מועדון מכבי תל אביב נמצא בקשרים רציפים וישירים עם מספר עמותות ותורם הן בפן החברתי וגם מבחינה לוגיסטית לרווחתם של מוסדות רבים. לפני כשבוע הגיע בקשה לדלתם של אנשי מחלקת הנוער לתרומת ציוד שונה במעט. 20160204_174643

איתמר דובינסקי אשר נמצא בעיצומו של דוקטורט נסע לאקדמית כדורגל בגאנה כחלק ממחקר אשר הוא מבצע באוניברסיטת בן גוריון. דובינסקי המריא לעבר Unistar Soccer Academy שבגאנה, שם הוא עורך את המחקר, מראיין את הילדים ואת עובדי האקדמיה במטרה ללמוד על פיתוח האוכלוסיה דרך אקדמיות הכדורגל.

במסגרת המחקר דובינסקי חוקר ארבע אקדמיות כדורגל, כאשר כעת הוא נמצא באקדמיית יוניסטאר שזכתה ליהנות מתרומת ציוד של מכבי תל אביב שכוללת חולצות, מכנסיים, כדורים, כובעים ועוד. דובינסקי סיפר לאתר הרשמי על האקדמיה והחשיבות של הכדורגל לאוכלוסיה: "מדובר באקדמיה שבה משחקים כ-70 ילדים, אשר הוקמה על ידי איש גנאי בשם ארנסט קופור ב-2009 בעיירה קטנה בדרום גאנה".

דובינסקי גם סיפר על התרומות של המועדון ומדוע החשיבות של הציוד כל כך גדולה: "ארנסט הוא המממן היחיד של האקדמיה,
 ומדובר בהוצאה עצומה עבור אדם אחד הכוללת תשלום לבתי-הספר עבור הילדים, הסעדה שלהם שלוש פעמים ביום, מגורים, הוצאות תפעול שוטפות ועוד. הקבוצה של גילאי 15 ומטה קיבלו את הציוד שנתרם. בקבוצה זו משחקים נערים מרחבי גאנה והמדינות הסמוכות שאותרו על ידי סקאוטרים של הקבוצה, אשר רואים בילדים כבעלי כישרון להפוך בעתיד לכדורגלנים. מכירת כרטיסי השחקן של הילדים היא התקווה הגדולה של ארסנט, מה שיאפשר לו להמשיך לתפעל את האקדמיה ולספק פיתוח נוסף לקהילה כאן".

על הקשר שנוצר בין המועדון לאקדמיה אמר דובינסקי: "באקדמיה היו נרגשים מאוד מהתרומה ואמרו שזה בדיוק מה שהם היו צריכים, ומעתה הם ישחקו עם המדים של מכבי במשחקים שלהם. לדעתי התרומה עשתה שירות מעולה למכבי בגאנה, ומעבר לכך שהמועדון קיבל באופן מיידי 70 אוהדים נוספים, האקדמיה מקיימת משחקים מדי שבוע מול קבוצות אחרות בגאנה, מה שיחשוף את השם של מכבי לקהלים נוספים במדינה".