שיש להם. הילדים האלה מקסימים ואפילו יש שם שני ילדים מוכשרים שאולי יצליחו להשתלב בקבוצה במכבי בעתיד".

אלירן מזרחי ששותף גם הוא להדרכה והעברת הפעילות סיפר על האירוע מוווית הראייה שלו: "התחלנו את המסורת הזו לפני שנתיים שלוש עם השנתונים היותר צעירים שלנו. השנה יצא לנו כמה פעמים לשתף פעולה איתם וזה מאוד כיף. אני מרגיש שאנחנו נותנים להם להבין מה זה מכבי תל אביב ומאפשרים להם לשחק עם ילדים שהם שחקנים טובים בשנתון שלהם".

על הרווח של ילדי מחלקת הנוער של מכבי אמר מזרחי: "הילדים אצלנו במחלקה מקבלים מקום של סבלנות כלפי ילדים אחרים, מבינים שיש ילדים במצבים שונים שלא מקבלים את כל הכלים להצלחה. שיתוף הפעולה במגרש עם שחקן שהוא לא טוב כמוך ולתת לו ליהנות מהפעילות וזה מסר שאנחנו מעבירים אותם גם לבתי הספר שלהם. אנחנו רוצים שכבר בגיל הזה הם יבינו שהם צריכים להיות מודל לחיקוי בזה שהם שחקנים של מכבי תל אביב ולא ייקחו את זה כהיבט תחרותי".

מזרחי המשיך ודיבר גם על החשיבות של שיתוף הפעולה מבחינת המאמנים: "אנחנו כמאמנים יודעים ומבינים שעם כל הכבוד להתסכלות המקצועית בלקדם את הקבוצה, דרך ארץ וערכים קודמים. איפה שאפשר לתרום לקהילה אנחנו לוקחים את זה כזכות ועושים זאת בשמחה".