מסורת הגביע של מחלקת הנוער נמשכה היום (ד'), כשקבוצת ילדים ג' של מכבי תל אביב זכתה בגביע בדרבי מול הפועל, במשחק שנערך באיצטדיון רמת גן מול כ-1,500 צופים. הצהובים הצעירים הוכיחו עליונות במהלך כל המשחק, וניצחו בתוצאה משכנעת 5:15 את היריבה העירונית. ילדים ג

את הקבוצה הצעירה מאמנים כפיר אלפונטה ואלירן מזרחי, שסיפרו לאתר הרשמי את התחושות לאחר הזכייה עם השחקנים הצעירים בגביע: "היה בוקר מצוין" אמר אלפונטה בהתייחס להרגשה לאחר המשחק. "צפינו את הניצחון כי במגרשים גדולים היכולות שלנו באות לידי ביטוי וזה שנתון פשוט נהדר".

אלירן מזרחי סיפר קצת על המשחק הנהדר שסיפקו הצהובים הצעירים הבוקר ברמת גן: "הצגנו יכולת טובה ןהמשכנו בקו שבו אנחנו הולכים כל העונה. המעמד לא השפיע על המשחק שלנו, ועמדו ביסודות המשחק שלנו. במחצית הובלנו 0:6 והיה חשוב לנו לא להוריד הילוך".

למי שלא יודע, בגילאים האלו המגרש מוחלק לשתי שמיניות, כאשר בסיום התוצאה של שני המגרשים משוכללת לאחת. אלפונטה הסביר על שיתוף הפעולה שלו ושל מזרחי בעת המשחק: "כל אחד מאיתנו לוקח חצי מגרש, וכל הזמן ילדים ג'אנחנו מדברים בינינו. ככה אנחנו יודעים מתי צריך לחזק את הגנה או את ההתקפה לפי הצורך".

גם מזרחי דיבר על שיתוף הפעולה ואמר: "השיתוף פעולה הוא חברי על המגרש ומחוצה לו. אנחנו עושים יחד הרכבים, בניהול ופן החברתי, פשוט כיף לעבוד עם כפיר. כל אחד עושה הכל למען הקבוצה, בלי אגו".

הדרך של הצהובים לגמר לא הייתה קלה, כפי שניתן ללמוד מדבריו של אלפונטה: ""כל הדרך לגמר זכינו להגרלות קשות. בגביעכל המחוזות מוגרלים ואתה יכול ליפול על קבוצות פחות טובות, אבל אנחנו קיבלנו את רק קבוצות חזקות, כולל הקבוצה השנייה שלנו בחצי הגמר. בגמר קיבלנו את הדרבי אז הדרך הייתה מתוקה וקשה, וזה מה שהביא אותנו לרגע האמת מוכנים". מזרחי סיפר על הדרך בה התמודדו הילדים עם המעמד ואמר: "השנתון הזה לפני שנתיים הגיע לגמר וזכה. ברור שהילדים התרגשו, אבל דיברנו איתם כדי להכין אותם הכי טוב כדי שיבואו משוחררים ושיתעסקו בכדורגל ולא במסביב. הם הוכיחו יכולת טובה ברגע האמת וזו גדולה של ספורטאי".

בכל אחד ממשחקי הגמרים במחלקות הנוער, מקיימת ההתאחדות בשיתוף עם הקבוצות, טקס חתימה על אמנת השוויון והסובלנות לפני שריקת הפתיחה, כאשר כל הילדים והשופטים חותמים על האמנה. בנוסף, הרימה ההתאחדות לכדורגל מאהל מחוץ לכותלי אצטדיון ר"ג עם פעילות חינוכית למניעת גזענות ובעד שוויון עבור הילדים וההורים.

עודד קרני, ההתאחדות לכדורגל

עודד קרני, ההתאחדות לכדורגל (עודד קרני, ההתאחדות לכדורגל)