לא מעט שחקנים ישראלים עושים את דרכם לליגות שמחוץ לגבולות הארץ. מעט מאוד מהם מגיעים לקבוצה בכירה מהליגה הראשונה ביוון, וכמעט אף אחד מהם לא נישאר בליגת המילואים של הקבוצה שלו כדי להילחם ולקבל בחזרה את הקרדיט בהרכב הראשון.

אייל גולסה הוא בדיוק הדוגמא ההפוכה לכל מה שתיארנו בפיסקה הראשונה. הקשר המחונן, בן ה-24, גדל בקבוצת הנוער של בית"ר נס טובורק רשם את הופעת הבכורה שלו בליגת העל עשה במדי מכבי חיפה אליה עבר ב-2008.thhk dukxv

אחרי שהספיק לרשום פרק שכלל זכייה באליפות והששתתפות עם חיפה בליגת האלופות, חתם גולסה ב-2014 בשורות הקבוצה עם המסורת הארוכה בליגה היוונית – פאוק סלוניקי.

כבר בעונה הראשונה רשם גולסה 24 הופעות במדי הקבוצה היוונית, מתוכם 14 משחקים בהרכב הראשון, וזאת למרות תקופת הסתגלות לא קלה שכללה פציעות שקטעו את רצף המשחקים של הקשר. עם זאת ועל אף היכולת המרשימה, גולסה לא זכה לכבוש ולבשל באותה עונה, ולכן המאמן הקרואטי, איגור טודור, הורה לקשר הצעיר לפתוח את העונה לאחר מכן בליגת המילואים.

למרות האכזבה הגדולה, גולסה החל את האימונים עם קבוצת המילואים והרצינות, המחוייבות וההשקעה שלו הובילו את המאמן הקרואטי, חודש אחד בלבד אחרי אותה שיחה כואבת, לקרוא לגולסה ולזמן אותו לסגל הקבוצה הראשונה. עשרה ימים לאחר מכן, גולסה כבר פרע את השטרות בניצחון קבוצתו 0:2 על פנתראקיקוס. מאז אותו משחק, סיפרו ביוון, גולסה רכש את אמונות של טודור והפך להיות שחקן הרכב מוביל.

כעת, אחרי שנתיים במדי סלוניקי, 50 משחקים, אייל גולסה ינחת בארץ ויילבש את המדים הצהובים-כחולים.