יום השואה הוא יום בו העם היהודי מרכין ראש ומתייחד עם זכר קורבנות הזוועות שהתרחשבו ברחבי אירופה בתחילת שנות ה-40. הקשר בין אגודת מכבי ומועדון הכדורגל מכבי תל אביב בפרט הינו גדול וכזה שיזכר לעד, בזכות הצבעים שמעטרים את החולצה.

יוסף (יוסל'ה) מירימוביץ' ז"ל הוא האחראי הישיר לקשר MTA__1372839111_יוסלה_מירימוביץהעמוק שבין מכבי לזכר השואה. בשנת 1943 הציע מרימוביץ', אז מהשחקנים המובילים בארץ ישראל שמע על הזוועות המתרחשות מעבר לים ולא נותר אדיש. החלוץ שכבש בצרורות באותה תקופה במדים הכחולים, הציע כאות הזדהות עם יהודי אירופה שנאלצים להסתובב עם הטלאי הצהוב, להוסיף את הצבע הצהוב למדים של מכבי.

הבקשה לא נפלה על אוזניים ערלות, ומאז ועד היום, הצבע הצהוב והקשר בין מכבי לזכר השואה הוא חלק בלתי נפרד מהמועדון. השנה, יום השואה הישראלי מצוין בדיוק בתאריך בו נפטר מירימוביץ' ז"ל לפני חמש שנים.

מירימוביץ' החל את דרכו ככדורגלן צעיר בקבוצת מכבי 'מיכאל', ומיד צד את עיניהם של המאמנים באותה תקופה ומהר מאוד כבר רשם את ההופעה הראשונה שלו במדים של מכבי.

הכדורגל לא היה זר בבית מירימוביץ', שכן עשור לפני שיוס'לה פרץ לתודעה, היה זה מנחם (מנדל'ה), האח הגדול של יוסף שכיכב במדי מכבי תל אביב. מנחם ייצג את הכדורגל של ארץ ישראל בלא מעט מסעות מעבר לים, כאשר בשנת 1939 השתקע באוסטרליה יחד עם שני שחקני נבחרת נוספים. מנד'לה מצא את מותו מספר שנים לאחר מכן כשלחם בצבא האוסטרלי עם תחילת מלחמת העולם השנייה נגד יפן.

בזמן שאחיו עבר לאוסטרליה, יוסל'ה הפך להיות אחד הכדורגלנים המובילים בארץ ישראל. בתקופתו כשחקן, זכה מרימוביץ' בשש אליפויות ושישה גביעי מדינה במדים הצהובים, אותם לא החליף במהלך תקופתו כשחקן. כמאמן, קצר מרימוביץ' הצלחות נוספות כאשר אימן בשלוש קנדציות שונות, בהן השיג אליפות וגביע. מירימוביץ' הוביל גם את הנבחרת הלאומית בשתי קנדציות, כאשר בראשונה הצליח להצעיד את חניכיו לזכייה באליפות אסיה.