ביום חמישי מכבי תל אביב תעלה לאצטדיון 'ספורטני פארק' שבעיירה נובה גוריצה ותקיים את משחק הגומלין נגד גוריצה המקומית, משחק שיכריע את זהות העולה לסיבוב השני של מוקדמות הליגה האירופית. כזכור, בשבוע שעבר הצהובים רשמו סיפתח נהדר לעונה באיצטדיון נתניה , כאשר ניצחו את הסלובנים 0:3 מצמד שערים של נוסא איגיבור ושער נוסף של אורלנדו סה.

רגע לפני שהם עולים להתמודדות, אתם מוזמנים להביט על סקירה של שלוש נקודות מרכזיות שנתגלו בדפי הסטטיסטיקה לאחרי המשחק, ואולי להתכונן בצורה טובה יותר לקראת המשחק שייערך הערב.

נקודה ראשונה: משחק חוץthrow in

השער הראשון של הצהובים נגד הסלובנים הובקע בדקה ה-14 לאחר בעיטה אדירה של נוסא איגיבור לשער של סורקאן, שוערה של גוריצה. אבל הדרך שהובילה לשער מעניינת לא פחות. המהלך החל כתוצאה מהוצאת חוץ של מכבי, סמוך מאוד לספסל הקבוצה כפי שניתן לראות בתמונה המצורפת.

בכדורגל המודרני לא מעט הוצאות חוץ מובילות ישירות לאיבוד כדור ואף להתקUntitledפות מתפרצות, אך במשחק הזה הצהובים דייקו בכל 20 הוצאות החוץ שלהם. הוצאת החוץ הארוכה של עומרי בן הרוש לאיזור בו עמד אורלנדו סה גרמה להתקבצות של שחקני גוריצה בחלק אחד של המגרש, דבר שנוצל בדיוק על ידי סה, שנגח את הכדור לשטח בו לא היו שחקני היריבה. איגיבור, שגבר על יריבו קולנץ', עשה שימוש נהדר בשטח במהלך שהוביל לשער.

 

נקודה שנייה: להקת הדורז'

בהיעדרם של יובל שפונגין ואלי דסה, תופקד דור פרץ באגף ימין כמגן. השחקן הצעיר הצליח למלא את התפקיד בצורה טובה מאוד תוך כדי שהוא משתף פעולה עם חברו להתקפה דור מיכה. בפן ההגנתי, פרץ הרגיש בבית כשהוא מבצע 13 פעולות הגנתיות מוצלחות במשחק, בתוספת לשישה תיקולים מוצלחים שביצע במשחק, המספר הרב ביותר מבין שחקניה של מכבי וגם של גוריצה. דור פרץ דור מיכה

גם בפן ההתקפי פרץ לקח חלק כשהוא עובד לאורך כל האגף הימני, דבר שניתן לראות במיקום הממוצע שלו לאורך כל המשחק שעומד כ-10 מטרים בעומק החצי של היריבה. אחד משיתופי הפעולה היותר טובים מבין השחקנים היה של פרץ הצעיר ומיכה. השיתוף פעולה בין השניים היה מהפוריים ביותר מבין שחקני מכבי, כשחלקו 24 מסירות אחד עם השני.

אם נסתכל על השער השלישי שכבשה מכבי, אז ניתן לראות את חילופי המסירות בין השניים שהוליד מצב טוב לדור פרץ. האחרון אמנם נחסם על ידי הגנת גוריצה, אבל את איגיבור כבר לא היה מי שיעצור. מיכה אגב, ניסה לספק שלוש מסירות מפתיחת במשחק, ובכולם דייק.

נקודה שלישית: העוגן הבוסני

במערך איתו פתח שוטא ארבלדזה את משחקו הרשמי הראשון שלו, האריס מדוניאנין קיבל תפקיד חשוב מאוד במרכז השדה של 332A2084הצהובים, כשמשימתו העיקרית הייתה לנווט את המשחק של הצהובים. מלבד צמד הבלמים, הקשר רשם הכי הרבה מסירות במכבי: כ-80 מסירות ש-70 מהן הגיעו ליעד. אך מה שבאמת מרשים ברקורד המסירות של מדוניאנין, היא העובדה ש-61 מהמסירות שלו היו מסירות התקפיות, כלומר, דחפו את מכבי לכיוון שער היריבה. מי שנהנו בעיקר מהמסירות של הבוסני היו דור מיכה, דור פרץ ונוסא איגיבור שפוטמו על ידי הבוסני בעשר מסירות כל אחד.

מדוניאנין שמכהן בסגל הנוכחי כמלך השערים של הקבוצה בליגה האירופית, רשם עשר ניסיונות למסור מסירות מפתח ומסירות התקפיות מאוד, כשבשש מהן הכדור הגיע ליעד.

הפרטים הקטנים. לא שכחנו ש:

  • טל בן חיים החלוץ רשם שישה דריבלים מוצלחים במשחק בנתניה
  • מי שיכנס לנעליו של קרלוס גרסיה בהגנה יצטרך לחפות על היעדרו של הבלם שרשם 24 פעולות הגנתיות מוצלחות במשחק הראשון
  • פרדראג ראייקוביץ' לא היה צריך לזנק יותר מדי במשחק הראשון. מתוך ארבע בעיטות לשער, הסלובנים בעטו שתיים מחוץ למסגרת ושתיים נחסמו על ידי ההגנה הצהובה.