פרי-גיים

הצהובים הגיע לשלב שמינית גמר גביע המדינה אליו הוגרלו למשחק חוץ מול הפועל ראשון לציון. המארחים הגיע לשמינית לאחר שהדיחו את הפועל ירושלים והפועל קטמון, ואילו הצהובים הדיחו את הפועל רמת השרון בסיבוב ח' של הגביע. מכבי הגיעה למשחק כאשר לראשונה בסגל נכלל אורלנדו סה, החלוץ החדש של מכבי תל אביב שהגיע מרדינג האנגלית.

מחצית ראשונה

בפתיחת המשחק הצהובים היו אלו שלחצו וראשון לציון התגוננו. ניסיונות של זהבי, אזולאי ובן הרוש לא הצליחו למצוא את המסגרת332A7936 של מתן עמבר, השוער שעלה במקומו של תום אלמדון הותיק שנפצע בחימום.

בדקה ה-22 טל בן חיים הבלם ביצע עבירה על עדן שרם מרחק 25 מטרים מהשער. את הבעיטה לקח מוחמד אבו אל היג'א שהפתיע את ההגנה הצהובה ובעט לשער כדור שעבר את החומה ונעצר ברשת. 0:1 לראשון ציון. עשר דקות לאחר מכן בן חיים הוחלף על ידי יובל שפונגין, זכר לאותה עבירה. ערן זהבי ועומרי בן הרוש ניסו לאזן את התוצאה, אך שוב ושוב מתן עמבר היה במקום ושמר על היתרון של המארחים עד למחצית.

מחצית שניה

פיטר בוס פתח את המחצית השנייה עם חילוף שני כאשר הכניס את אורלנדו סה להופעת בכורה במקומו של שלומי אזולאי.

בניגוד למחצית השנייה, על המחצית הזו הייתה בשליטה מוחלטת של הצהובים. המארחים הצליחו לתסכל את מכבי בשלבים ארוכים במשחק ולמרות הזדמנויות רבות של זהבי ובן בסט, הדברים לא נכנסו לשער. בדקה ה-63 בן בסט ראה צהוב במהלך שלאחריו לאחר דיבורים עם השופט.

בדקה ה-67 הגיעה אחת ההזדמנויות הגדולות של מכבי במשחק. מיכה הרים כדור סמוך לרחבה שהגיע לסה, החלוץ בעט אך לא 332A8445הצליח לשמור על הכדור לכיוון השער והכדור הגיע לזהבי שמהאוויר פגע במשקוף והחוצה. בדקה ה-70 היה זה גל אלברמן שפגש שוב את משקוף השער לאחר שבעט מ-30 מטרים לשער. הצהובים הפעילו מכבש לחצים על השער של ראשון אך השער מיאן להגיע. בדקה ה-72 ברק יצחקי החליף את אבי ריקן. ואז בדקה ה-74 הגיע רגע הקסם של המשחק. התקפה יפה שהתחילה עם יצחקי הגיעה לכנף שם חיכה דור מיכה. המגן הרים כדור מדוד היישר לראשו של החלוץ החדש אורלנדו סה שניתב את הכדור לרשת וכבש את שער הבכורה שלו במדים הצהובים.  1:1 בדקה ה-74.

בדקה ה-76 מכבי הייתה קרובה לעלות ליתרון, אך זהבי מתוך הרחבה נכנע לזינוק מדהים של עמבר שהדף את הכדור. מכבי המשיכה לנסות ולנסות, אך עד לסיום הזמן החוקי התוצאה נשארה על שיוויון, והקבוצות הלכו להארכה.

הארכה: חלק ראשון 

מכבי פתחה את ההארכה עם הזדמנות של ערן זהבי שנהנה מדאבל פס עם אורלנדו סה, אך גם הבעיטה הזו של הקפטן נהדפה על ידי השוער הצעיר של ראשון לציון לקרן. גם המצב הנייח הוליד הזמדנות לצהובים כשדור מיכה הסתנן לתוך הרחבה, אך 332A8717הבעיטה שלו חלפה סמוך לעמוד. בדקה ה-95 ראו גל אלברמן ואבי סטרול את הכרטיס הצהוב.

בדקה ה-100 הגיע רגע קסם נוסף בחסמותו של דור מיכה. הקשר העביר שני שחקנים והרים כדור נהדר שמצא את ערן זהבי עם מספרת נהדרת שהפעם נעצרה עמוק עמוק בתוך השער. מכבי עושה מהפך 1:2.

בדקה ה-105 דור מיכה הרים כדור נהדר לאורלנדו סה, אך החלוץ החדש סחט הצלה הירואית מעמבר. דקה לאחר מכן עומרי בן הרוש איבד את הכדור ועשה עבירה שזיכתה אותו בכרטיס אדום מוצדק, ומכבי נשארה בעשרה שחקנים לחצי השני של ההארכה

הארכה: חלק שני

בעקבות ההרחקה מכבי נלחצה לאחור וכמעט שילמה על כך בדקה ה-107. אריאל לזמי העביר כדור בתוך הרחבה לשרם שמצא את המשקוף של ליפשיץ. הזדמנות גדולה למארחים. הדברים הלכו לרעה מרגע לרגע והצהובים התחילו להרגיש את הרגליים כשעדן בן בסט מתח את שריר הירך האחורי ויצא לטיפול ארוך.332A8821