המסע של מכבי תל להגנה על גביע המדינה ימשיך הערב (ה') כאשר הצהובים יתמודדו מול הפועל ראשון לציון, קבוצה נוספת מהליגה הלאומית לאחר שהדיחה בסיבוב הקודם את הפועל רמת השרון. פיטר בוס ינסה לשמור על המאזן המושלם מאז שהגיע לקבוצה כאשר יגיע לאיצטדיון 'הברפלד' בראשון לציון במסגרת שמינית גמר גביע המדינה.

בפעם האחרונה שפגשו הצהובים את הקבוצה מעיר היין הייתה בעונת 2011/12, עונה שבסיומה ירדו הכתומים לליגת המשנה ועד כה לא הצליחה להעפיל חזרה. בשני המשחקים אגב, ניצחו הצהובים את ראשון לציון בתוצאות 1:3 ב'בלומפילד' ו-0:2 ב'הברפלד'.

מאמן: אופיר חיים

שחקן העבר החל את דרכו המקצועית במחלקת הנוער של מכבי תל אביב. לאחר משחק אחד בו נכלל בסגל, עבר לקבוצה הבוגרת DSC_1787של הפועל רציון. חיים עבר בין לא מעט קבוצות במהלך הקריירה שכללה גם מספר הופעות בקבוצה הטורקית איסטנבולספור, כאשר פעמיים חזר חיים למכבי תל אביב לקדנציות שנמשכו מעל לחמש שנים וכללו 124 הופעות במדי מכבי תל אביב עם 23 שערים. החלוץ פרש ממשחק ב-2012 ומונה למאמנה של הפועל מרמורק.

קריירת האימון של אופיר נמצאת עוד בתחילתה, אך המאמן הצליח להותיר רושם נהדר במרמורק, במכבי קביליו יפו וגם בקבוצת הנוער של היריבה העירונית כאשר הוביל אותה לזכייה בגביע המדינה לנוער. חיים מונה למאמנה של הפועל ראשון לציון בתחילת העונה הנוכחית.

כושר נוכחי: ת-נ-ת-ה-ה

על פי התוצאות של הפועל ראשון לציון בליגה הלאומית, ניתן להבין כי הקבוצה מעיר היין לא מצליחה להגיע לרצף ניצחונות של יותר משני משחקים במהלך העונה הסדירה בליגה. כרגע הקבוצה נמצאת בכושר פחות טוב, כאשר בליגה היא רושמת רצף של שלושה משחקים ללא ניצחון.

לשלב שמינית הגמר הגיעו הכתומים לאחר שניצחו את שתי קבוצות מהבירה. הקבו ה של אופיר חיים הדיחה את הפועל ירושלים בסיבוב ז' של גביע המדינה בתוצאה 1:3 משערים עדן שרם, שלומי אביסידריס ומתן לזמי. בסיבוב ח' הדיחו את הפועל קטמון הירושלמית בסיבוב ח' של הגביע לאחר שגברו 0:2 משער נוסף של שרם שהצטרף לשון מלכה שכבש ראשון במשחק. שרם נחשב לכובש השני בטיבו של הכתומים בליגה, כאשר רק יעקב בריהון שכבש תשעה שערים נמצא מעליו.

אקסים:MTA__1350295927_MTA__1347444901_derbi_tel_aviv

רוב שחקניה של הפועל ראשון לציון מגיעים דווקא מהצד האדום של העיר תל אביב, אך גם נציגות צהובה קיימת בקבוצה של אופיר חיים. קפטן הקבוצה אבי סטרול הוא אחד מהשחקנים הותיקים והמוכרים ששיחקו בשנות האלפיים בקבוצה. סטרול גדל דרך כל מחלקות הנוער של מכבי תל אביב ושיחק בקבוצה בשתי קדנציות בהם זכה בשתי אליפויות ושלושה גביעים. בנוסף אליו, גם רחמים צ'קול שיחק בעונת 2011/12 בקבוצה.

הידעת? 

הפועל ראשון לציון לעולם לא הצליחה לזכות באליפות או בגביע המדינה, אך בפעמיים בהן הצליחה להגיע לגמר הגביע, הפסידה פעמיים למכבי תל אביב.

מעיניי הסקאוט:

מאמנה של קבוצת הנוער זיו אריה אשר צפה ביריבה הקרובה של הצהובים סיפר מעט על סגנון המשחק של הכתומים:DSC_0324

"אופיר חיים וההנהלה הולכים על קו של שחקנים צעירים ולא מחפשים להשתולל עם רכישות גדולות. הם משחקים לרוב 1-5-4 ומשתדלים להניע כדור כשהם יכולים. אופיר חיים הוא מאמן של שחקנים ויודע להתחבר אליהם בין אם הם משחקים או לא. זו קבוצה שפעמים רבות מחולקת לשניים, שישה מאחורה וארבעה מקדימה. יעקב בריהון הוא השחקן שימשוך את מירב תשומת הלב. זה שחקן מאוד מוכשר שמשחק על כנף ימין עם רגל שמאל. גם עדן שרם הוא גולר לא רע. ההגנה שלהם אמורה להיות נקודת התורפה".