בשנים האחרונות הפכה מכבי תל אביב לחברת קבע במשחקי מוקדמות המפעלים האירופים ובשלבי הבתים, כאשר השנה הצהובים יחלו את המסע שלהם אל עבר הליגה האירופית.

קליפ הרגעים הגדולים בעונת 2015/16

ב-20 ליוני יגיעו נציגים מרחבי היבשת לניון שבשוויץ, להגרלת מוקדמות הליגה האירופית. מכבי תחל את דרכה כבר בשלב המוקדמות הראשון, ולכן תיקח חלק בהגרלה הראשונה,. ההצלחה בשנים האחרונות במפעלים האירופית (העפלה ל-32 הגדולות של הליגה האירופית והעפלה לשלב הבתים בליגת האלופות9 סיפקו לצהובים ניקוד גבוהה (22.250) ולכם יהיו מדורגים לפחות בכל הסיבובים עד (וכנראה גם) הפלייאוף.קבוצה לית אלופות דראגאו

המשחק הראשון של הסיבוב הראשון יערך ב-30 ביוני, ושבוע לאחריו, ב-7 ביולי, יערך משחק הגומלין. בהגרלה בניון יגרילו את המשחקים של הסיבוב הראשון בה ישתתפו 98 קבוצות, מחצית מהן לא מדורגות, ובאותו המעמד גם את המשחקים של הסיבוב השני. בכל השלבים (לפחות עד לשלב הפלייאוף, וכמובן במידה והצהובים יעפילו) מכבי אמורה להיות מדורגת. שעות ספורות לפני ההגרלה, תערך חלוקה לבתי הגרלה כשבכל בית מספר זהה של קבוצות מדורגות ולא מדורגות, ובכך תצטמצם רשימת המועמדות לפגוש את הצהובים בסיבוב הראשון.

אז מה צפוי לנו בסיבוב הראשון?

כאמור, ב-20 ביוני תערך ההגרלה של הסיבוב הראשון, כשבין הקבוצות הלא מדורגות עם הניקוד הגבוהה מכבי תוכל להגריל את HB טורסהאבן מאיי פארו, פולה אסץ' מלוקסמבורג, אורדבסי שימקנט מקזחסטן, נובה גוריצה מסלובניה, שיראק גיומרי מארמניה. גם בירקירקרה המלטזית נמצאת הרשימה, כמו גם היריבה של הצהובים מהעונה שעברה בסיבוב השני של שמוקדמות ליגת האלופות, היברניאנס. גם סנטה קולומה, יריבה מוכרת מאוד לצהובים מאנדורה נמצאת ברשימה.

יריבות מוכרות נוספות: MTK בודפשט ההונגרית, קורק סיטי האירית, פרטיזני טרנה מאלבניה,

MTA__1437505397_NIR_9095_(Large)

מוכרת לי מפעם. היברניאנס ()

ולנדונדו הוולשית שמדורגת הכי נמוך.

ואיך נדע את מי נגריל בסיבוב השני?

מיד אחרי ההגרלה של הסיבוב הראשון נוכל לדעת גם מי תהייה היריבה בסיבוב השני, גם בו הצהובים  יהיו מדורגים. המשחק הראשון בסיבוב השני יערך ב-14 ביולי והגומלין שבוע לאחריו ב-21 ביולי.

מעבר ליריבות האפשריות שיעפילו מהסיבוב הראשון, ברשימת ההמתנה של היריבות הלא מדורגות שהעפילו ישירות לסיבוב השני ישנן: קיי.אר רייקיוואיק האיסלנדית, אברדין הסקוטית, גבאלה האזרית, אוד גרינלנד הנורבגית, ואדוז מליכטנשטיין, לבסקי סופיה הבולגרית, שמרוק רוברס האירית, הירניאן הסקוטית.

הגרלה הסיבוב השלישי תערך ב-15 ביולי, בין המשחק מספר 1 של הסיבוב השני לגומלין, ובו יוכלו היריבות כבר לדעת אתי תוכלנה לפגוש במידה ויעפילו לסיבוב השלישי.