רגעי ההכרעה של הסיבוב השני במוקדמות הליגה האירופית כבר כאן. לאחר המשחק הראשון ששוחק בקזחסטן, מכבי תל אביב וקאיירט אלמטי יקיימו הערב (ה', 20:00) את מפגש הגומלין שיכריע את זהות העולה לסיבוב השלישי. בשבוע שעבר חזינו במשחק שהסתיים בצורה דרמטית ודי טובה לצהובים, לאחר שיוסי בניון כבש שער חוץ חשוב בדקה ה-90 שהשווה את המשחק.

מפת מסירות קאיירט. שימו לב לכמות המסירות שקיבלת איסלמקאן (9)

מפת מסירות קאיירט. שימו לב לכמות המסירות שקיבל איסלמקאן (9) ()

כדי להגיע מוכנים לנתניה, הנה כמה נקודות שחשוב לגעת בהן לקראת הגומלין.

חסר בורג

נתחיל דווקא מהסוף. רגע לפני שריקת הסיום, ספג איסלמקאן, הקפטן ומספר 9 של הקזחים כרטיס אדום עקב עבירה על אבי ריקן. אם תשאלו את המקומיים, זוהי אולי מכה גדולה יותר מהשער שספגו מרגליו של בניון. הקזחי הצעיר היה מאלו שסימנו בפעם הקודמת במדור, ולא לחינם. הקשר מסר 50/56 מסירות מדויקות, כש-32 מהן היו מסירות התקפיות. וזה עובד גם מן העבר השני. איסלמקאן קיבל הכי הרבה מסירות (59) מהחברים שלו כפי שניתן לראות בתרשים משמאל. עם זאת, השחקנים של מכבי הצליחו לעצור את יכולת הכנסת הכדור של הצעיר שלא הכניס כדור עומק אחד לרחבה של ראייקוביץ'.

מעניין יהיה לראות מי יכנס לנעליו של הקשר המורחק, והאם הוא יצליח לעמוד בעומס ניהול המשחק של הקזחים, או שמא יסיט מאמנה של קאיירט שחקן אחר מאלו שפתחו ששיחקו במשחק הקודם לתפקיד הזה, ויפנה מקום לשחקן התקפי נוסף. אחת האופציות שעומדות לרשות צחאדזה, הוא הקשר ההתקפי גרסון אסבדו, צ'ילאני בן 28 שהצטרף לפני כמה חודשים לקבוצה ולא שותף נגד מכבי במפגש הקודם.

רבעים ומיקומים

נסו להזכר במשחק שהיה שבוע שעבר. מי שלט לדעתכם ברוב שלבי המשחק? אם נסתכל על הנתון הכללי של המשחק, אז הצהובים של שוטא ארבלדזה שלטו ב-53% אחוזים מהזמן בכדור. אבל בוא ננסה לחלק את המשחק לרבעים. ב-15 הדקות הראשונות הייתה קאיירט זו ששלטה בכדור בצורה מוחלטת (73%), אבל מלבד השער שנפסל עקב נבדל, הקזחים לא הצליחו לתרגם זאת למצבים. מכאן ואילך, מכבי שלטה בכדור ברוב שלבי המשחק, במיוחד בין הדקות 60-90, שבסופו של דבר הניבו את שער השיוויון.

מעניין גם לראות את העמדות ההממוצעות של הקזחים במחצית הראשונה ובמחצית השנייה. בחצי הראשון, השחקנים של צחאדזה עמדו בצורה אופיינית מאוד לדרך בה הם משחקים בליגה כשהם מנסים לתקוף. ארשבין נכנס מעט לאמצע ובכך מפנה מקום לסיומביוב המגן השמאלי לגיחות חוזרות ונשנות.

אך הדברים לא נשארו כך גם בחצי השני. שחקני ההתקפה של קאיירט סייעו לא מעט בניסיון לשמור על היתרון, כשארשבין הופך למעיין קשר יותר מחלוץ כנף. מי שקיבל תפקיד יותר קדמי ב-45 הדקות האחרונות של המשחק היה איסאל, השחקן הברזילאי שגרם ללא מעט צרות בהגנת מכבי עם ארבע בעיטות למסגרת ו-12 דריבלים מוצלחים, הכי הרבה והכי מוצלח מכל השחקנים על השדה.

גם כאן, יהיה מעניין לראות את שינוי המערכים של צחאדזה במהלך המשחק, כאשר כולם יודעים שבכדי להעפיל קאיירט חייבת להבקיע שער.

  • עמדות של שחקני קאיירט בחצי הראשון

  • עמדות של שחקני קאיירט בחצי השני

השפיץ של הנעל

90 דקות חיכינו במתח על המרקע עד שהאסיסט של דור מיכה מצא את יוסי בניון. אבל גם לפני זה היו לצהובים כמה הזדמנויות טובות, אשר לא תורגמו לשערים בגלל לא מעט החמצות, הצלות של פלוטניקוב וגם קצת בגלל שטכנולוגית עין הנץ לא הייתה איתנו במשחק.

כך נראת מפת הבעיטות של הצהובים לשער במשחק. שניים מהמצבים של הצהובים הלכו לכיוון מרכז הגוף של השוער, אחת שכוונה לחיבור הימני של השער נהדפה היטב על ידי הקזחי, ועוד שלושה ניסיונות התפלגו כששניים כוונו לחצי גובה בצד ימין של השער, וניסיון אחד כוון בהצלחה על ידי יוסי בניון. אפשר לומר שהקלישאה של השפיץ של הנעל די מתאימה לצהובים במשחק האחרון, אבל היום יש 90 דקות נוספות (לפחות) כדי לאפס כוונות.

Kicks2Goal

עוד דבר אחדRikanActivty

  • מגן עולה – אבי ריקן שתפס את משבצת המגן השמאלי במשחק נגד קאיירט עשה עבודה טובה מאוד על הקו. מלבד בעיטה חזקה שכמעט מצאה את החיבור, גם שתי הרמות מדויקות מתוך חמש שמצאו חבר לקבוצה וחמש מסירות לתוך הרחבה היו הפירות שהניב המגן. גם בפן ההגנתי ריקן ביצע 14 פעולות הגנה מוצלחות מתוך עשרים. בתמונה משמאל תוכלו לראות את מפת הפעולות של ריקן במשחק.
  • 4X4 – יכול להיות שזו הפעם האחרונה שנראה את בניון וארשבין יחד על אותו מגרש. בלי קשר לכל נתון או תובנה סטטיסטית, בוא נהנה משני הכוכבים האלו על כר דשא אחד.